Hardware aansluiten, maar hoe

Bedankt voor je antwoord :)

Het grootste deel van dit verhaal wist ik idd al.
Ik vind t een beetje moeilijk om mn vragen m.b.t dit (ruime) onderwerp goed te stellen :/

Ik zal t een beetje duidelijker proberen te schetsen:
Ik werk dus tot nu toe alleen met software sequencers en vst(i)'s etc. Ik bedien die vst's grootendeels met mijn midi-keyboard/controller (yeuhj midi). Dit werkt allemaal heel fijn.

Maar nu begin ik dus met hardware te werken en kom ik tot nu toe echt alleen maar beperkingen tegen. Dat de geluidskwaliteit van hardware t.o.v. software beter is mag duidelijk wezen, dit hoor je direct. Maar ik snap niet waarom iemand €1500 zou uitgeven aan een synth om er vervolgens per nummer 1 of 2 geluiden tergelijk uit te krijgen.

Daarnaast vind ik tot nu toe al mn vsti's makkelijker te programeren dan de CS6x, waarbij je door een berg pagina's met instellingen moet bladeren om je oscillatoren een beetje fatsoenlijk in te stellen, en dan nog maar te zwijgen over het instellen van de effecten =(

Het is erg moeilijk om fatsoenlijk uit te leggen wat ik precies bedoel, ik probeer steeds veel te veel tekst in mijn posts te stoppen :/

Ja kijk dit is al duidelijker..
Je bedoelt eigenlijk, waarom hardware kopen, software is toch veel beter??

Dit is nogal een discussiepunt, kijk het forum er maar op na, er wordt nogal wat over afgediscussieerd.
Ik ben ook iemand van de software, (al heb ik thuis wel t een en ander aan hardware staan, maar dat had ik al voordat ik software ontdekte, en dat ga ik mooi niet verkopen), en ik blijf erbij dat een PC/Mac/laptop/Powerbook met een midicontroller en software veel handiger is op vele aspecten dan hardware. Maar kijk, dit is een kwestie van smaak, sommige mensen zijn echt hardware ingesteld, en vinden het veel prettiger om een synth voor zich te hebben dan om met een controller je software aan te sturen. Het is een kwestie van smaak, meer niet.

Dus er is geen eenduidig antwoord wat nou letterlijk het voordeel van hardware is. Maar het heeft echt niet extra veel extra functies ofzo, het is een softsynth, maar dan in het echt, en het is aan jou om te bepalen of je dat prettiger vind of niet.....

Ik denk dat ik dan maar bij software blijf. En dan geef ik liever mn geld uit aan wat extra midi-controllers (om mn software mixer mee te besturen bijvoorbeeld) voor wat extra gemak.
(ohja en een setje goeie monitors mag ook wel :))

thnx voor je hulp :D

Back