feedback

Hoe is alles aangesloten???

meer details graag...

- wat wil je opnemen?
- wat voor geluidskaart/mengpaneel gebruik je?
- hoe hangt alles aan elkaar?

als ik het zo hoor heb je of een loop gecreerd in je audio setup
of je microfoon vangt teveel geluid op van je speakers (gebruik dan een headphone)

als ik iets op neem via mic zet ik zowiezo een koptelefoon op en zet mn monitors uit zo krijg ik iig geen feedback maar het gaat hier volgens miuj niet over een mic maar over softwarematigge feedback daar heb ik gek genoeg ook wel us last van gehad in cubase .

er zijn tog van die feedbackdistroirs. ik had er ooit een behringer en die zullen er ongetwijfelt ook in vst versie zijn . mischien is dat een oplosing .
succes ermee

we snappen hem nie helemaal zo nee, maar op basis van de huidige info: is het niet gewoon dat je de output van je mixer op de input van je geluidskaart hebt aangesloten en de output van je geluidskaart weer op je mixer? Als je instellingen van de geluidskaart dan zo zijn dat je input meteen naar je output gestuurd wordt (bv. wanneer je hem voor effecten gebruikt), dan krijg je feedback.

of het is iets helemaal anders en ik schrijf dit voor nix:confused: :D :D

Volgens mij heeft iemand hier gewoon z'n software monitoring aan staan terwijl hij het signaal ook direct hoort. Dan hoor je dus hetzelfde signaal twee keer, met 'n milliseconde of 5 -20 verschil (je latency dus). Dat zou in ieder geval de 'wazige echo's' verklaren.

Waarschijnlijk maak je gewoon een loop. Gewoon ff je routings checken.

Een beetje uitleg van je probleem kan trouwens geen kwaad. Hoe moet iemand weten wat je bedoelt met "hij neemt maar half op"

Laatst gewijzigd:
Back