[Doepfer] MCV24

JohnnyBusca

rocket scientist
Eventjes naar aanleiding van een andere thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3062

De MCV24 is een geweldige midi2cv converter. Hij is in staat om 24 CVs te genereren, waarvan 4 zo precies zijn zodat ze ook voor VCOs geschikt zijn. Verder is er een stop/start output en een clock output en een DIN sync uitgang. :) De precisie van de clock output / DIN Sync is ook weer in te stellen. (Geinig... Een 303 4x zo snel laten lopen en dan weer ineens terug naar 1x de snelheid :))
De 24 cv uitgangen kun je ook als triggers / gates instellen. Verder heeft ie geheugens dus makkelijk via PC aan te sturen.
Ook leuk: Elke uitgang heeft (als je dat wilt) een aparte LFO en ADSR :)

Meer info: http://www.doepfer.de/mcv24_e.htm

De SOS zegt het volgende: "None of my grumbles would stop me from picking the MCV24 as the most flexible MIDI-to-CV converter around."

http://www.sospubs.co.uk/sos/mar00/articles/dorpfermc.htm

Re: [Doepfer] MCV24

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
De precisie van de clock output / DIN Sync is ook weer in te stellen. (Geinig... Een 303 4x zo snel laten lopen en dan weer ineens terug naar 1x de snelheid :))

Helaas... 4 keer zo langzaam is met de MCV-24 wel mogelijk, maar 4 keer zo snel niet. ;{

Niet? Met een MAUSI en een A-190 midi interface kan het wel. Daarom ging ik er ook vanuit dat dat met een MCV-24 ging.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Niet? Met een MAUSI en een A-190 midi interface kan het wel. Daarom ging ik er ook vanuit dat dat met een MCV-24 ging.

Voor zover ik de tekst goed gelezen heb, kunnen zowel de MAUSI als de A-190 de clock out niet sneller laten lopen dan 24 pulses per quarter note ofwel 96 pulses per whole note. Wat de MAUSI en de A-190 bieden en wat zo goed als elke MIDI to CV converter bied, is een clock divider instelling, waarmee de MIDI clock snelheid van 24 clock berichten per kwartnoot kan worden gedeeld door een in te stellen waarde en waardoor de clock dus trager wordt in plaats van sneller.

Ik heb enige tijd geleden zelf een MIDI to DIN Sync converter gemaakt en daarmee kan je wel de snelheid verhogen tot 4x (niet dat ik een 909 op 4x zo erg veel beter vond klinken ;)). Mocht je geinteresseerd zijn in zo'n converter, laat het me maar even weten. 8)

Weet iemand toevallig of de mcv24 opgenomen is in de laatste update van sounddiver? is er misschien een editor voor de mcv24? ik vind het nl. nogal kloterig programmeren dat ding

Origineel geplaatst door Sander02
Weet iemand toevallig of de mcv24 opgenomen is in de laatste update van sounddiver? is er misschien een editor voor de mcv24? ik vind het nl. nogal kloterig programmeren dat ding

Heb je wel 's een Mausi geprogrammeerd? :(

Trouwens volgens mij kan een Mausi wel sneller als 24 ppq, mijn CR-78 moet nl. 24 hebben, en toen ik nog de Mausi aan het instellen was kreeg ik het ook klaar de cr-78 veel te snel te laten lopen... meen ik me te herrinneren.

Origineel geplaatst door dob
Heb je wel 's een Mausi geprogrammeerd? :(

Trouwens volgens mij kan een Mausi wel sneller als 24 ppq, mijn CR-78 moet nl. 24 hebben, en toen ik nog de Mausi aan het instellen was kreeg ik het ook klaar de cr-78 veel te snel te laten lopen... meen ik me te herrinneren.

Nee, die Mausi kan niet sneller dan 24 ppqn. Je CR-78 heeft slechts 12 ppqn nodig en als je je Mausi op 24 zet, dan loopt je CR-78 inderdaad (twee keer) te snel. :)

midi naar 96 ppq

midi naar 96 ppq

Hoi Boemtsjak,
Je had in een berichtje staan dat je een midi naar oa 96 ppq sync converter had gebouwd, ik ben daar erg geinteresseerd in en ik had je daar gister ook een berichtje over gestuurd, ik kan zelf dat berichtje alleen nergens terugvinden, dus vandaar dat ik je zo nog eens probeer te bereiken. Zou je me willen meelen zodat we iets over die converter kunnen afspreken.
Groeten,
Roel

Re: midi naar 96 ppq

Re: midi naar 96 ppq

Origineel geplaatst door Draakje
Hoi Boemtsjak,
Je had in een berichtje staan dat je een midi naar oa 96 ppq sync converter had gebouwd, ik ben daar erg geinteresseerd in en ik had je daar gister ook een berichtje over gestuurd, ik kan zelf dat berichtje alleen nergens terugvinden, dus vandaar dat ik je zo nog eens probeer te bereiken. Zou je me willen meelen zodat we iets over die converter kunnen afspreken.
Groeten,
Roel

Drukdrukdruk... :D

Ik heb er gisteren geen tijd voor gehad, maar ik mail je vanavond wel even.

Back