MIDI board...

Status
Please reply by conversation.

Lacertus

*ISOCHRONE*
Lieden,

Ik ben op zoek naar een MIDI masterkeyboard...

Mijn eisen:
- min. 49 toetsen
- aanslaggevoelig
- transpose up/down
- degelijke bouw
- MAX. 150-200EUR (goedkoper mag natuurlijk!)
Er mag natuurlijk ook een synth ingebouwd zitten, maar die zal me weinig boeien...

Heeft iemand iets? tips? do's? don'ts?
Ik zag ergens een Kawai K4 staan: weet iemand of die een fijn keyboard heeft?

Ik hoor graag van jullie!

Groet,
Roy

Kijk eens naar een tweedehands AN1x bijvoorbeeld. Die zijn erg goedkoop te vinden, en heeft een prima toetsenbord (met aftertouch). Plus nog eens 8 draaiknoppen én een hele goede sound engine (presets sucken) :)

GREENSKiN,
je hebt gelijk, het is best een lekker board van de AN1x, maar ze gaan toch tweedehands weg voor >300EUR, en dat ligt boven budget!

andere tips?

Groet,
Roy

Als je een gewogen master-keyboard zoekt, kun je gaan voor een Fatar SL-880 (of hoger type)
2de hands zijn die niet zo duur en dan heb je een 88-toesten gewogen masterklavier met redelijk wat configuratiemogelijkheden.
Ik heb de mijne 2de hands voor 300€ gevonden, maar je kan ze soms voor minder vinden ook.

BTW. Fatar produceert ook de klavieren voor vele gewogen Roland en Korg synths. Dus heb je hetzelfde klavier als bvb. een Roland A-90 voor een redelijk bedrag.

Ik dacht dat het klavier in Rolands nooit een Fatar was, omdat Roland die gewoon zelf bouwt.
In de A-90 zit in ieder geval het Roland-eigen PA-4 hammer action keyboard, wordt ook gebruikt in de RD-600 en XV-88.
Fatars zitten o.a. in Kurzweil en Kawai.

Vind je echter nooit binnen het genoemde budget. :)

je moet met een SL880 wel opletten dat je niet de oude versie koopt want daarbij gaat de velocity niet onder de 40!

Bedankt allemaal...

Ik gebruik inmiddels een K2000 als keyboard, en dat doet zijn ding wel...
Er staat nu een Fatar Studio 900 op marktplaats... is dat iets??

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik gebruik inmiddels een K2000 als keyboard, en dat doet zijn ding wel...

En die heb je dus gevonden voor max. 250,00 EUR...mooie deal :D

Status
Please reply by conversation.
Back