roland vintage synths kwartetspel

G

Guest

Guest
normaal gesproken kan ik me goed inhouden, maar ik ben nu zo ebay-blij: heb vanavond een veiling gewonnen voor een roland kwartetspel van alle roland klassiekers. eindelijk een pakje in de post waar de kinderen ook blij mee zijn ('nee hè, weer een synthesizer!')
heeft of kent iemand dit kwartetspel?

Mmm... even denken... kwartetspellen bestaan meestal uit 9 kwartetten, dus in totaal 36 kaarten.
Even uit het blote hoofd:

'Drumcomputers'
-> TR-606
-> CR-78
-> TR-808
-> TR-909

'Vintage Modules'
-> MKS-30
-> MKS-50
-> MKS-70
-> MKS-80

'Klassieke Analoge keys'
-> Jupiter
-> JX-10
-> Juno
-> SH-101

'Waardeloze Roland Apparaten' ;)
-> MT-32
-> MC-303
-> U-110
-> Snijplotters! :D

'ROMplers'
-> JV-1080
-> Sound Canvas
-> D-70
-> MC-505

'Masterkeyboards'
-> A-30
-> A-70
-> A-80
-> A-90EX

'Effecten'
-> Space Echo
-> Boss Distortion
-> SRV-3030

'Modulars'
-> System 100
-> System 700

'Sequencers'
-> MC-202
-> CSQ

poeh... lastig hoor!

Nou Leo, volgens mij heb je iets unieks op de kop getikt. Het is maar goed dat ik die niet
ben tegengekomen, anders had je nog een harde strijd moeten leveren. ;)
Nooit gezien, zelfs nog nooit van gehoord!

Woont u ook niet in Belgenland Leo?
Moest ik kunnen kaarten kwam ik anders ff langs voor een sessie;)

ach, ik woon ij rotterdam in de buurt, daar ben je ook zo.
we openen een flesje wijn en hoppa: mag ik van jou, van de modulairen, de system700 ?

ik ben wel benieuwd ja, eerst maar 's kijken of ik het thuisgestuurd krijg.

Origineel geplaatst door senso
Nou Leo, volgens mij heb je iets unieks op de kop getikt. Het is maar goed dat ik die niet
ben tegengekomen, anders had je nog een harde strijd moeten leveren. ;)
Nooit gezien, zelfs nog nooit van gehoord!

ik ben ook wel erg diep de portemonnee ingemoeten voor deze buitenkans. 5,49 en dan heb ik het nog niet over de verzendkosten van 2 euro!

we gaan wel een keer kwartetten senso. en als de kinderen het niet leuk vinden, zal ik aan je denken. je hebt de aankoopprijs hierboven gezien, doe je gewoon maal 20, weet je alles. (tja, ik moet ook eten?!)

nee hoor, ik denk dat je dit vaker zal tegenkomen, volgens mij is het vrij nieuw.

Dus eigenlijk is het er zo ééntje? :D

mks7white.jpg

De Roland MKS-7 'Super Quartet'

het is iets anders, en soms niet helemaal logisch naar mijn idee:

- system700, system100m, gr500, gr700
- sh1000, sh2000, sh09, sh101
- jp4, promars, jp6, jp8
- mc202, tb303, d110, d550
- jx3p, jx8p, jx10, mks70
- mks7, mks30, mks50, mks80
- d10, d20, d50, d70
- aluno1, ajuno2, juno60, juno106

er worden 2 verschillende spelsuggesties gedaan, maar het is natuurlijk gewoon een kwartetspel, geen gelul.

op elk kaartje staat een leuk plaatje en info in 8 categorieën: osc waveforms, polyphony, internal memory, weight, cultfactor, date of release, original price, streetprice today. het zal wel geheim zijn, maar quantity produced had ik leuker gevonden dan weight.

de streetprice zit vaak goed in de buurt, maar er zijn (gekeken naar nu) ook flinke missers.
het spel is van 2000 (niet zo oud dus, maar ik had er nooit van gehoord, zal wel een relatie-weggevertje zijn geweest of zo.)
helaas heb ik de verzamelwaarde flink moeten verminderen om dit alles te kunnen melden (cellofaan moest eraf), maar het zit nog wel in zijn doosje.

voor de kinderen blijft het tarzan kwartet favoriet en zelf ben ik niet zo'n roland verzamelaar, dus.......

heb je nog wat leuks te ruilen senso??

Hahaha, die indeling slaat in een aantal gevallen hé-lé-maal nergens op! :dubbel:
Wat heeft de D-110 nou gemeen met 'n TB-303?
Waarom gitaar synths samen met modulars?
Waarom een Promars tussen de Juups?

en zo kan de nitpicker nog wel even doorgaan... (da's ook een leuk spelletje)

Origineel geplaatst door Hanz
en zo kan de nitpicker nog wel even doorgaan... (da's ook een leuk spelletje)

daarom ben je toch moderator geworden??! ;-)

die promars kan ik nog wel volgen, made jp4, maar inderdaad, d110 na de tb303....
en het is toch niet, dat ze geen alternatieven hadden, er had best een leuk kwartetje drumdoosjes bijgekund, en de sh1 sh2 sh5 sh7, enz enz ga maar door.

maar ja, we wisten natuurlijk al dat ze bij roland anno 2000 niet zo creatief meer waren als in de gouden jaren.

Origineel geplaatst door Leo
maar ja, we wisten natuurlijk al dat ze bij roland anno 2000 niet zo creatief meer waren als in de gouden jaren.

Oh, het is officieel van Roland zèlf? Tja...

ja inderdaad, fx
het roland rack
svc350 sbf325 en wat zat er toen allemaal niet in...

maar goed, laten we het nou niet gaan afkraken, daar heb ik het niet voor gekocht.

Ik weet niet of het kan/mag maar zou je enkele voorbeelden op het web kunnen plaatsen? (allemaal is nog beter).

smiley_please.gif

Moet niet uiteraard, maar zou wel leuk zijn om het eens te zien.

is goed, ik zal de digitale camera eens uit het vet halen. maar eh, ik krijg foto's nooit geplaatst. kan iemand me uitleggen waaraan foto's hier moeten voldoen? bepaalde resolutie of zo?

Ligt eraan of je ze wilt uploaden (bep. maximale grootte bestandsgroote & formaatgrootte, gif & jpg geloof ik) of gewoon een link vanaf je eigen webspace (dan gelden er vrijwel geen limieten).

mijn eigen webspace?? heb ik die dan??
ja, zal wel hè, ik weet alleen niet hoe ik daar gebruik van moet maken. zal me eens in de planet gaan verdiepen.

SENSO EN ANDERE FORUMLEDEN.........

Ik krijg net bericht van de verkoper, dat hij nog meer spellen kan leveren. Ik heb hem gevraagd hoeveel en wat die gaan kosten. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn voor andere mensen hier, daarom, als je interesse hebt, post dan even hier (ik heb geen zin in allemaal pb's) en dan ff kijken wat 't kost.

(Zal wel weer weinig op gereageerd worden, bedenk ik ineens, gelet op het huidige ledenbestand van het forum tov een paar jaar terug. Maar je weet maar nooit!)

:D Bij de klassieke synths staan SOWIESO: Juno A, B, C en D

Lijkt me grappig spel, maar ZO'N freak ben ik ook weer niet..

:( ik háát spelletjes!

Back