Hoe werkt test mode bij een Yamaha CS1x?

Yoonchi

Synth Dork
Hi,
Ik kwam er per ongeluk achter dat er een test routine bestaat voor de Yamaha CS1x. Ik kwam hierachter nadat ik een artikel van een Yamaha AN1x had gelezen; voor deze synth moest je de drie onderste knoppen van het alfanumerieke toetsenbord ingedrukt houden bij het aanzetten van de synth.
Na eenzelfde procedure te proberen met de toetsen '0', '-' en 'enter', kwam ik in de test mode. Met de '-' en '+' toets van 'program' kun je dan een test routine uitkiezen.

Mijn vraag is: weet iemand de details van deze testing routine?
Ik heb een CS1x waarbij ik problemen heb met het toetsenbord; spelen via het toetsenbord stuurt geen MIDI data naar buiten noch stuurt een geluid aan.
Ik zou graag via testen enig idee willen krijgen van wat kapot is aan de synth zodat ik het eventueel zelf kan repareren, of anders de deur uitdoen en een CS2x aanschaffen. Ik hou van het geluid van deze synth, ondanks dat ik analoge synths heb die beter klinken.
Yoonchi.

Ben wel iets tegengekomen over het resetten van een CS1X, Misschien heb je er wat aan:

Terug naar factory reset:
HOLD BUTTONS 7, 8, AND 9, AND POWER ON.

Ik heb zelf niet de CS1x maar de CS6x, dus of het vergelijk hier opgaat weet ik niet, maar op de CS6x kan de instelling zo staan (in Utility mode) dat onder het menu MIDI CH de parameters voor LOCAL op OFF staat en de Transmit ook op OFF. In dit geval hoor je niks als je op het klavier speelt en stuurt hij geen midi uit. Hoor je wel geluid als je via een sequenser noten verstuurt? Kijk dan wel eerst of Receive niet op Off staat :)

Wellicht heb je er wat aan, daarnaast doet resetten, zoals jrs al noemt vaak wonderen.

In iedergeval suc6!:mega:

Bedankt

Bedankt

Het is me bekend hoe je de CS1x moet resetten op default factory patches. Ik heb dat rregelmatig geprobeerd maar het had geen effect. Het keyboard doet het nog steeds niet.

Ook het instellen van de transmit( er is geen transmit off, wel een local off) heeft ook geen effect gehad. Het lijkt alsof het toetsenboard steeds op local off blijft.
Ik ga door met experimenteren, ;{

Back