tips over PC-monitors van kwaliteit gezocht

trancer

Royal Member
tips over PC-monitors van kwaliteit gezocht

eigenlijk ben ik zeer benieuwd of er iemand van het forum is die een goeie set pc-monitors kan aanraden, waar je b.v goed de ingezonden tracks van de forumleden op kunt beoordelen. Of leef ik nu in een fantasy wereld en bestaan die gewoon niet?
In eerdere threads is iets dergelijks wel eens besproken maar daar is nooit wat concreets uitgekomen.
Ik heb het dus over pc-boxjes die een vertrouwd stereobeeld weer moeten kunnen geven en het zou ook niet gek zijn als de benodigde frequenties om een mix een beetje goed te kunnen beoordelen haalbaar zijn.
Laat eens wat tips horen
:mega:

ik zou gewoon een normaal setje halen en die aansluiten op je geluidskaart. maar dan moet je ook een goede geluidskaart hebben natuurlijk ;)

wat is het budget ?

wat is het budget ?

Dat is verder niet zo van belang, ik wil gewoon weten wat zo'n beetje de beter pc-monitors zijn.

Origineel geplaatst door trancer
Dat is verder niet zo van belang, ik wil gewoon weten wat zo'n beetje de beter pc-monitors zijn.

deze vraag is al eens langs gekomen en ik ben naar het een en ander gaan luisteren op het gebied van p.c. boxjes ik kan ze eingelijk geen monitoren noemen

heb bij feedbavk zo een 5.1 opstelling beluisterd maar ik denk dat je dan nog altijd beter af bent met een gewone set monitoren het laag van dit setje vond ik toch niet erg zuiver over komen vergeleken bij een setje monitoren van dezelfde prijsklasse
ga anders zelfs even langs met een eigen c,d en test ze zelfs
hoop dat ik je hiermee een eind op weg geholpen heb

studiomonitoren/ pc monitoren / slaapkamerboxen / huiskamerboxen / badkamerboxen allemaal onzin.

pc monitoren zouden misschien zo heten omdat je ze naast je monitor kon zetten zonder dat je beeld vervormd. Maar met tft schermen vandaag de dag heb je daar ook al geen last meer van. En studiomonitoren zijn vaak ook afgeschermd.

Als ik mijn persoonlijke mening zou geven denk ik dat je jezelf moet afvragen hoe je muziek luisterd. Veelal zittend voor de pc of loop je rond en zit je op verschillende plaatsen. Bij het eerste zou ik dan monitoren aanschaffen. Als de afstand groter wordt dan hifi-boxen.

Als je deze keuze hebt gemaakt dan is het handig dat je weet wat je budget is. Monitoren aanprijzen van 4000 euro heeft geen zin als je budget 100 euro blijkt te zijn.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
studiomonitoren/ pc monitoren / slaapkamerboxen / huiskamerboxen / badkamerboxen allemaal onzin.

pc monitoren zouden misschien zo heten omdat je ze naast je monitor kon zetten zonder dat je beeld vervormd. Maar met tft schermen vandaag de dag heb je daar ook al geen last meer van. En studiomonitoren zijn vaak ook afgeschermd.

Als ik mijn persoonlijke mening zou geven denk ik dat je jezelf moet afvragen hoe je muziek luisterd. Veelal zittend voor de pc of loop je rond en zit je op verschillende plaatsen. Bij het eerste zou ik dan monitoren aanschaffen. Als de afstand groter wordt dan hifi-boxen.

Als je deze keuze hebt gemaakt dan is het handig dat je weet wat je budget is. Monitoren aanprijzen van 4000 euro heeft geen zin als je budget 100 euro blijkt te zijn.

--
edit: en bij die eerste keuze heb ik het dan over nearfields :)

Mijn vraag is eigenlijk meer ontstaan vanwege het feit dat ik anderhalf jaar geleden zo'n beetje de slechtste aankoop van mijn leven heb gedaan qua PC-randapparatuur. n.l. de Labtec Pulse 420 boxen (zie bijlage). ik dacht hiermee een goede koop te hebben gedaan, maar kwam van een koude kermis thuis: Subwoofer die volkomen uit balans staat met de satellieten, Hoog en midden klinken snerpend en blikkerig en ook het laag uit de subwoofer klinkt niet zo denderend.
Jullie vraag...waarom koop je ze dan?
mijn antwoord...ik kon ze voor weinig krijgen;) ook hier blijkt weer goedkoop...duurkoop. Normaliter kon ik desondanks met deze gebreken wel werken met de speaker-set aangezien ik er toch niet meer mee deed dan het snel afluisteren van wat audio-fragmenten die ik van het net haalde. Maar sinds ik regelmatig op het forum zit en zo nu en dan nog wel eens wat commentaar wil geven op een ingezonden track, ben ik het zat om die elke keer te moeten beoordelen op mijn studio-monitors die bij mijn andere computer staan. kost te veel werk elke keer om over te hevelen..snap u?
daarom vroeg ik mij af (zonder het gelijk over passief, actief of nearfield te hebben) wat nu echt goede pc-monitors zijn.:mega:

Attachments

• labtec pulse 420.jpg
    labtec pulse 420.jpg
    9,1 KB · Bekeken: 152
Back