Ik heb een FantomX7 met extra 512 Mb Ram

en heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Heb ook getwijfeld voor een motif of triton maar ik vind de klanken, het gebruiksgemak, het kleurenscherm (ook al is het geen touchscreen) en vooral het klavier van de X7 van uitstekende kwaliteit.
Nog even wachten voor de srx07 kaart, die zijn momenteel niet in stock @ Roland Benelux/France.
Enkel de snelheid om weg te schrijven naar de Compact flash kaart is een beetje traag en USB is niet 2.0 maar die gebruik ik toch enkel als MIDI in&output. Gemakkelijk, inpluggen en soft synths here i come!
Dan gebruik ik de digitale ingang van de X7 om ruisvrij te sampelen, save te samples op CF bewerk ze op de PC (is nog steeds gebruiksvriendelijker om de loop points te vinden en om te kunnen crossfaden) en save ze dan terug op CF. (moet je wel als standaard Aiff kiezen in plaats van wav om de loop points te behouden). Zo heb ik schitterende vette moogklanken. De klanken van de XP reeks heb ik ook op het net teruggevonden en de (ik had een Xp80) beste klanken heb ik even via de bijgeleverde Fantom X librarian soft op een extra CF kaartje gezet.
De pads zijn fantastisch net als de d beam controller.
Ik vind het moeilijk om soms afscheid te nemen van oude jupiters, prophets enz maar sampelen van soft synths die synchroniseren met de midi clock opent zoveel mogelijkheden.
De bijgevoegde mp3 is een gesampelde arturia moog in combinatie met de D beam.
Veel plezier met je zoektocht!
picaja