Nord Electro 2 Settings

Re: Drawbar settings

Re: Drawbar settings

Origineel geplaatst door Scapaflow
Allereerst: wat een lekkere bak is die Electro!

Waar ik nog veel moeite mee heb zijn de drawbar settings. Nu is dat natuurlijk vaak een kwestie van veel proberen.

Maar:
Zijn er mbt het instellen van de settings nog 'wetmatigheden' waar ik op moet letten?

De drawbars zijn eigenlijk volume regelaars voor die betreffende harmonische. Let er dus wel op dat je geluid steeds harder wordt als je er meer uittrekt.

Wout

De drawbars zijn eigenlijk volume regelaars voor die betreffende harmonische. Let er dus wel op dat je geluid steeds harder wordt als je er meer uittrekt.

Lagere volumes zijn dan misschien te compenseren door het expressiepedaal?!

als ik hem helemaal uittrapte, dus naar mij toe zoals dit ' / ' , dan stond het pedaal zo schuin tegen de grond dat m'n enkel die hoek niet meer aankon... zorg ervoor dat-ie een beetje hoog is dan heb je dat probleem niet. (want je hiel zit dan niet tegen de grond)

Dan is een goede optie misschien een gitaar-georienteerd expressiepedaal. Deze gaan hopelijk uit van een muzikant in staande positie.Maar inderdaad zoals je zegt, ik moet gewoon kijken welke dan bij mij past. Inmiddels heb ik ook pedalen van het merk PROEL bekeken op internet; deze zijn i.i.g. wel een stuk goedkoper dan Roland.

Waar ik af en toe problemen mee heb is dat sommige van die drawbars een terts of een kwint geven die verschrikkelijk vals klinkt in een akkoord maar wel lekker bij een solo..

Dan kijkt de band zo naar me van, waar ben jij in godsnaam mee bezig! we zitten in E eikel! O, verkeerde drawbar, sorry :D

btw, ik kan niet wachten tot ik de G2X erbij heb.. dan kan je dus bijv mbv het expressie pedaal exact aangeven welke drawbars opengaan en hoever dan wel niet.. (goede tip van Wout)

Origineel geplaatst door Sander02
btw, ik kan niet wachten tot ik de G2X erbij heb.. dan kan je dus bijv mbv het expressie pedaal exact aangeven welke drawbars opengaan en hoever dan wel niet.. (goede tip van Wout)

Je kan het zelfs met de velocity doen!

Wout

Back