sony fusie

trash

Ouwe rot
.

Attachments

• 513-01.gif
    513-01.gif
    7,3 KB · Bekeken: 113
Dat Brussel dit goed vind snap ik niet.
Sony is geen lieverdje voor z'n artiesten is keer op keer gebleken.

Het lost 'de malaise' ook totaal niet op.

Die maatschapijen moeten gewoon snel ophouden het internet als hun vijand te zien en in plaats daarvan de mogelijkheden die het ook voor hun biedt, snel gaan exploiteren, de jankerds...

Een kat in het nauw maakt rare sprongen...

Monopolie is niemand bij gebaat. Die bedrijven zelf ook nog niet eens.

En ze hebben nog nooit kunnen bewijzen dat er in .nl kartel afspraken gemaakt zijn. Maar ze blijven verlies maken dus daar kan het niet aan liggen.

Ze durven gewoon niet in nieuw talent te investeren. En zien muziek nog steeds als een consumenten produkt wat als wasmiddel of zo verkocht moet worden.

Natuurlijk wordt er wel in nieuw talent geinvesteerd, bovendien, echt talent stoot zonder al te veel marketing toch wel door naar de top. Daar zijn ook de laatste tijd nog wel voorbeelden van te noemen (Coldplay bvb.).

Waar het om gaat is dat de maatschapijen idd een totaal onbegrijpelijke marketing strategie voeren, als daar al sprake van is.

Pffffrrr....ik heb totaal geen boodschap aan de muziek die deze maatschappijen uitbrengen. De independents draaien nog prima door hoor. Interessante labels als PIAS, ParloPhone en HUT draaien prima. Die zitten allemaal wel onder de vleugel van een Major maar dat blijkt allemaal niets uit te maken.

Hoe weet jij dat die prima draaien? Volgens mij valt dat ook nog wel tegen. Dat zelfs de sub labels slecht draaien.

Origineel geplaatst door fuse
Hoe weet jij dat die prima draaien? Volgens mij valt dat ook nog wel tegen. Dat zelfs de sub labels slecht draaien.

Dat weet ik omdat ik dat uit eerste hand gehoord heb. Er komen toch nog erg vaak leuke nieuwe bands op deze labels uit. Het lijkt ook alsof er de laatste (pak 'm beet) 5 jaar erg veel nieuwe goede alternatieve gitaarmuziek is uitgekomen. Dit is dan ook de muziek waar dit type labels zich op richt. De indie-scene rockt echt weer.

De hele markt van de top-40 muziek is gewoon een compleet andere markt dan de 'album' scene (bij gebrek aan een beter woord.....). De artiesten die in dat bericht worden genoemd (Britney, Beyoncé etc.) hebben gewoon te maken met hele andere krachten in het veld. Geen serieuze muziekliefhebber van 30+ koopt dat. Deze kant van de markt wordt vaken buiten de discussies gelaten als het gaat om de 'download malaise'.

Ga voor de gein maar 's op zaterdag naar de Plato in Utrecht. Die tent zit stampvol met mensen die allemaal albums kopen van precies de soort labels waar ik het over heb. Ga je naar de FRS dan kopen mensen daar Lord of the Rings DVD's en Britney Spears CD's voor hun dochters/zoons. Erg anders....

Nolet heeft wel een punt... er zit een verschil tussen top40-luisteraars (die gewoon alleen willen horen wat er op de radio is) en echte muziekliefhebbers die ook willen weten wat er buiten de charts is.

Origineel geplaatst door Nolet
Ga voor de gein maar 's op zaterdag naar de Plato in Utrecht. Die tent zit stampvol met mensen die allemaal albums kopen van precies de soort labels waar ik het over heb. Ga je naar de FRS dan kopen mensen daar Lord of the Rings DVD's en Britney Spears CD's voor hun dochters/zoons. Erg anders....

mmm... ik weet het niet hoor. in principe heb je natuurlijk gelijk over het verschillende publiek, maar White Noise in Utrecht is/gaat dicht. failliet gegaan doordat het publiek dat daar komt intelligent genoeg is om de albums elders goedkoper of gratis te bemachtigen (woorden van Eddy de Heus zelf).

ik denk dat de marketingstrategieën juist zo goed werken omdat Dom Volk (daarmee bedoel ik FRS-klanten) gewoonweg te dom is om op andere manieren aan hun waar te komen. deze onnozele massa is ook de oorzaak van het feit dat er nog steeds cd-singles verkocht worden.

Origineel geplaatst door cyan_circle
mmm... ik weet het niet hoor. in principe heb je natuurlijk gelijk over het verschillende publiek, maar White Noise in Utrecht is/gaat dicht. failliet gegaan doordat het publiek dat daar komt intelligent genoeg is om de albums elders goedkoper of gratis te bemachtigen (woorden van Eddy de Heus zelf)

White noise is een ander probleem. Er is gewoon niet genoeg markt voor 3 a 4 'alternatieve' platenzaken in een actie radius van 500 meter in het Utrechtse centrum. Je hebt Plato, White Noise, Boudisque en platenboef. Niet raar dat er eentje het onderspit delft. Zet 5 patatboeren naast elkaar en er gaat er zeker eentje een keer failliet.

Daarbij is het aanbod van White Noise vrij beperkt. Plato heeft gewoon meer tegen goede prijzen. Boudisque trouwens ook. Die zijn flink aan het stunten om markt van Plato af te pakken.

Back