saven van K2000 programms

EquiRox

zwart lid
ik sinds kort een Kurzweil K2000 3.87 toetsenverzie. mijn K2000vpr heeft os 3.57.
ik wil nu graag al mijn programms van de vpr overzetten naar mijn nieuwe. ik heb mijn scsi harde schijf op de vpr aangesloten en alle geheugenbanken gesaved, de everything ook gesaved. als ik deze programms wil inladen in mijn nieuwe kurz gebeurt er niets! het moet toch mogelijk zijn om mijn oude programms op mijn nieuwe kurzy te gebruiken of niet? zijn 3.57 en 3.87 incompatible? lijkt me sterk toch?
heeft iemand tips? ideeen? ik ben :confused:

E-R OUT

Je hebt toch maar een Kurz tegelijk AANGESLOTEN OP JE scsi-CHAIN ? (=NIET DUIDELIJK UIT VERHAAL).
Misschien herkent de K2000 je scsi schijf niet vanwege de gebruikelijke ID/termination ellende.
Alle Kurzen zijn backward compatibel en zeker binnen de K2000 serie zelf.
Je kunt je programma's (als ze op ROM-samples gebaseerd zijn) ook overzetten op floppy en zo via
een sneaker-netwerk in de andere inbrengen.
Leest de doel-Kurz wel van zijn eigen harde schrijf.
Meer details a.u.b.

ISPdeRuiter

mooie sig! :okdan:

ik heb maar één hd. deze heb ik eerst aangesloten op de vpr, alles gesaved, daarna de hd afgesloten van de vpr, en aangesloten op de nieuwe kurz. de bestanden staan op de hd (allen 0.5k groot) te zien op beide machines. beide machines zien dus de hd alsmede alle bestanden op de disc. hoe weet ik of ik terminatie problemen heb? het saven gaat goed op beide machines.
alle programms zijn gebaseerd op rom, dus zonder samples.
de nieuwe kurz laat zien dat hij aan het laden is, maar in de programm lijst is daar niets van te zien. als ik bijv. mijn 900s lijst van de oude naar de nieuwe laad, houd ik -na het laden- alleen de standaard 0-199 programma lijst (net als voor het laden).
via floppies heb ik het niet geprobeerd. via de hd zou toch moeten werken?

wat is een sneaker-netwerk??

E-R OUT

Ik denk dat je beste via floppy moet laden dan weet je meteen of
het nu de HD is of een ander probleem.
Je kunt ook sounds van het net halen en kijken of dit wel lukt..

Origineel geplaatst door EquiRox
mooie sig! :okdan:

wat is een sneaker-netwerk??

E-R OUT

Dit is een spottende amerikaanse uitdrukking als je met een databestand op je schoenen
("sneakers") van het ene naar het andere apparaat loopt om het vervolgens daar in te laden.

Weest gegroet,
ISPdeRuiter

P.S Probeer eerst de floppy-methode maar eens, er zitten toch geen samples in de programma's
dus je kunt er heel wat kwijt in 1.44 MB. Mocht dit werken dan is er een probleem met de SCSI.
De floppy-disk staat niet in de SCSI-chain. kijk voor de lol ook eens of je een bestand van de floppy kunt
back uppen op de harde schijf.

sneaker netwerken zijn gaaf: draadloosnetwerken avant le mot! :D

the soap continues:
gisteren met floppies geprobeerd. als ik .krz files save vanaf mijn oude of nieuwe machine, zijn die altijd 0.5k groot. ik kan deze files (zowel oud als nieuw) niet inlezen. hij doet wel alsof, maar er gebeurt niets.
met bestanden van het internet lukt het wel :confused: (alles via floppies).

zou het dan aan de manier van saven liggen?
ik druk gewoon 'disk', 'save', ik kies dan de bank (bijv. 200-299) en druk dan een paar keer 'ok'. volgens de manual zou het zo moeten (als ik die tenminste goed begrijp).
iemand nog :eureka: ?

E-R OUT

Zijn de floppies en/of de harde schijf wel geformateerd ?
Het liefst door de Kurz zelf. Let op: dit vernietigd alle bestaande data
op het medium, dus programma's eerst backuppen (indien mogelijk) of in het
geheugen van je kurz zetten.
O, ja: als je wil saven vraagt de Kurz dan om een directory pad en om een naam voor
de directory ?

ISPdeRuiter

P.S. Gebruik double density 1.44 MB flopjens.

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Zijn de floppies en/of de harde schijf wel geformateerd ?
Het liefst door de Kurz zelf.
ja. ik had voor mijn proefjes één 1.4M flop gebruikt en die is door de kurz geformateerd. met internet .krz doet hij het prima, maar met gesavede files dus niet.

O, ja: als je wil saven vraagt de Kurz dan om een directory pad en om een naam voor
de directory ?
dat doet hij braaf elke keer weer. ik laat de files gewoon in de root directory zetten. okay toch?
misschien wordt het tijd voor een k2661

E-R OUT

Check ook ff of je genoeg geheugen vrij hebt (staat geloof ik in Master mode)

Back