Realistische strings

TS 10 van Ensoniq? Kan je ook samples in laden. Te koop voor rond de 300 a 350.. euro

Origineel geplaatst door Ruubje
volgens mij kan er een slotje op:okdan: :slotje: :slotje: :slotje:

Nee, zeker niet. Volgens mij is er heus nog wel genoeg te vertellen hier omtrent realistische strings en zijn er nog vast wel meer mensen op zoek naar dergelijke dingen.
Ikzelf bijvoorbeeld :engel:

Maar voor mij is het meer voor thuis mee te tweaken en freaken, dus hoeft voor mij geen synthesizer ofzo te zijn. Die Mislov vind ik bijvoorbeeld erg interessant, maar als ik dan de demo's hoor, dan hoor ik toch soms van die [heel minimale] dingen die weer NET een beetje te kunstmatig klinken ;{

Dit produkt is natuurlijk heel interessant: EastWest/Quantum Leap Orchestra Strings, maar het prijsje is dan weer net wat minder :erm:
Daarentegen zul je ze realistischer dan dit niet vinden natuurlijk. [zie demo's op bovengenoemde pagina]

Ondanks dat vraag ik me af of mensen nog een aantal andere aanraders in deze trend hebben?
Waar ik dan ook nog m'n brein over breek: dit betreft sampler libraries. Maar de kwaliteit daarvan is perfect rond de noten waar ze op opgenomen zijn. Maar wat als je teveel van die originele toonhoogte afwijkt, dan wordt het toch ook weer zo'n kunstmatig [dat je hoort dat het samples zijn]. Of wordt dat dan mooi verhult/bewerkt door het bijgeleverde programmaatje/plug-in/VST[???], zoals bijv. Kontakt

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Dit produkt is natuurlijk heel interessant: EastWest/Quantum Leap Orchestra Strings, maar het prijsje is dan weer net wat minder :erm:
Daarentegen zul je ze realistischer dan dit niet vinden natuurlijk. [zie demo's op bovengenoemde pagina]

Ondanks dat vraag ik me af of mensen nog een aantal andere aanraders in deze trend hebben?
Wat ik me dan wel nog afvraag: dit betreft smapler libraries. Maar de kwaliteit daarvan is perfect rond de noten waar ze op opgenomen zijn. Maar wat als je teveel van die originele toonhoogte afwijkt, dan wordt het toch ook weer zo'n kunstmatig [dat je hoort dat het samples zijn]. Of wordt dat dan mooi verhult/bewerkt door het bijgeleverde programmaatje/plug-in/VST[???], zoals bijv. Kontakt [/B]

De meeste sample libraries van tegenwoordig hebben aparte samples per paar noten. Sommige zelfs voor (bijna) elke noot. En dan ook nog eens verschillende samples voor verschillende velocity waarden (2 tot 4, meestal) Alleen de speeldynamiek die niet in toonhoogte en volume te vangen is ontbreekt dan nog. En zelfs daar wordt aan gewerkt in de verschillende samplers.

Back