S950 onwel

Hooihuis

Acta est fabula
Hallo allemaal,

Ik heb een Akai S950 staan speciaal voor lo-fi drums en effectsounds (de timestretch maakt van een boring sample al gauw iets bijzonders). Het apparaat is in een zeer goede staat maar helaas heb ik sinds een paar weken toch een probleem, en ik wilde vragen of iemand dit herkent cq. (nog beter) de oplossing weet.

Om het euvel zo goed mogelijk te beschrijven - in principe kan ik alles met de S950 doen: samples inlezen van floppies, afspelen, parameters wijzigen etc. Het gaat pas fout op het moment dat ik ermee wil samplen of om het nog exacter te zeggen, op het moment dat het opnemen zelf begint (ik gebruik altijd de “press any key” optie). Het apparaat slaat dan volledig vast en dit ziet er telkens anders uit. De ene keer blijven alle lampjes branden, de andere keer niet, maar meestal staan er wel allemaal vreemde tekens in het display. Het enige wat ik er dan nog aan kan doen is aan – en uitzetten.

Zelf denk ik dat het te maken kan hebben met de geheugenuitbreiding. Die heb ik niet zelf geplaatst maar volgens mij is het een soort kaart die aan de onderzijde ergens zit. Het zou misschien kunnen dat die door trillingen oid scheef zit waardoor de storing ontstaat. Er staat echter allemaal andere apparatuur op (helaas niet in een rack), dus voordat ik het hele spul ga loskoppelen wil ik graag weten of dat wel nodig is!

Nou, ik hoor graag suggesties, want een sampler waar je niet mee kan samplen is maar niks.

Thanxxx

Ik zou proberen eerst al die geheugen uitbreidingen er uit te halen
had zelf ook zon soort probleem met mijn S950 heb toen de 2 geheugenuitbreidingen eruit gehaald en toen alles uitgeprobeert, toen werkte die gewoon helemaal goed, daarna 1 voor 1 die geheugen modules erin gestopt en goed aangedrukt
toen werkte het apparaat gewoon helemaal goed
hoop dat dit genoeg hulp was :)

Yep, dit bevestigt mijn vermoeden en stelt me weer wat gerust. Zodra ik tijd heb ga ik met de operatie beginnen.

Thanxxx!

Re: S950 onwel

Origineel geplaatst door Hooihuis
op het moment dat het opnemen zelf begint (ik gebruik altijd de “press any key” optie). Het apparaat slaat dan volledig vast en dit ziet er telkens anders uit. De ene keer blijven alle lampjes branden, de andere keer niet, maar meestal staan er wel allemaal vreemde tekens in het display. Het enige wat ik er dan nog aan kan doen is aan – en uitzetten.
het gaat dus fout als je 1 van de 'any keys' indrukt begrijp ik... en als je nu eens op een andere manier het recorden in zijn werk laat gaan dan? bijv. level sensing record, blijft alles dan ook hangen? of heeft het idd met het geheugen te maken, dus op het moment dat er moet worden geschreven de boel op tilt slaat...?

Mij onbekend dit euvel.....maar ik zou m er toch maar even uithalen.
Ik heb ook een geheugenuitbreiding, ik zou die idd meteen als eerste
checken.
Even omdraien, en klep eraf schroeven, et voila!

Laat t nog even weten.

6 trak: Ja, daar zat ik ook al aan te denken en dat ga ik als eerste proberen, kijken of hij dan ook op hol slaat. Zo niet, dan snap ik er denk ik helemaal niets van!

Mikemix: Ik laat het zeker nog even weten. Ik ben van plan om er deze week wat aan te doen. Het bekijken van de S950 zelf is niet zoveel werk, maar het loshalen van alles wat er bovenop staat is een pittige klus...

Bedankt voor het meedenken hoor!

Het bekijken van de S950 zelf is niet zoveel werk, maar het loshalen van alles wat er bovenop staat is een pittige klus...

Tja ik ken dat.....
Ik ben er bijna voor 100% van overtuigt dat het het geheugen is.
Uiteindelijk hangt dat de hele tijd op z'n kop in de 950.
Succes!

Nou, ik kom er toch nog even op terug......gisteren had ik eindelijk de tijd om de S950 los te koppelen en na te kijken. Gelukkig maar dat ik hem eerst toch nog even uitprobeerde voordat ik begon, want tot mijn verbazing bleek hij ineens weer 100% te functioneren! Ik heb geen flauw idee hoe dit kan cq. wat er aan de hand is, maar zolang hij het doet laat ik hem uiteraard lekker aangesloten staan. Heb gelijk maar een half dagje nieuwe sounds gesampeld (aan het strand was het toch te druk) :biertje:

Eind goed al goed! (?)

Nou, ik kom er toch nog even op terug......gisteren had ik eindelijk de tijd om de S950 los te koppelen en na te kijken. Gelukkig maar dat ik hem eerst toch nog even uitprobeerde voordat ik begon, want tot mijn verbazing bleek hij ineens weer 100% te functioneren! Ik heb geen flauw idee hoe dit kan cq. wat er aan de hand is, maar zolang hij het doet laat ik hem uiteraard lekker aangesloten staan. Heb gelijk maar een half dagje nieuwe sounds gesampeld (aan het strand was het toch te druk) :biertje:

Eind goed al goed! (?)

HAhahahahaha!:D
:biertje:

Back