Verschil Line/Mic en RIAA (turntable) Pre-amp

ano260124

Gedeactiveerd account
Uh...

Zit er veel verschil tussen een Line/Mic Pre-amp (met gain) of een RIAA Pre-amp voor draaitafels?

Ik vraag dit even voordat ik botweg een draaitafel op een Mic Pre-amp van mijn 01x aansluit en wat beschadig. Ik wil namelijk zo direct mogelijk samples trekken.

De inputs van de 01x zijn Line/Mic inputs (-46 ~ +4dB) met op ieder kanaal een gain.

:dj:

Hallo je beschadigt niet veel

Het geluid zal best wel schel klinken ,zonder al te veel bas in je geluid.
Aparte vooversterkers zijn niet zo heel duur ik heb er een paar jaaar geleden 79 gld voor betaald, incl. een netapdapter
aan de ene kan sluit je de draaitafel aan, en aan de andere kant heb je een line out die je inprikt op iedere line-ingang van een mixer of versterker
Weet niet zeker, maar dacht dat Conrad ze ook had. Moet je ff nakijken

Ja had ze gezien. Ze hebben ze zelfs van Terratec die je rechtstreeks aan je gameport kunt knopen.

Maar goed, wat er niet tussen hoeft...

Begrijp ik het goed dat ik dus via twee Mic/Line inputs (Pan: hard left, hard right) naar binnen kan en vervolgens die "speciale" EQ curve die in zo'n voorversterker zit, kan nabootsen met de EQ op mijn 01x? Of praat ik nu poep? :D

Zo ja, iemand enig idee waarop ik de EQ dan moet instellen?

Ik denk niet dat je met een "kleine" EQ die curve goed kan nabouwen. De bas krijgt heel veel extra en t hoog wordt gecut (omdat dat wel afspeelbaar is op vinyl, en zonder die eq niet). En dat dan via n lijn. Deze is op internet wel te vinden in n grafiekje. Maar bespaar je de moeite om een niet zo goed resultaat te krijgen en koop n phono pre-amp. Behringer bijv heeft er volgens mij ook een.

zoiets dus

riaa_curve.jpg

voor 25 euro heb je een fatsoenlijke phono preamp met ingebouwde voeding

heb je geen dj-mixertje dan ?

Jawel, maar wil een draaitafel vast aan een patchbay hangen. Als ik een sample wil trekken of gewoon een 12" wil digitaliseren, dat ik dat dan meteen kan doen.

Nu heb ik nog wel zo'n Alecto gebakje in de kast liggen... maar volgens mij krijg ik dan "meer ruis dan je lief is" kado.

Back