PC in geluidsdichte kast

De pc die ik gebruik in mijn studio maakt teveel herrie.

Nou kan ik aan de gang met andere fans enzo. Maar ik bedacht me dat het waarschijnlijk het stilst wordt als ik de pc in een (bijna) geluidsdichte kast zet.

Een belangrijk punt hierbij blijft de ventilatie. De pc heeft lucht nodig om te ademen, dus hier moet ik iets voor verzinnen. Ik vraag me af of er een soort "ventilatie schachtje" is, dat in de geluidsdichte kast gezet kan worden, zodat er wel lucht in komt, maar weinig geluid uit komt.

Wat vinden jullie van het idee van de geluidsdichte kast?

Wat dacht je ervan om louter de PC in een andere ruimte te zetten?
De kabels kunnen door de muur, het gat in de muur vol spuiten met purschuim; prachtige geluidsisolatie, voldoende koeling voor de PC...

Eventueel kun je op de muur vaste connectoren zetten, zodat je gewoon je aansluitingen kunt pluggen tussen Pc en connector op de muur, en tussen je randapparatuur en de bijbehorende connector op de muur, echter ditmaal aan de andere kant van de muur:

studio --------------] connector op muur ///muur met daarin draden/// connector op muur[---------------PC

Ideetje voor de echte soldeer fanaat :)

Ik heb 'm ook in een andere ruimte staan; ideaal. Hoeveel herrie je pc maakt realiseer je je pas als je 'm uit zet.. ik vond het in ieder geval de moeite waard om een oplossing voor te zoeken.. :)

Tip: Koop een kast bij de Ikea of 'doe het maar zelf zaak'. Plak d'r wat schuim in en flikker die bak daarin. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Tip: Koop een kast bij de Ikea of 'doe het maar zelf zaak'. Plak d'r wat schuim in en flikker die bak daarin. ;)

Ja, ik heb zelfs al op de site van Ikea gekeken, wat voor kastjes ze hebben.

Ik vraag me alleen of hoe dat dan moet gaan met ventilatie. Ik ben er niet zeker van dat de pc niet kapot gaat van de hitte.

pc heeft ventilatie nodig. Ventilatie betekent open verbinding van het binnenwerk van de pc met de buitenwereld. Open verbinding betekent dat er vrijelijk lucht kan stromen. Dat betekent weer dat het geluid dat de pc binnenin maakt naar buiten komt. Als je dus je pc stil wilt hebben en je wilt hem in je studio houden, dan zul je het probleem dus bij de kern moeten aanpakken. Dat houdt in dat je dus stille onderdelen moet gebruiken.... Isolatie van de kast is daarbij een aardige hulp, maar die moet de luchtstroom binnen je pc niet hinderen; de warmte moet immers weg kunnen anders gaat het zeker ten koste van de levensduur van je pc.

Koop er dan zo'n afzuigkap buis bij die groot genoeg is om de lucht van zo'n grote fan 12cm te vervoeren. Haal de spanning uit de computer zelf en pruts die fan in die kast in een gat aan de achterkant. Kan die lekker de warme lucht weg zuigen en kan die buis of naar boven blazen of naar een raam naar buiten.

Want als je met speciale onderdelen je computer stil moet gaan maken kost je klauwen met geld. Dat is gewoon vette handel op't moment. CPU fans, casefans, dempende matten, harddisk koeling en een speciale kast. Je bent zo een halve computer aan kosten kwijt. En dan nog is het niet stil zoals je zou willen.

Zelf heb ik een stille kast, stille cpu koeler en 2 12cm fans gekocht en dat is redelijk stil. Maar als ik kijk wat ik voor dat geld terug gekregen heb dan valt het mij best wel tegen.

Origineel geplaatst door D-strukt
al gehoord van Hyper Threading computers??? :okdan:

Dat slaat echt werkelijk nergens op. :confused:

Maar stille pc kasten bestaan wel degelijk.
Ikzelf heb een Nexus breeze besteld. Nog niet binnen helaas maar t schijnt een erg stille kast te zijn met toch een goede koeling. Natuurlijk moet je dan nog steeds opletten dat de spullen die je instopt ook niet teveel herrie maken.
Dus een low-noise CPU cooler (van bijv. Nexus of Zalman) en een grafische kaart zonder cooler (of vervangen door een zalman blok) + stille HD's (maxtor).

Dan moet je toch een aardig stille pc kunnen krijgen.
Anders kan je ook s kijken naar waterkoeling of die kast van zalmann die zelf 1 groot koel lichaam is (wel erg duur).

linkjes:
zalman
nexus

Origineel geplaatst door Hanz
Dat slaat echt werkelijk nergens op. :confused:

wat dan???
Hyper threadin computers zijn de laatste generatie (bijna) geluidsvrije pc's, met speciale koelingen, voedingen en fans, en een extra stille kast enzo. Het werkt trouwens ook veel rapper dan een gewone cpu; de processor is op een bepaalde manier gemaakt waardoor hij veel rapper is dan andere processors (en stiller, vanwege de koelingen enzo). Daar nog zo'n geluidsvrije kast bij zoals traxopia zei en je hoort zelfs niet meer dat je pc aanligt

wat slaat nergens op? er bestaat ook zoiets als google waar je woorden zoals hyper en threading kunt intikken en dan info enzo opzoeken. Echt hééééél handig :halleluja

en over die fans enzo en koelingen, je kunt ook waterkoeling in je computer steken :geslaagd: alhoewel ik niet weet of dat echt wel goed presteert of als het gewoon maar een tuning-gadget voor de echte freaks is

mijn pc maakte vroeger ook bijna geen geluid, maar mn videokaart hang met de ventilator naar beneden en een half jaar geleden is die beginnen loskomen en zo maakt hij nu echt een rammelend geluid;)

Laatst gewijzigd:
Nou slaat het nergens op dat hyperthreading per se stiller is...

maar goed...

Ik heb dus een "hyperthreading proc" 3.06 ghz.
ik heb op mijn videokaart een
zm80d_hp_c.jpg

en op mijn proc
7000b_cu_c.jpg

Dit alles tesamen in een standaard aluminium kast, en? mijn cdspelers en hd maken meer geluid dan de hele pc... en de proc word niet boven de 55 graden in maximale belasting!

hij staat naast mij, en hoor hem bijna niet

dus waarom moelijk doen als het makkelijk kan. koeling is allemaal van ZALMAN trouwens.

wat dan???
Hyper threadin computers zijn de laatste generatie (bijna) geluidsvrije pc's, met speciale koelingen, voedingen en fans, en een extra stille kast enzo. Het werkt trouwens ook veel rapper dan een gewone cpu; de processor is op een bepaalde manier gemaakt waardoor hij veel rapper is dan andere processors (en stiller, vanwege de koelingen enzo). Daar nog zo'n geluidsvrije kast bij zoals traxopia zei en je hoort zelfs niet meer dat je pc aanligt

Hyper-threading is een techniek van Intel waardoor een processor net doet alsof het er twee zijn.

Dat heeft dus verder geen reet met stille pc's te maken.

hmm da zeiden ze me op mn werk :(

slechte verkopers gvd!

hierbij mn excuses voor enige betweterij :o: . :D nee maar op mn werk vroeg ik dus van hmm en wat is dan het verschil tussen een HT en een gewone processor. en dan zei zij "ja die zijn veel sneller en stiller, moet je eens luisteren, je hoort 'm toch niet!" maar dat zal dan op die demo-pc geslagen hebben :confused:

wacht maar tot na het verlof :D

slechte verkopers gvd!

Bartsmit.

loooooooollllllllllllll
jullie zijn soms echt te funny!!! hehehehehe
:poppetje wat op de grond ligt te lachen:

maar ehhh idd HT slaat in dit verband nergens op... heb zelf ook HT 800FSB bladiebladie blaaaaaaa
maar die takke bakke maken gewoon teveel herrie met alle fans schijven en andere rommel

als je je mixer omlaag schuift, wil je gwoon niks anders horen als je muziek heel zacht, en niet zzzzzzzzzooooeeeeeeeemmmmmmm

trouwens na jaren dat geluid word je er echt para en gestoord van als je er weer 5 minuten in die herrie zit.

nee, doe zoals wat boven al vermeld is, heb ik een jaartje of iets langer terug ook al gedaan.
bijde computers staan in ruimte hiernaast, alle kabels zijn verlengd
1 woord:
heeeeeeeeeeeeeerlijk

:koffie: ?

slechte verkopers gvd!

hierbij mn excuses voor enige betweterij :o: . :D nee maar op mn werk vroeg ik dus van hmm en wat is dan het verschil tussen een HT en een gewone processor. en dan zei zij "ja die zijn veel sneller en stiller, moet je eens luisteren, je hoort 'm toch niet!" maar dat zal dan op die demo-pc geslagen hebben :confused:

wacht maar tot na het verlof :D

:) Ik denk dat als je een processor sowieso kunt horen dat het dan tijd is om een nieuwe te kopen, hetgeen geluid maakt in je pc zijn de bewegende onderdelen: de ventilatie, de harddisks en de optical drives (cd=rom, dvd).
Ik weet niet hoe stil je een pc tegenwoordig kunt krijgen met speciale onderdelen, maar het blijft natuurlijk dweilen met de kraan open. Aan de ene kant wil je minder herrie, dus minder fans, maar tegelijk worden de processors en videokaarten en harddisks steeds sneller en hebben steeds meer koeling nodig om niet door te fikken!
Waterkoeling is natuurlijk een oplossing, maar wel erg prijzig. Het plaatsen in een andere ruimte is waarschijnlijk nog het meest praktisch en het goedkoopst, en werkt ook op de lange termijn :)

moet je wel steeds de marathon lopen om een cd'tje in je pc te stoppen. Of om je digicam ffies aan te sluiten. Of om m te resetten. Of ......... nou ja, ik bedoel maar: lijkt me juist niet zo praktisch. maargoed dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Back