PC in geluidsdichte kast

Euh, je moet gewoon een TFT monitor kopen - die zijn ook veel stiller!
neah.. zonder flauwekul..
Ik denk dat de beste oplossing is om je fans op lowspeed te zetten (en dan dus twee of meer fans).. en die (houten) kast met zo'n ventilatie-schacht leek me wel een goed idee opzich. Zo heb je toch je PC in je kamer..maarja, om die frisse lucht te ventileren moet je dus een veel grotere ventilator hebben in de kast wat ook weer herrie maakt.. euh.. het is inderdaad dwijlen met de kraan open.. fuck.. ik zoek ook een goede oplossing.. Mijn bak ratelt als een saw op 40 HZ.
:z :Z :z :Z :z :Z :z

euh EDIT::
:eureka:
JA ik heb een oplossing: Koop een Amiga500 en stap over naar OctaMED 3.00 Yeeehaa! :okdan:

Origineel geplaatst door Traxopia
moet je wel steeds de marathon lopen om een cd'tje in je pc te stoppen. Of om je digicam ffies aan te sluiten. Of om m te resetten. Of ......... nou ja, ik bedoel maar: lijkt me juist niet zo praktisch. maargoed dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Nou ja, het beste is natuurlijk als 'ie wel een beetje in de buurt staat :)
En anders kun je misschien met een hele lange IDE en voeding kabel je cd-rom speler wel weer in je studio installeren ;)

Origineel geplaatst door fuse

Want als je met speciale onderdelen je computer stil moet gaan maken kost je klauwen met geld. Dat is gewoon vette handel op't moment. CPU fans, casefans, dempende matten, harddisk koeling en een speciale kast. Je bent zo een halve computer aan kosten kwijt. En dan nog is het niet stil zoals je zou willen.

Zelf heb ik een stille kast, stille cpu koeler en 2 12cm fans gekocht en dat is redelijk stil. Maar als ik kijk wat ik voor dat geld terug gekregen heb dan valt het mij best wel tegen.

Da's ook mijn ervaring eigenlijk. kHeb de CPU cooler vervangen, de fan van de case en de fan van de voeding.
Ik heb ook de fans anders geplaatst. De bladen liepen eerst heel dicht langs een rooster. Als je die afstand
wat vergroot wordt ie een stuk stiller.
Het scheelt al met al wel een stuk. Op het web zijn diverse testjes van geluidniveaus van coolers en fans te vinden.
Maar echt stil wordt het niet, helaas (behalve in je portemonee).
Nu zijn de fans zo stil dat ik m'n harddisk hoor. Zo blijf je bezig :(

Ik had bij mij (oude) pc ook vanalles vervangen (voeding..ventilatoren etc)...en ik dacht dat ie redelijk stil was geworden.
Totdat ik zo'n zwarte Dell machine "hoorde"... Volgens mij zijn er niet veel pc's stiller als die Dell...

Inderdaad, ik snap niet dat mensen soms zo moeilijk doen terwijl mijn Dell nog steeds stiller is [en goedkoper, en geen gedoe met zelfbouw, en volledig Linux compatible etc].

Ja op mijn werk hebben ze ook Dells.
Die zijn echt verbazingwekkend stil.

Tsja Dell stopt in die computers allemaal doofstomme kaboutertjes. Die maken niet zo'n lawaai he. ;)

het kan natuurlijk VEEEEL simpeler, kost wel iets meer...maar heeft ook zn voordelen.

WATERGEKOELDE KASTEN ZIJN GEWOON TE KOOP HOOR....
die hoor je echt niet..ze zijn iets duurder maar je kan door deze manier van coolen ook je processor goed overclocken. Hier is vrij veel info over te vinden.

uiteindelijk bespaar je misschien zelfs door overclocken geld op een dure snelle processor en kan je daarmee de koeling betalen? :D

Origineel geplaatst door D-strukt
hmm da zeiden ze me op mn werk :(

slechte verkopers gvd!

hierbij mn excuses voor enige betweterij :o: . :D nee maar op mn werk vroeg ik dus van hmm en wat is dan het verschil tussen een HT en een gewone processor. en dan zei zij "ja die zijn veel sneller en stiller, moet je eens luisteren, je hoort 'm toch niet!" maar dat zal dan op die demo-pc geslagen hebben :confused:

wacht maar tot na het verlof :D

Hij sond zeker niet aan. :)

check http://www.nexustek.nl/hq/

Ik heb van dat bedrijf een kast, voeding en koeler. Muisstil en koel.
P4 2.8Ghz 1 mb prescott

Hoeveel heeft dat 'geintje' je gekocht mostatic?

Dell pc's zijn idd verbazend stil. Heb ze op het werk ook, en wanneer ik daar 's ochtends de boel opstart blijft het nagenoeg stil. In de SoS van een paar maanden geleden stond ook wel een goede budget tip. Wikkel je pc om de zijkanten in een dikke (bad)handdoek, scheelt een boel voor weinig.

Ik heb de Istyle van nexus die kostte toen iets van 100 euro. Net gekeken, nu kost ie 88 euro's.
Vlak daarna kwam nexus met de breeze, daar baalde ik wel van. Gebeurt altijd op zon moment. De Breeze kost momenteel 160 euro, maar dan heb je ook een 350 nexus voeding erbij welke rond de 70 euro zit.
De kooler voor de CPU kost iets van 24 euro ofzo.

Ben je 180-190 euro voor stille voeding + koeling + kast kwijt.

Als vergelijk.

Ik heb dus een Antec BQE kast met Zalman 7000CU koeler en een extra 12cm casefan.
Kosten 96,45 en 15 dus totaal 156 euro. (in vergelijking van 50 euro voor een lelijke grijze lawaaige kast en een 5 euro cheapo veel lawaai makende cpu koeler)
CPU draait op 55 graden en HD's op 40-45 graden.
De HD's zijn gemonteerd op rubberen voetjes.
En hij maakt alleen veel lawaai als de DVD speler gaat draaien.
Maar verder een licht zoemend geluid.
Trouwens valt me 100% mee hoe weinig lawaai een Asus X800 maakt.

waarom heeft niemand behalve hansbakker het over WATERKOELING????????????????
je kan tegenwoordig in veel van die winkels kitjes bestellen die makkelijk aan te sluiten zijn hoor.
en je moet echt niet bang zijn voor lekken. das nogal iets wat veel mensen zeggen. als je hem
goed aansluit is er geen probleem. de fans maken 90% van het lawaai. als je die kunt vervangen
door een waterkoeling is het opgelost.

Origineel geplaatst door AOR
Misschien je fan schoonmaken.

dat helpt slechts voor 2 weken.. en dan...
krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :yamaha:

Zalman heeft sinds kort een nieuwe systeemkast die uitsluitend werkt met heatpipes en passieve koelingen (de kast is zelf 1 groot koelblok). Geen draaiende onderdelen meer dus en dus ook geen herrie.. Nadeel is alleen de belachelijk hoge prijs.

Zalman levert ook sinds enige tijd een externe waterkoel"toren" die zowel de CPU als videokaart vrijwel geruisloos koelt.

Makkelijkste en goedkoopste oplossing blijft echter het plaatsenvan de PC in een naastgelegen ruimte :)

Ik zal ff mijn nieuwste ervaring met m'n geluidsstille pc delen.

Heb sinds deze week een nieuwe pc. Zelf gebouwd. Om m geluids stil te krijgen heb ik het volgende gedaan:

Pc is gebouwd in een Nexus breeze case.
op de processor (AMD64 3200+) zit een geluidsarme nexus koeler.
De HD is een vloeistof gelagerde Maxtor (is bij alle nieuwe maxtors geloof ik). deze is redelijk geluids stil. de rest van t geluid wordt gedempt door de pc case.
Toen maakte alleen de video kaart koeler (MSI GF5700) nog n takke herrie. Deze heb ik vandaag vervangen door een zalman VGA koelblok.

resultaat: Als ik m'n raam open heb is t achtergrond van buiten harder dan het geluid van m'n pc.
Als t in m'n hok helemaal stil is hoor ik alleen een heel licht suizend geluid.
De processor temp heb ik nog niet boven de 55 graden gezien.

conclusie: ik zet m'n pc niet een kamer verop (kan ook niet) en kan toch heerlijk van m'n rust/ muziek genieten :) :okdan:

:Z

Origineel geplaatst door hansbakker
het kan natuurlijk VEEEEL simpeler, kost wel iets meer...maar heeft ook zn voordelen.

WATERGEKOELDE KASTEN ZIJN GEWOON TE KOOP HOOR....
die hoor je echt niet..ze zijn iets duurder maar je kan door deze manier van coolen ook je processor goed overclocken. Hier is vrij veel info over te vinden.

uiteindelijk bespaar je misschien zelfs door overclocken geld op een dure snelle processor en kan je daarmee de koeling betalen? :D

dat van dat overclocken ben ik het met je eens maar dat watercooling geen geluid maakt klopt niet helemaal, want de radiator is meestal gewoon luchtgecooled dus produceerd geluid en in je voeding blaast ook nog zoon iritant ding .

hier nog wat tips

*geen high end videokaart die veel hitte produceert , dus gewoon geforge 5200 ofzo met passive cooling

*een weerstandje tussen de cooler in je voeding zodat ie iets langzamer draait. !dit alleen doen met enigge electronica kennis!

*geen onnodige casefans

dus niet zo :D

zo

Attachments

• ozzie4s.jpg
    ozzie4s.jpg
    12,8 KB · Bekeken: 87
Back