Electribe SX - omvormer altijd nodig ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
hey,

Ff vraagje, ik ben van plan een electribe SX te kopen, van een forumlid dus dat is sowieso leuk.
Anyway, wat ik wil weten is of je bij de SX altijd een omvormer nodig hebt, naast de adapter, of dat er ook "nederlandse" versies zijn die enkel een adapter nodig hebben? (zoals m'n andere electribes)

Ik wil het gekloot met extra stroomkastjes zoveel mogelijk voorkomen ivm de live acts.
Tuurlijk zal het goed werken, maar hoe meer kastjes, hoe meer er tijdens of voor iets stuk kan gaan.

Weet iemand hier het antwoord ?

thnxs :D

Je hebt geen omvormer nodig hoor.
Er zit een flinke adapter bij met de juste stekker voor je stopkontakt.

De SX heeft zo'n speciale connector, vanaf de voeding naar de Electribe... is dat niet om bepaalde onderdelen apart te voeden? Zoals de buizen, de smart media drive en de rest.

Dacht ergens zoiets gelezen te hebben en dat de connector daarom meerdere pennetjes heeft.

Lijkt me wel heel erg sterk. De SX wordt toch ook gewoon in Nederland verkocht? Kan me niet voorstellen dat je als je een SX nieuw koopt je vervolgens eerst een omvormer (bedoel je een trafo?) moet gaan halenl.... Lijkt me slecht voor de verkoopcijfers.;)

Re: Electribe SX - omvormer altijd nodig ?

Origineel geplaatst door Niel
hey,
...Ik wil het gekloot met extra stroomkastjes zoveel mogelijk voorkomen ivm de live acts.
....thnxs :D

Hee Niel, op de transformator zit ook een aan/uit schakelaar (best een grote ook, niet verzonken o.i.d.), ik kan je aanraden deze met een plakbandje vast te plakken, omdat het mij al gebeurd is dat iemand per ongeluk tegen de travo aan schopte en precies het aan/uit schakelaartje raakte, ploink!

Suc6, het is echt een beter apparaatje, zeker voor live!:okdan:

Origineel geplaatst door Hazes
Lijkt me wel heel erg sterk. De SX wordt toch ook gewoon in Nederland verkocht? Kan me niet voorstellen dat je als je een SX nieuw koopt je vervolgens eerst een omvormer (bedoel je een trafo?) moet gaan halenl.... Lijkt me slecht voor de verkoopcijfers.;)

Je hoeft er niets bij te kopen. Er zit gewoon een externe voeding bij, zoals gezegd met een schakelaar op het "blok".

De output heeft echter een "afwijkende" vier-polige aansluiting. Een soort MIDI connector, maar dan met minder pennetjes. Ik vraag me dan ook af of je zo'n voeding los kunt kopen, anders dan via Korg.

Back