1 studio met meerdere mengpanelen

Blinx

Totally addicted to bass
Wat ik veel zie dat mensen 2 of meerdere menpanelen in hun studio hebben staan. Zou zij deze op elkaar aangesloten hebben? Volgens mij is dit opzich best mogelijk namelijk want de outputs van een mengpaneel zijn volgens mij gewoon op line nivo.

Nu kwam ik zelf op het idee om dit eventueel zelf ook te doen omdat mijn mx1604 ontertussen te klein voor mij is geworden. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit aan te raden???? Of moet ik gewoon gaan kijken naar een groter mengpaneel??

Ik zit daar ook aan te denken. Goeie post.
Lijkt me namelijk best handig om voor een instrument met veel outs (sampler, drumcompu) een aparte mixer te gebruiken.

Een patchbay van Bv. Behringer kan ook een oplossing zijn. Dan ben je voor een euro of 50 al klaar...

Maar dan kan je niet zo mee mixen als met een mengpaneel. Dan zou ik mischien naar zo een MAM 19 mixer kunnen kijken die zijn 1 unit hoog en volgens mij ook niet zo duur. Maar werkt dat??? Volgens mij werkt namelijk zo een patchbay heel anders als een mengpaneel

Ik heb nu 6x mono en 2x stereo. (Eigelijk al te weinig) En stel dat ik de 6 output expander voor m'n sampler koop, dan kom ik straks helemaal 8 kanalen tekort..
Maar het is inderdaad wel een goedkopere oplossing.

apart mengpaneel voor sampler...dan kun je net zogoed de sampler onder een bus zetten

trouwens, MAM heeft ook 1 unit hoge mixertjes (niet patchbay)

ja ik heb het zelfde probleem 8 mono en 4 stereo kanalen
ik denk dat als ik er 1 bij koopt deze tafel gewoon blijf gebruiken voor bv alleen de beats ofzoow

groetjes dennis 8)

Ik dacht dat bij live optredens vrij veel gebruik wordt gemaakt van één (of meerdere) submixer(s).

Origineel geplaatst door Pjotr G
trouwens, MAM heeft ook 1 unit hoge mixertjes (niet patchbay)

Klopt, weet iemand ook de prijs van deze dingetjes

Wat eventueel dan ook een optie zou zijn is een behringer mx802. volgens mij is dit ook wel een leuk dingetje

Maar als deze twee rond de zelfde prijs zitten wat is dan beter kwa kwaliteit Behringer of MAM?

feedback magazine (de laatste) zegt: behringer MX882 (1 rack unit, 6 mono in naar main stereo mixen) 129 euro

Mijn ideaal is nog steeds een modulair mixer die je mbv 19" modules kunt uitbreiden.

Kan digital of analoog trouwens. Met wat handige knoppen zodat je snel kunt wisselen. Op een schuivenplank die lekker werkt.

Wie rijk wil worden werkt dit concept uit. :)

Ik heb even gekeken naar de prijs van de MAM Lm122 een 12 kanaals mengpaneel met 1 fx send 2 units hoog 229 ook niet duur.....

Als je er dus 2 koopt heb je een 22 kanaals mengpaneel met 2X fx send voor 460 euro!!! (22 kanalen ja je raakt er dan 2 kwijt aan het doorlussen!!)

maar hoe kom je dan aan 2x fx send

Op iedere Lm112 een dus als je 2 X 1 doet krijg je er 2. Het enige nadeel is dan wel dat je 2e effect niet over de eerste 12 kanalen kan gooien en het 1e wel over de laatste 10 maar over de eerste 12 over allemaal en niet over de individuele kanalen.

Origineel geplaatst door fuse
Mijn ideaal is nog steeds een modulair mixer die je mbv 19" modules kunt uitbreiden.

Kan digital of analoog trouwens. Met wat handige knoppen zodat je snel kunt wisselen. Op een schuivenplank die lekker werkt.

Wie rijk wil worden werkt dit concept uit. :)

Goed idee! :eureka:

Nu nog effe wat investeerders vinden. ;)

Origineel geplaatst door ZmokE
Een patchbay van Bv. Behringer kan ook een oplossing zijn.

Dat lijkt me dus niet handig. Je breidt je aantal kanalen er niet mee uit. Het is wel handig voor het omprikken van apparaten. Dat is dus eigenlijk ook de functie van een patchbay. Je hoeft tenminste niet meer op je kop achter je mengpanee en je 19" rack te duiken.

Laatst gewijzigd:
Trouwens die MX 882 is een leuk mixertje maar met 4 jack ingangen en 2 XLR ingangen voor de rest zijn de main in en uitgangen ook XLR.. en dat is nou weer een beetje jammer

2 Mixers..

2 Mixers..

Wij werken in de studio (en live soms ook) met twee Mackie's. De tweede komt gewoon binnen op twee kanalen van de eerste. Nadeel is wel dat je effecten (via aux) dan niet meer regelbaar zijn per (sub)kanaal.

Een oplossing is wellicht om de aux-sends van beide tafels via een klein mixertje (rackmount.. 16 line inputs.. 2 of 4 uitgangen) die auxen eerst te 'mergen' alvorens ze naar de effectenbak te sturen..

.. maar dat zoeken we wel uit als de tweede 1604 binnen is (of we gaan uiteindelijk gewoon voor een 32 kanaals of zo)

patchbay is een oplossing voor te weinig kanalen en als je ze meestal toch neit allemaal tegelijk gebruikt kun je dat doen.

Wat nou vaak het geval is, wat best wel handig is over die 2 mengtafels is het volgende :

een mengtafel heeft 2 uitgangen (of meer subs enzo) die word vaak op een multitrack recorder aangesloten, maar dan heb je maar een paar kanalen..

Ikheb bijvoorbeeld 2 subs en 2 mix, (afgezien van de directouts ff)

Zit je met een band,.... bijvoorbeeld met een drummer die aardig wat mics nodig heeft, is er vaak geen plaats meer voor de rest (of je meot alles compressen). Daarom word vaak een ander mengpaneel, vaak dezelfde hiervoor gebruikt en die weer aangeslote op de recorder.... subs > recorder ... mix > andere mixer

ennu :koffie:

pfff keuze word er niet makkelijk op zelf lijkt me meerdere kleinere mixers fijner dan 1 grote zodat je je mixer bij je apparaten in de buurt heb lijkt me zowiezo ook best makkelijk voor live. maar ben er dus nog steeds niet uit

Back