1 studio met meerdere mengpanelen

Origineel geplaatst door mono-poly
pfff keuze word er niet makkelijk op zelf lijkt me meerdere kleinere mixers fijner dan 1 grote zodat je je mixer bij je apparaten in de buurt heb lijkt me zowiezo ook best makkelijk voor live. maar ben er dus nog steeds niet uit
dat ligt er maar net aan, voor projectjes perfect, maar wil je echt kwaliteit en zo weinig mogelijk ruik, kan je beter 1 goeie mengtafel kopen. (geen behringer)

Als je een groot mengpaneel dan gaat nemen vind ik behringer best wel geschikt want die eurodesk dingen zijn volgens mij toch best wel goed...

Origineel geplaatst door Blinx
Als je een groot mengpaneel dan gaat nemen vind ik behringer best wel geschikt want die eurodesk dingen zijn volgens mij toch best wel goed...
wil je proffesioneel of niet? 8)
neej serieus.. het zijn 'leuke' dingen.. zeker voor homestudio gebruik.. maar er zijn zat redenen waarom ik er geen zou kopen

(met grote name de EQ, dies kut, preamps zijn ook neit zuper,
slechte tuisverhoudingen (al beweren ze vanniet))
ze hebben hele mooie mogelijkheden, maar ik ga dan ngo eerder voor een spirit tafel...

op gathering of tweakers zit een profi studio man, die heeft me ook laten zien waarm behringer niet goed is gewoon.. en daar ben ik me nu bewust op.. ok, je kan niet klagen voor het geld, maar wat wil je er precies mee dan? :)

Origineel geplaatst door Gitaarwerk

wil je proffesioneel of niet? 8)
neej serieus.. het zijn 'leuke' dingen.. zeker voor homestudio gebruik.. maar er zijn zat redenen waarom ik er geen zou kopen

(met grote name de EQ, dies kut, preamps zijn ook neit zuper,
slechte tuisverhoudingen (al beweren ze vanniet))
ze hebben hele mooie mogelijkheden, maar ik ga dan ngo eerder voor een spirit tafel...

op gathering of tweakers zit een profi studio man, die heeft me ook laten zien waarm behringer niet goed is gewoon.. en daar ben ik me nu bewust op.. ok, je kan niet klagen voor het geld, maar wat wil je er precies mee dan? :)

Niet alles van Behringer is per defenitie kut......

Origineel geplaatst door bikkel

Niet alles van Behringer is per defenitie kut......
absoluut neit.. kijk maar naar die dj mengtafels enzo.. die zijn geweldig...

Dan koop je toch gewoon ff een Spirit Ghost 40!

Ik werk met een 24ch Studiomaster en ben (return) kanalen van mijn recording dubbel gaan beleggen via XLR. Dus en een line, en een mic aansluiting op 1 kanaal, die ik naar keuze kan switchen. Als ik gitaar of bas inspeel heb ik toch geen 8 aparte returns van de multitrack nodig. Verder heb ik een MAM SLM82je voor mijn fx processors aangeschaft. Die ruist wel een klein beetje, maar met een gate of denoiser los je dat zo op (fx bakken ruisen toch vaak al een beetje, vooral als je zoiets als een phaser hebt ingesteld). Nou kan ik weer wat meer synths aan gaan sluiten, als ik weer budget heb dus!8)

op gathering of tweakers zit een profi studio man, die heeft me ook laten zien waarm behringer niet goed is gewoon..

Wat is z'n nick?

Ok laten we dan maar even aan nemen dat behringer niet goed is. Wat is dan een alternatief voor die eurodesk met 24 kanalen?? (ik ben onder tussen van het idee 2 mengpanelen afgestapt) Die behringer kost 800 euro en heeft 5 aux sends. wat is er in die prijs klasse (of max 200 € meer) dan beter

in de prijsklasse van behringer is NIX beter....daarboven komen spirit/soundcraft en mackie

Olaf

je hebt ook nog een relatief goedkope phonic tafel....daar heb ik nog niks over gehoord

Origineel geplaatst door krz

Wat is z'n nick?
Hillie :geslaagd:

ff een oud topic omhoog schoppen :)

ik ga sowieso een eurodesk kopen (welke ben ik nog niet uit...qua apparaten heb ik nog niet zoveel om erin te proppen, maar goed dan kan ik ff vooruit)...Ik ben niet zo rijk en ik maak hardcore, dus zo clean hoeft 't allemaal niet te zijn :) Ik wil dan me huidige mixer (Behringer MX2802) gebruiken om m'n kick doorheen te gooien en over een paar kanalen door te lussen om 'm zo lekker te oversturen enzo en dan door een compressor te halen en 'm over een kanaal op de eurodesk te gooien...goed idee? ik word er nl. scheitziek van om m'n kick alleen maar software-matig te oversturen en na 't inladen erachter te komen dat 'ie niet in m'n track past

Idd een goed topic, want ik kom ook flink kanalen tekort.
ik wil het zo doen dat op m'n 24kanaals tafel alle synth's/sampler/drumcomputer komen die via de
subgroepen naar de inputs 1&2 van m'n motu gaan.( gebruik zelden alle 8 inputs)

Omdat ik vaak met 8 outputs werk ga ik een apart mixertje kopen, misschien van tascam, met 8 inputs en automation voor flexibel mixen. de outs van dit tafeltje gaan naar input 3&4 van m'n motu.
De effecten zoals galm/delay/chorus ga ik dan pas gebruiken op het kleine 8 kanaals mixertje.
Alles wordt dus droog opgenomen vanaf m'n spirit.

En een beetje behoorlijke kwaliteit patchbay kost aardig wat.

absoluut neit.. kijk maar naar die dj mengtafels enzo.. die zijn geweldig...

oei...

heb je wel is een fanatieke DJ een paar uur laten draaien op zo'n ding?
dan zijn de faders bovenin flink aan het kraken en valt soms een kanaal weg,...
De EQ werkt slecht en de faders voelen ook gammel.
Nee.. de behringer dj mixers zijn niet ideaal, misschien voor een cafe ofzo maar niet in een club.

maar ff ontopic anders krijg ik ruzie.

OK, meerdere mixers in je studio, zie je inderdaad vaak.
Ik weet niet... het heeft voor en nadelen en dat bekijk ik dan puur op mixtechnisch vlak.
Wat je vaak ziet is dat de monitors voor je staan en de mixer bijvoorbeeld links, dan kun je niet lekker afmixen omdat je niet direct hoort wat je doet maar pas als je je hoofd naar de monitors gedraaid hebt.
Op die manier mix je veel minder precies af dan dat je zult doen met een mixer die recht tussen je monitors staat, in een pro studio staan de monitors niet voor niks boven de mixer.

Het verhaal van een klein mixertje bij bijvoorbeeld je modules gaat dus gewon niet op, wel uiteraard als je de mixers gewoon naast elkaar zet en tussen de monitors.
Alleen... waarom dan niet meteen een grotere mixer en wat patchbay's?? ben je mteen van het gezeur met subgroepen en kanalen verliezen door doorlussen af en heb je meteen genoeg effectsends en returns zonder moeilijk na te gaan denken.
Nadenken en prutsen om het aan de gang te krijgen is slecht voor je creatieve proces, het moet gewoon makkelijk werken en niet eerst nadenken van 'hoe kan ik dit oplossen' het moet intuitief kunnen werken.

Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht om mijn setup uit te breiden en dan ook een extra mengpaneel te kopen. Uiteindlijk toch niet gedaan omdat het dan erg duur wordt en ook teveel apparaten heb om mee aan de slag te gaan. Nu probeer ik gewoon de dingen die ik niet zoveel gebruik te verkopen en er iets beters voor terug te kopen zodat ik veel mogelijkheden heb, maar niet teveel apparaten.

Tevens scheelt dit ook gewoon geld wat toch wel belangrijk is, zonder dat het je eigenlijk in je creativiteit hinderd. Want laten we eerlijk zijn, met 10 synths doe je hetzelfde als 4.

Back