1 studio met meerdere mengpanelen

Idd monopoly, gewoon stapsgewijs je nummer brouwen. zo van "hmm wat mist het nummer nog, oh laten we de JP6 ff aansluiten". :W Maar toch vind ik het zelf fijner om gewoon alles aangesloten te hebben wat ik aan synth's e.d. heb.

Ik ben niet echt te spreken over de behringer mengtafels.
Voor dj's al helemaal niet , dan heb je gewoon te weinig plek om je vingers te laten en weinig overzicht.
of ze stevig zijn heb ik niet durven testen met de behringers die ik onder handen heb gehad :D
De sound van behringer euroshit vind ik wat blikkerig klinken, misschien ligt dat aan de Eq maar die tafel kan je nummer echt heel anders laten klinken volgens mij.

verder ben ik het helemaal eens met da goose !
Ik hou zelf minder van patchbays, maar is helaas wel soms nodig vooral met Fx sends naar je filters e.d.
Het liefst heb ik zo min mogelijk onnodige apparaatjes (haha hou ook meer van 19"rack synthkasten dan met toetsen, die bespeel ik wel vanaf t masterkeyboard), en zou inderdaad eerder kiezen voor 1 grote mixer dan 2 kleinere mixers met daartussen een kleine mixer die fungeert als merger (moet me bank t ook goed vinden natuurlijk ;) )

Als je nou toch 2 mixertjes gaat nemen, wat denken jullie dan ? 2 dezelfde (met dezelfde feel en sound !) of 2 verschillenden (waardoor je dus verschillende feel, sound en meer mogelijkheden kan krijgen) ???

Tja, ik ben toch blij dat behringer bestaat, voor die prijs mag je niet klagen. en zolang ik nog geen geld heb voor een betere tafel werken m'n behringers prima.

Heb pas geleden zo'n UB model van Behringer gekocht en ik schaam de absoluut niet voor. Het is een fijn ding, voelt stevig aan en ruist niet zo veel. En voor 89 pleuro's ben ik dik tevreden. En we hebben het hier ook over submixers en geen main mixers.

En als je centen zat hebt dan kun je ook wel een grote mixer kopen en heb je helemaal geen submixer nodig. Alleen meer patchbays. Trouwens een 2e 01v zou ik ook niet verkeerd vinden, alleen moet ik hem dan tegen het plafond plakken, want heb geen ruimte meer. ;)

Trouwens je kunt ook gewoon een aantal synths op je meersporen (programma/recorder) opnemen en dan andere ompatchen en dat alles bij elkaar mixen. Dat kost je alleen wat meer werk en HD ruimte maar heb je voor de rest niks extra's nodig.

Beetje een oude thread maar wel nuttig! Zit er zelf aan te denenk nog een mixer er bij te kopen maar ik vroeg me nou af wat het grootste nadeel hiervan is? (kom nu een aantal kanalen te kort..)

Tjsa ik zou eigenlijk een foto moeten maken. (Bamse weet waar ik het over heb)

Maar het voordeel van meerdere mixertjes is dat je meer bussen kunt gebruiken en dus meer FX. En het past dan ook allemaal wat makkelijker dan een grote mixer. Maar je zit wel met een groot aantal knopjes die je moet opschrijven als je de settings voor een nummer wilt onthouden. En dingen zoals groundloops, storingen enzo kan dan ook een probleem worden.

Origineel geplaatst door fuse
groundloops

Wat is dit in godsnaam?! Het is dus wel aan te raden om twee mixers te hebben ipv. een groote..? Hoe link je deze aan elkaar dan? De master out van mixer 2 in een stereo kanaal op de 'main' mixer?

Origineel geplaatst door tim
Wat is dit in godsnaam?! Het is dus wel aan te raden om twee mixers te hebben ipv. een groote..? Hoe link je deze aan elkaar dan? De master out van mixer 2 in een stereo kanaal op de 'main' mixer?

Een groundloop kan onstaan als niet al je apparatuur op één plaats is geaard. Het kan gebeuren dat je met je aardedraden dan een soort lus maakt (eigenlijk grote spoel met één wikkeling), die allerlei storingen kan oppikken en dat wil je natuurlijk niet.

Back