signaal versterken

creatormusic

Dr. Reason
hallo,

ik wil gaan opnemen met een RME Multiface icm SoundForge. Maar het siganaal van me micrefoon blijkt te zwak te zijn. Ik heb al wat jumper settings verandert in me MultiFace, maar dit blijkt niet voldoende te zijn. Wat raden jullie mij aan om het signaal mee te versterken

Ik zal dus iets moeten plaatsen tussen me micrefoon en me RME MultiFace. Ik heb echt hard hulp nodig. Mijn budget is E 500, en als het niet anders kan, meer. GeluidsKwaliteit speelt een belangrijke rol.

Bedankt voor suggesties en tips alvast.

creatormusic

en stel ik wil binnenkort een semi accoustische gitaar erop aansluiten, moet dat signaal dan ook versterkt worden ?

Dan heb je in ieder geval een DI box nodig als je die gitaar direct in de geluidskaart dumpt.
Je krijgt een mooier geluid door de gitaar via een (oude) amp met een microfoon op te nemen...maar er zijn tegenwoordig ook voorversterkertjes met ingebouwde amp simulatie zoals de Behringer V-amp en die dingen van DOD.

Een ok'e huis tuin en keuken microfoon versterker is te vinden bij Behringer, niet echt karakterestiek maar wel goedkoop en degelijk. Ik heb zelf een Behringer Ultragain en daar zitten een hoop handige knoppjes en functies op waarmee je behoorlijk uit de voeten kunt. Er kunnen 2 microfoons op aangesloten worden dus je kan op de ene je zang opnemen en op de andere je gitaarversterker.

Nog wat info over me mic: Er zit zo een mini jack plugje op. Ik heb wel zo een verloopstukje naar een 1/4" plug die ik in een EuroRack UB502 (BEHRINGER) wil stoppen. Maar ik beschik dus over een condesator micrefoon. Weet iemand of die EuroRack UB502 het signaal wel genoeg kan versterken?

gewoon proberen? even de gain opendraaien, en krijgen of je het goed vind klinken. :)

Voor een condensator microfoon heb je fantoom voeding nodig, als het goed zit heeft die behringer mixer dat denk ik (de meeste hebben dat). Je moet je microfoon dan wel aansluiten op de microfoon (MIC) input. Meestal is dat een XLR input maar daar heb je converter plugjes voor.

wacht eens even, als er batterijen in die microfoon gaan (als het zo een camera microfoon is, dat denk ik dan ivm met de minijack)dan hoef je geen 48 volt fantoom voeding erdoorheen te jagen, errr....trouwens dat mag niet eens anders blaas je hem misschien op.

topper, mijn condensator mic heeft een batterij en die mixer heeft een fantoom voeding. Dus ik zal ff moeten oppassen. Owja, ik heb naar die Ultra Gain versterkers gekeken, en volgens mij moet dat wel een lekker warm geluidje geven. smackos, wat zijn jouw bevindingen overje UltraGain? En welke heb je precies? Ik ga denk ik voor een TUBE ULTRAGAIN MIC200 als ik van die mixer afzie. Maar ik w8 ff jouw bevindingen af...

ik ben eruit. Ik ga voor de EuroRack UB1204FX-pro van Behringer. Tof aan dit dingetje is dat ie over een sooitje effecten beschikt. Bovendien ben ik redelijk op de toekomst voorbereid hiermee. Sooitje inputs enzo.... masterlijk. thx voor al jullie tips.

Back