Welke recorder?

Stabby

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een recorder waarmee ik tracks kan maken met klanken van de Microkorg en Korg DS-10. Er zijn heel wat goedkope en duurdere recorders op de markt, en ik vraag me af welke het meest geschikt voor me is.

Essentiele eigenschappen zijn:
- Minstens 1 stereo input + 1 mic input
- 1/4 inch headphone output
- Meerdere tracks
- Goede geluidskwaliteit, zo weinig mogelijk ruis
- Minstens 1GB opslag, of dat nu intern of met een geheugenkaart is maakt me niet veel uit
- Loops maken (meeste wat ik zal opnemen zullen geen loops zijn, maar soms heb ik er wel zin in)

Ook zou ik graag vlot de verschillende opnames kunnen choppen, en door te triggeren op een ander moment kunnen afspelen (zoals bij samplers), zodat ik elk onderdeel van de song goed getimed kan mixen. Of dit nu op het toestel zelf gebeurt of met een editor maakt weinig uit. Maar mijn netbook is alvast te zwak om alles met software te doen (900Mhz Celeron processor)

Effecten heb ik niet nodig, daar heb ik een Lexicon en Kaoss Pad 3 voor.

In eerste instantie kijk ik naar de Boss BR-600, maar die lijkt speciaal voor gitaar gemaakt, of ben ik verkeerd? Ik weet ook niet of de input stereo is (en kan dat ook nergens vinden). Iemand ervaring met deze bak?

Verder overweeg ik ook de Tascam DP-02 en Fostex MR 8 mkII, maar ik heb geen idee of dat deftige producten zijn.

Het budget voor enkel een recorder is zo'n €300, maar als er toestellen bestaan die tevens een mixer, drumcomputer, sequencer of synth aan boord hebben wil ik gerust meer uitgeven. Suggesties daarvoor zijn altijd welkom.

Laatst gewijzigd:
Misschien toch maar een update. Ik twijfel tussen software en hardware. Voor ongeveer €250 heb ik ofwel de DP-02CF recorder of een audio-interface, Ableton Live LE en een Korg Nanokontrol. Maar dan nog is mijn laptop nogal zwak en het scherm erg klein (10.2 inch).

Back