Remix (Graag commentaar)

bluebrain

Idiots!
Hoi,
Ik heb voor een wedstrijd van de pcm een remix gemaakt van het nummer cincomanos van Gabriel Rios. Het was vooral een leuk leerproject. Ik ben niet in de prijzen gevallen, daarom wil ik hem toch graag even laten horen zodat jullie mij eens wat tips kunnen geven over wat er beter kan. Het is namelijk mijn allereerste mix. Ik heb alleen de originele zang en het fluitje gebruikt. De rest heb ik zelf ingespeeld/geprogrammeerd. Ook de fluit heb ik opnieuw ingespeeld en de originele fluit heb ik op de achtergrond mee laten lopen.

Alle commentaar is hardstikke welkom! *D

save as

Ik had het de eerste keer ook al geprobeerd, maar als je op die link klkt kom je eerst op een Lycos-scherm dat zegt dat je wordt doorverbonden. Dat gebeurt wel, maar je krijgt een mooi zwart scherm...:confused:

Ik ken het gewone nummer niet...:confused:

het is niet mijn muziek, maar er zit wel sfeer in. echt zo'n vakantie nummertje..

Wel een vrolijke song, maar volgens mij is de tekst alleen niet zo vrolijk.

Origineel geplaatst door hermax
Ik had het de eerste keer ook al geprobeerd, maar als je op die link klkt kom je eerst op een Lycos-scherm dat zegt dat je wordt doorverbonden. Dat gebeurt wel, maar je krijgt een mooi zwart scherm...:confused:

Ehm ja, dat heb je met lycos. Werkt dus alleen als je met je rechtermuis op de link klikt en dan "Save As" kiest.
Dat had ik natuurlijk even moeten vermelden :o:

Dus klik met je rechtermuisknop op http://members.lycos.nl/bluebrain/brouwsels/cincomanos-summerdance.mp3 en kies voor Save As.

Het gaat me dus met name met commentaar op de mix (en de compositie/gebruik van effecten). Ik heb enorm zitten kloten met de EQ instellingen. Ik heb het gevoel dat ik nog niet genoeg grip heb op het "op de juiste plaats plaatsen" van afzonderlijke instrumenten in het spectrum.

Ja, ik had het kunnen weten natuurlijk ook, 'save as'....:o:

Tja, tis zo'n vakantienummertje waar ik steevast moet beginnen denken aan halfnaakte grieten (dat valt nog mee) en overbruingebakken hersenloze spierbundels, ergens in een zweterige uitgangstent in Ibiza, die hun handen niet kunnen thuishouden maar wat die grieten blijkbaar niet eens erg vinden.
A ja, je wou iets anders weten natuurlijk. Ik veronderstel dat je aan het experimenteren bent en dat het daardoor komt dat ik de indruk krijg dat er zo veel mogelijk effecten moeten gebruikt worden. Het komt dan een beetje rommelig over, dikwijls niet ter zake doende. Maar ook van mijn kant, het originele ken ik niet dus misschien zat dat er al wat in...

... en eigenlijk zijn remixen niet echt iets voor het SYNTHforum dacht ik...

Poging

Poging

Het is niet helemaal mijn muziek, maar ik zal toch een poging wagen je nummer te analyseren.

Opening: strings zijn ok, vocals iets te hard en wellicht te droog.

Overgang: het spijt me dat ik het zeg, maar de overgang is iets te standaard, zoals eigenlijk de anderen ook.

Na de overgang "kakt" het geheel een beetje in... ik verwacht enigzins meer power of iig meer beweging in je sound. De stemmen blijven over de hele song een beetje te hard naar mijn gevoel, evenals het fluitje - die mag wat minder schel. Ik zou over de hele strekking van je song graag wat méér willen horen van wat er allemaal op de achtergrond gebeurt, wat ik interessanter vind dan de hele tijd het refrein. De achtergrond wordt gedurende het nummer een beetje "weggedrukt" door de rest en klinkt ook ietwat dof.

"Heeft die gast dan helemaal niets goeds te melden?" Jawel ;) - de break vanaf 2min15 is lekker: daar valt de stem ook wat meer op zn plaats en komt de bas wat beter tot zn recht.

Dit alles uiteraard IMHO {grin}

Nu heb ik ook een aantal keren naar dat stukje origineel geluisterd en ik moet toch zeggen dat je qua gevoel een heel eind in zijn richting komt... ik weet niet of dat de bedoeling was, maar das toch ok.

Greetz

Oh Oh,
Lycos doet moeilijk omdat ik ze als opslagruimte gebruik, dus heb ik de remix maar verplaatst naar HIER

De oude link werkt dus niet meer, maar op de nieuwe plek kan je hem gewoon downloaden.

Tja, tis zo'n vakantienummertje waar ik steevast moet beginnen denken aan halfnaakte grieten (dat valt nog mee) en overbruingebakken hersenloze spierbundels, ergens in een zweterige uitgangstent in Ibiza, die hun handen niet kunnen thuishouden maar wat die grieten blijkbaar niet eens erg vinden. ... en eigenlijk zijn remixen niet echt iets voor het SYNTHforum dacht ik... [/B]

Ik dacht meer aan dat ik met een baco door die straatjes loopt een beetje dronken te wezen.}:|

Back