Nu ikke

JohnnyKwee

Tja......
Hallo uit Nijmegen,

Ik ook ff iets schrijven, verveel me te pletter dus....
Afkomstig uit het platte Twente heb ik 13 jaar o.l.v. een RUSSISCHE pianoleraar (ouch....) les gehad in de fijne kunst van de klassieke muziek. Ben op mijn 6e begonnen en ben nu 21. Onder zijn leiding verscheidene concoursen onveilig gemaakt met mijn spel, zelfs in een paar finales gezeten, een paar prijzen gewonnen en internationaal gespeeld :D. Bij het beginnen van mijn studie Geneeskunde ben ik gestopt met lesnemen. Ik raakte steeds meer geïnteresseerd in modernere vormen van muziek, van metal tot jazz, waarbij ik uiteindelijk verknocht raakte aan het laatste.
Bij mijn muzikale loopbaan verschillende piano's, vleugels en digitale dingen aangeraakt (Yamaha's, Petrofs, Bechsteins, Bosendorfers en STEINWAY'S!!).
Heb onderwijl (is dat een woord?) nog een beetje gitaar leren spelen en ondertussen ook al weer 1 bandje versleten. Heb in dat bandje ooit op een Yamaha PSR-640 en een Yamaha P80 gespeeld, maar die waren niet van mij, maar van andere bandleden (die eigenlijk totaal niet kunnen spelen op die dingen....tja). Bezig met mijn tweede bandje heb ik maar een keyboard voor mezelf gekocht die ik gebruik om mijn rug te verpesten...

Mijn kleine studentenkamer hierzo (die nu een beetje te klein is eigenlijk...) bevat een:

Yamaha Clavinova CLP-950
Kurzweil PC2X
Peavey Tupelo AE (elektro-akoestische gitaar)

Thuis bij mijn ouders heb ik nog een Yamaha U1 extra hoge akoestische piano staan.

Nu in mijn 5e jaar van mijn studie begint hoop ik snel afgestudeerd te zijn en veel geld te verdienen WANT IK WIL NOG ZOVEEL DINGEN ERBIJ HEBBEN en ik heb gemerkt dat deze business niet de goedkoopste is....!!!!

Laatst gewijzigd:
Welkom%20Thuis.jpg

welkom uit Nijmegen (misschien wel bij je om de hoek) :koffie: Zo'n kamer staat idd snel vol; kan erover meepraten :)

Welkom! Eindelijk ook eens iemand die al 13 jaar les heeft (gehad) op de piano, en ook nog eens van dezelfde leeftijd. Welke componisten speelde je werk van?

Vooral romantisch werk, Chopin, Liszt, Rachmaninoff.

Nog geen pianoconcerten, beetje out of my league, kom er wel in de buurt, maar ik mis die extra procenten motivatie om te perfectioneren. Ben nu vooral bezig met La Campanella (Liszt), 2e Hongaarse Rhapsodie (Liszt) en Fantasie-Impromptu (Chopin). Die laatste is (voor mij) min of meer redelijk van kwaliteit, maar die eerste twee gaat nog wel een paar maandjes/jaartjes duren.
Kost me ook teveel tijd helaas, met mijn studie erbij. De bandjes waarin ik speel zijn helaas weer een beetje laag niveau, maar goed, ik heb nou eenmaal geen keus.

Impressive! Liszt is prachtig inderdaad, La Campanella ben ik nog niet aan begonnen, kost mij waarschijnlijk ook even tijd...
Zelf ben ik meer bezig met het Impressionisme en modern klassiek, zoals Debussy, Ravel, Mompou. Zou je ook eens moeten proberen, zeer speelbare muziek, technisch, en erg mooi qua klanken.
Veel plezier hier op het forum en tot later! :biertje:

Originele grap joh, nog nooit eerder gedaan ook hier om in één keer iedereen welkom te gaan wensen.

hey leuk nog een piano-speler

ik ook ooit gedaan een aantal jaar (dacht 6 in totaal) op men roland kr-3000 indertijd :D
Toen maar gestopt in men rebelse puberperiode omwille van men leraar muziekcultuur die ik er toen verplicht moest bijnemen. Nu wel wat spijt van. Anyway, welkom :walker:

Hoewel ik ook mijn rebelse Metal en zo periode had, bleef ik gelukkig nog een beetje geinteresseerd in andere soorten muziek. En enige druk van de kant van mijn ouders hielden me het grootste gedeelte van mijn puberleven toch nog op de klassieke kant van muziek, en dankzij de Russische leraar die ik gehad had (waarschijnlijk een van de beste leraren van het land, als ik zo naar de winsten van zijn leerlingen kijk op concoursen en zo....) ging ik sneller vooruit dan ik had gekund met een andere leraar denk ik. Alleen was hij niet de makkelijkste persoon om mee om te gaan....

Back