synth -> mengpaneel. Versterken?

Jack Marsic

space is the place
Okee, even een domme vraag... Hij zal misschien al eens gesteld zijn maar ik kon het niet vinden.

Ik heb (nog) niet veel verstand van mengpanelen. Ik heb een paar synthesizers en ik wou een 'groot' mengpaneel.
Dus heb gister via internet (marktplaats) een hele oude gekocht voor weinig geld om te expirimenteren.
De MM Electronics MP175 met 12 kanalen.

Als ik een Synth aansluit hoor hem heel zacht. Betekend dit dat ik voorversterkers moet kopen voor elke synth & drumcomputer of moet ik deze snel weer op marktplaats verkopen en een andere aanschaffen?? En wat voor kan ik dan beter kopen?

Jack

heb je de gains al eens verder opengedraaid? dus niet alleen de schuiven maar ook de knop gain moet verder open

Ja, de gain helemaal opgedraait zelf. Wordt dan wel iets harder maar nog veel te zacht.
Krijg dan ook ruis.

Je synths moeten wel ook voluit staan he. Dan krijg je ook de beste signal/noise verhouding

En staat je master niet te zacht ofzo?

Het kan ook niet aan mn synth liggen want het is op alle kanalen met zowel mn Nord Lead, Juno 6 en Siel DK80.

Misschien een stomme vraag maar waarom heb je niet een iets recentere mixer gekocht van een gerenomeerd merk? Je koopt tegenwoordig al rond de 100 euri een ouwe Spiriit Folio.

Krijg niet het idee dat de tafel een succesnemmer is...

Als je bv een CD speler aansluit, komt die wel hard door?
Anders is het aardig einde oefening vrees ik.

Als ik hem op de koptelefoon uitgang van mn 6fire aansluit en die flink hard zet komt het wel hard door!

Ik heb hem ook al opengehad, heel schoon aan de binnenkant.
De persoon waar ik hem van gekocht heb heeft hem ook laten schoonmaken en testen enzo bij feedback in Utrecht.

Hmmm ja, waarom zo'n oud ding. Ik wou een beetje een oude sound krijgen. Maar dan kan ik waarschijnlijk beter voor een D&R tafel gaan ofzo...

Iemand een MM Electronics MP175 kopen? :D

Klinkt als een impedantie probleem :confused:

Dutch Rubbish zou ik ook laten liggen als het van voor 1993 is.

Hmmm...
Dus dan is het probleem waarschijnlijk dat mn mengpaneel een gebalanceerd signaal nodig heeft maar hij krijgt een ongebalanceerd signaal van mn synths.

En dit is waarschijnlijk optelossen door een DI Box...

En hebben andere mengpanelen hier geen problemen mee dan??

Heb je al gekeken of er knopjes opzitten om te schakelen van -10 dBV naar +4dBu? Misschien dat dat het is...

Greetz

Origineel geplaatst door Indium
Heb je al gekeken of er knopjes opzitten om te schakelen van -10 dBV naar +4dBu? Misschien dat dat het is...
Nee, er zit niet zo'n knopje op...

Nou... Ik heb toch maar een andere gekocht op marktplaats. De D&R serie 700.
Doet het gelijk perfect met maar een klein beetje gain open!

Back