thread voor alle circuit benders

yooh bassie

yooh bassie

Origineel geplaatst door sjeijk
Kan net niet lezen welk type..(sk1?) Enne does ff wat geluiden van al die sjieke mods

yooh bassie ik moest ff reageren toen ik de sjiek-sjeik tegen kwam ,..
hoe gaatie

check de back files hiero in t forum er is zooooooooooooooooooooooveel te vinden over modden /circuitbenden[is meestaL ZWAAR a-MISUCAAL OOK ,.MAAAR GOED SMAKEN VERSCHILLEN ,..]
IK HEB AL MN MODS VAN MN 606-JE HIER OOK VANDAAN
EN HEB NOG VEEL SCHEMA MODJES LIGGEN ,....
IMPOLEX DIE HEEFT GELOOF IK EEN VAN DE FATTSTE GEMODDE 606 GEMAAKT DIE IK OOIT HEB GEZIEN
BASS ZOEK MAR EENS OP ONDAT ONDERWERP
OK GROETEN VOOR NU VN ron-DROYD
[YA KNOW WHO]
SEEEEN YA

Hoeft niet persé de SK-1van Casio te zijn kan ook een Realistic Concertmate 500 zijn (is hetzelfde)
Deze heb/had ik zelf ook 1 maar deze is overleden na wat ''contact'' gemaakt te hebben :D

Leuke thread,

Heb zojuist op een rommelmarkt een casio'tje gekocht een M-200 hij ziet er nog vrij nieuw uit (helaas geen foto)

Natuurlijk heb ik hem thuis open geschroefd, en heb al het een en ander geprobeerd.

Ik blijf dit voorlopig eens even volgen:D

waar vinden jullie deze shit? in alle kringloop winkels van vlaanderen vind je enkel post-1995 kinderspeelgoed. ook leuk, want pitch kan je bijna steeds benden, en als je maar genoeg hebt, kun jer ook een optreden mee vullen, maar 'k wil wel eens iets met een echt circuitbord verneuken en niet steeds toys met zo'n chip bedekt met zo'n zwart koepeltje.. in amerika en engeland puilen thrift stores naar het schijnt wat meer uit van echte speak en spelles en casio's..

Ik ben met een Circuitbend project bezig, Een keyboard voor zien van allerlei electronische shit!! zoals ferby's ewr in aanhet verwerken en andere toys die geluid geven.

Origineel geplaatst door droon
waar vinden jullie deze shit? in alle kringloop winkels van vlaanderen vind je enkel post-1995 kinderspeelgoed. ook leuk, want pitch kan je bijna steeds benden, en als je maar genoeg hebt, kun jer ook een optreden mee vullen, maar 'k wil wel eens iets met een echt circuitbord verneuken en niet steeds toys met zo'n chip bedekt met zo'n zwart koepeltje.. in amerika en engeland puilen thrift stores naar het schijnt wat meer uit van echte speak en spelles en casio's..
ebay (kijk ook in duistland) en andere marktplaats.nl'en

iemand al eens een SK-100 onder handen genomen ? ik ben benieuwd of er ook zo'n patchbay op aan te sluiten zou zijn...

mijn bend sk-1

mijn bend sk-1

hi, hier is de mijne

http://www.neuro50.com/media/casio/casio.jpg

ik ben pas met circuit bending begonnen, vorige dinsdag iets over gelezen, woensdag sk-1 gevonden, donderdag gekocht en 's avonds tegen een uur of 12 zat hij in elkaar, vandaag geweldige beats uitgekregen !!! :)

ik ga hem niet zo laten, kga de verbinding met een pc kabel maken denk ik en op de synth zelf nog knoppen zette, want ik benut nu belange niet alle mogelijkheden

greetz....

Phase57

http://users.pandora.be/phase57

Horen horen horen lol...

Ben benieuwd, trouwens, na wat checken (ik zat deels onder
de narcose) heb ik ontdekt dat je de doos hebt laten liggen...

Is dat erg? Ben benieuwd naar de sounds...

Axel

Weet iemand of het ook mogelijk is om het "loopingpoint" op een sk1 aan te passen via wat bending?.. zou het wel leuk vinden om dit live te kunnen besturen

heeft er al eens iemand een SK-1 ge-midi-ficeerd ?
de volledige midikit is niet meer te koop, enkel nog een van de benodigde chips ... iemand zich toch al eens gewaagd aan deze 'retro-fit' ?

Ik zal deze redelijk recente vraag nog even crosslinken naar een antwoord, voor de geinteresseerden.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=35952

Highly Liquid heeft nu ook een kitje om je circuitbends te schakelen via MIDI.

Ik heb mijn koffiezetter gecircuitbend:

v_sysautomaat_am2.jpg

:D

Laatst gewijzigd:
Guitar-solo-playing circuit-bent iPod of kortweg iBend.

Meer info vind je bij Censtron

Attachments

• ibend.jpg
    ibend.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 109
Om mijn net verkregen Casio VL-5 te benden zoek ik tips....Kan weinig op het net vinden behalve natuurlijk over de sk-1...iemand?
Moet hem gewoon maar openmaken en pielen denk ik....

Origineel geplaatst door bob303vs909
Om mijn net verkregen Casio VL-5 te benden zoek ik tips....Kan weinig op het net vinden behalve natuurlijk over de sk-1...iemand?
Moet hem gewoon maar openmaken en pielen denk ik....

ik ben er geen expert in maar er zal best meer uit kunnen komen dan er nu uit komt
gewoon uitmekaar halen en proberen , ik deed het met mijn vingers, op de print maar dat is best gevaarlijk ,voor de stroom

info casio VL5

ben nu met mijn eerste circuit bending bezig en het bevalt wel(voor die goedkope dingen dan he)

in deze thread staat het

ik zou met een schakelaar beginnen die het geluid verandert, twee draadjes aan of uit

Ik heb laatst een apparaatje gekocht in de winkel van 2,50 maar ook met een zwart koepeltje... Het enige wat me is gelukt is de snelheid van de deuntjes bepalen, waardoor de toonhoogte ook mee omhoog of omlaag gaat. Potmetertje ertussen en klaar. Maarja... Wat heb je daar nu aan :confused: zal eens een foto plakken van dat ding...

Origineel geplaatst door Unregistrated
Ik heb laatst een apparaatje gekocht in de winkel van 2,50 maar ook met een zwart koepeltje... Het enige wat me is gelukt is de snelheid van de deuntjes bepalen, waardoor de toonhoogte ook mee omhoog of omlaag gaat. Potmetertje ertussen en klaar. Maarja... Wat heb je daar nu aan :confused: zal eens een foto plakken van dat ding...

het kan best grappig zijn dat cb en , maar elk instrument heeft zijn beperkingen
als je kijkt naar de develfish 303 (is ook eigenlijk CB) dan hou je toch een apart monstertje over

maar sommige dingen hebben ook geen zin om aan te beginnen:)
ik heb er twee weggegooid
zit nu te denken om mijn yamaha tg33 te cb en , met de vectorknop kijken of wat draden verwisseld kunnen worden:D

:okdan:

Attachments

• 0ffmall.jpg
    0ffmall.jpg
    45,3 KB · Bekeken: 99
tijd om ook eens iets van mijn huisvlijt te posten.
dit is van een casio sa-3 met slechts een mod.
een bout in de behuizing met een draadje naar een weerstand levert de meest vreemde dingen op als je de bout aanraakt. af en toe crasht ie en moet je hem ff aan en uit zetten.

Attachments

• sa-3.mp3
    900 KB · Bekeken: 113
Back