hete drumtraks

edfx

ik wil knopjes!
Ik heb net een sci drumtraks gekocht, en die wordt heel erg heet aan de linkervoorkant, aan de bodemplaat vooral. En dat gebeurt al vrij snel na het aanzetten, dus niet pas als ie uren achtereen aan heeft gestaan. Ook valt ie af en toe uit. Wat zou dit kunnen zijn (kapotte voeding wellicht?) en is dit moeilijk te repareren?

waarschijnlijk zit de voeding daar die zo heet word en hij mag gerust warm worden maar als hij echt heet word en hij valt zo nu en dan uit dan is er zeker wat mis daar
wat er mis is kan op afstand moeilijk bepaald worden dus je zal hem ff moeten laten nakijken
als het bij de voeding ligt dan is het niet moeilijk te reparenen komt het probleem elders vandaan dan is het nog de vraag
maar ik neem aan dat het apparaat voor de rest wel goed werkt dus dan is het de voeding

siant eric of boemtjak pb sturen

Zit de trafo hier intern ??

Anders eens opendraaien en kijken wat er op die plaats zit.
Het af en toe uitvallen lijkt me inderdaad ook een probleem in de voeding.

Matrixx, jij bent toch Martijn die mij ook heeft verteld dat er waarschijnlijk niks aan de hand is.
Maar die van mij viel nooit uit. Maar misschien dat niet met de warmte te maken heeft.
Die van mij wordt namelijk ook snel warm en zelfs zo warm, dat je je vingers binnen in kan branden
en dat het hout aan de linkerkant ook helemaal warm wordt.

Hier een citaat uit je mailtje:

Ik heb het even nagezocht en die spanningsregelaars mogen maximaal 125
graden heet worden, dus ik denk dat er inderdaad weinig met je Drumtraks aan
de hand is.

Laatst gewijzigd:
Op die plek is hij volgens mij wel vaker heet geweest want de verf is daar wat afgebladderd. Het uitvallen zou ook een kabelbreuk ofzo kunnen zijn. Maar ook de drukknopjes doen het niet meer zo goed dus een kleine onderhoudsbeurt is zeker nodig. Bedankt voor de tips!

Ben zelf nog niet zo handig daarin, eerst maar eens oefenen op klein spul denk ik... Ik wist dat er iemand in Beegden zat ja, maar dat ie ook synths en drumcomputers deed wist ik niet, ik dacht meer hifi enzo. Ik zal eens gaan informeren.

Origineel geplaatst door sander
Matrixx, jij bent toch Martijn die mij ook heeft verteld dat er waarschijnlijk niks aan de hand is.

Nope, Boemtsjak = Martijn = weer terug van vakantie :mexico:

Voor de rest van het verhaal: de spanningsregelaars en de trafo kunnen inderdaad erg heet worden. Als de machine zonder problemen werkt, dan is er verder niks om je zorgen over te maken.

ik heb er hier nu al eentje 2 dagen continu uitstaan, maar die wordt echt niet warm.

Origineel geplaatst door Leo
ik heb er hier nu al eentje 2 dagen continu uitstaan, maar die wordt echt niet warm.

En ik zet de mijne af en toe buiten als het regent, want hij wordt te heet als ie lang droog staat....

Back