[Behringer] Behringer's Ultramizer vs. Autocom

CreOn

Alles naar de knoppen....
Ik zit al een tijdje met de gedachte om mun muziek wat meer "body" te geven.
Nou zat ik in eerste instantie te denken dit te doen met een compressor (Alesis 3630 of de behringer autocom).
Nu lees is bij Feedback het volgende
"Heb je eindelijk je hit af, maar hij heeft net niet genoeg punch? Dan is dit een uitkomst! De Ultramizer is een handig mastering device, hij verwijdert ruis, verdubbeld de loudness zonder te clippen, kortom hij geeft je muziek meer ballen."
Die ballen mogen ze er af laten van mij.
Is dit apparaat nu ook een soort van compressor, of wat?
En, zou ik hier beter mee af zijn dan een compressor alleen?
Heeft er iemand ervaring met dit apparaat. Zo ja, laat me effe je bevindingen weten....
Thanks.

Ik heb geen ervaring met het apparaat maar hij is uitgebreider dan de autocom. Het is een compressort exciter enhancer en een seround procesor. Volgensmij wel een leuk apparaatje

Q

Q

Blijft moeilijk.

De een prijst het ding de hemel in, en de ander kraakt het totaal af. Check www.harmony-central.com
Ik heb er ook over gedacht, maar werk voor de mastering nu met een aparte buizencompressor, een 2x31 bands EQ en een enhancer achter elkaar.

Maar het lijkt me best een heel leuk ding.
Let wel, presets van Behringer zijn vaak F***. Ik heb zelf de Virtualizer Pro. Prima ding, maar de presets zijn echt overdone, veel te vet. Je kunt ze wel prima editten, maar wel met de manual erbij, anders lukt het niet. Dus als je een beetje een geduldig mens bent.........................8)

Ja, bij Harmony Central heb ik vanmiddag gekeken. En inderdaad, de meningen verschillen nogal.
Punt is, dat ik ook de Virtualizer Pro heb, en zeker ook die 2 keer 31 bands equalizer aan wil schaffen.
Het maakt het er allemaal niet makkelijker op, maar ja, voor 99 euro ben je ook niet gauw miskocht.
Enneh...geduldig ben ik wel.......heel soms:frons:

eeh... ik heb em gelukkig gehad.. en gelukkig weggedaan..
ik vond dit apparaat niet echt goed compressen.. de composer is een stuk beter, maar vergelijkbaar met de alesis issie weer stuk minder vind ik. voor zijn prijs mag je oko niet klagen.

Ik heb hier op dit moment de ultrafex pro staan .. ik had hoge verwachtingen van behringer, maar toen kwam ik erachter dat hun neit zulke al te goeei spullen waren..hun kracht is de prijs waarvoor ze het aanbieden..

die ultrafex ben ik echter wel heel erg tevreden over...ruist niet teveel, maakt het lekker transparant..het geluid gaat leven ervan..

als je deze unit met een goeie compressor
mixer > compressor > ultrafex pro
kan je een dijk van een geluid krijgen!..
de ultrafex zou ik neit te zwaar in stellen, dan blijft je geluid mooi..

dit is in ieder egval 1 apparaat wat gewoon goed is

Hmmmm, dat klinkt toch wel interessant dan. Dat is namelijk juist een beetje mijn probleem, dat het niet zo "leeft". En is misschien met een compressor alleen ook niet op te lossen. Zijn er van andere merken ook apparaten die zoiets kunnen? Zo ja, welke? Ik vind die Phonic apparatuur ook wel mooi om te zien, weet niet of die ook zoiets hebben? Wie wel? Anyway, bedankt voor je reactie!

Laatst gewijzigd:
Je moet ook eens kijken bij SPL.

Vooral de SPL Vitaliser stereo MKII.
Dit is het (volgens mij) voorbeeld geweest voor de Behringer Ultrafex. (Eigenlijk mijn geheime wapen)

SPL gmbh

Origineel geplaatst door marco
Je moet ook eens kijken bij SPL.

Vooral de SPL Vitaliser stereo MKII.
Dit is het (volgens mij) voorbeeld geweest voor de Behringer Ultrafex. (Eigenlijk mijn geheime wapen)

SPL gmbh

kgeloof dat ze inderdaad vlak achter elkaar uitkwamen..
iig..de ultrafex was er al..toen kwam versie 2 en toen de pro..
ik heb die pro nog voor 400 guldens gekocht..

dit is 1 behringer product die ik mensen zeker aanraad :)

Ik heb ook de ultrafex II en ben er ook zeer tevreden mee. Het is alleen snel "overdone" zeg maar. Je kan het laag ook zo gruwelijk laten klinken als je dat wil :)

Origineel geplaatst door DJ41
Ik heb ook de ultrafex II en ben er ook zeer tevreden mee. Het is alleen snel "overdone" zeg maar. Je kan het laag ook zo gruwelijk laten klinken als je dat wil :)

je moet em inderdaad gewoon uithoden!!!, en als je eindmic gaat maken dan heel licht instellen..
die suround proccesor is wel grappig, maar die zou ik niet snel gebruiken

Grappig, heb die UFII van twin-x gekocht en gebruik hem als insert. En dankzij die petsjbee is het lekker makkelijk schakelen nu. :)
Maar over de eindmix gaatie niet hoor. Dan fix ik dat wel in de mastering. (HA!)

:okdan: Bedankt voor de tips jongens. Ik heb de Ultrafex aangeschaft, en is inderdaad een goede aanwinst voor mijn setup. Het klinkt al stukken beter. Geen kat in de zak gekocht dus....dankzij het synthforum :halleluja

Back