cubase mac vraagjes

cirkelzaag

uw advertentie hier?
Hello mensen,
ik heb de grote sprong gemaakt, hoera. atari 1040 eruit, mac G4 erin.
ik werk met cubase en heb 'n audiophile usb.
fijn voor mij, minder voor m'n sociale leven.
ondanks vele zoekacties buts ik telkens tegen dezelfde problemen;

vraag1:
ik "grab" een stukje muziek van een cd en zet dat op een spoor in cubase..butttt...hij zet 'm telkens op 48.000.(samplerate) en 't moet 44.000 zijn. waar zit 't probleem?

vraag2:
ik heb een geluidsfragment en wil dat (-hoe origineel-) achterstevoren zetten in 't arrangement, kan dat?

nou dat was 't voorlopig....
thnx, Gerard

Re: cubase mac vraagjes

Origineel geplaatst door cirkelzaag
Hello mensen,
ik heb de grote sprong gemaakt, hoera. atari 1040 eruit, mac G4 erin.
ik werk met cubase en heb 'n audiophile usb.
fijn voor mij, minder voor m'n sociale leven.
ondanks vele zoekacties buts ik telkens tegen dezelfde problemen;

vraag1:
ik "grab" een stukje muziek van een cd en zet dat op een spoor in cubase..butttt...hij zet 'm telkens op 48.000.(samplerate) en 't moet 44.000 zijn. waar zit 't probleem?

vraag2:
ik heb een geluidsfragment en wil dat (-hoe origineel-) achterstevoren zetten in 't arrangement, kan dat?

nou dat was 't voorlopig....
thnx, Gerard

uhm die van de samplerate...
als ik me niet vergis is het zo dat sommige asiodrivers alleen maar kunnen werken met 48kHz

Laatst gewijzigd:
Re: Re: cubase mac vraagjes

Re: Re: cubase mac vraagjes

Origineel geplaatst door iCe-9
uhm die van de samplerate...
als ik me niet vergis is het zo dat sommige asiodriver alleen maar kan werken met 48kHz

dus er is nix aan te doen?

uhm, net ff door de manual zitten bladeren op de m-audiosite, maar het probleem lijkt daar niet te liggen. Welke asiodriver gebruik je in cubase ? en mischien kan je kijken of er een nieuwere versie beschikbaar is op de m-audiosite. Kan je uberhaupt wel de samplerate aanpassen ? of springt ie dan meteen weer terug ?

Zelfde overstap heb ik ook gemaakt: mega ST -> G4 :). Is wel een heel verschil!

In het "controlpanel" van M-audio kun je de sample rate instellen. Deze wordt als ik me goed kan herinneren geinstalleerd in je System Preferences (dat Apple logo met die schakelaar in je Dock). Daar zie je een M-audio logo; dat panel heeft o.a. een mixer en je kunt er de sample rate instellen. Cubase SX neemt die dan automatisch over.

Patrick.

Origineel geplaatst door pt.
Zelfde overstap heb ik ook gemaakt: mega ST -> G4 :). Is wel een heel verschil!

In het "controlpanel" van M-audio kun je de sample rate instellen. Deze wordt als ik me goed kan herinneren geinstalleerd in je System Preferences (dat Apple logo met die schakelaar in je Dock). Daar zie je een M-audio logo; dat panel heeft o.a. een mixer en je kunt er de sample rate instellen. Cubase SX neemt die dan automatisch over.

Patrick.

ja klopt wat hij zecht... dat is bij mijn geluidskaart het zelfde, via de software interface kan je de latency en de samplerate instellen ... jezus dat ik daat niet aan gedacht had :engel:

he maarre , ik heb dat menu nu voor me hij geeft aan: maximum samplerate: 48.000. (die kan ik niet veranderen omdat ik analoog uitstuur.

ik kan m'n audiofile van cd in cubase omzetten naar 48.000 en dan klopt 't allemaal wel.

thnx:okdan:

Origineel geplaatst door cirkelzaag
he maarre , ik heb dat menu nu voor me hij geeft aan: maximum samplerate: 48.000. (die kan ik niet veranderen omdat ik analoog uitstuur.

ik kan m'n audiofile van cd in cubase omzetten naar 48.000 en dan klopt 't allemaal wel.

thnx:okdan:

jongen wat ben je toch een flappert; kwestie van EEN hokje aanvinken en je sampleclock synct. pff

Back