jimmy
doubleplusgood
En zo ja welke?
Ik ben vooral benieuwd naar meningen van mensen die zowel met geluidskaarten als hardwaresamplers gewerkt hebben.
Blijven de geluidskaarten overeind in vergelijking met de monsters van Akai, Kurzweil, etc?
En zo ja, wélke geluidskaarten halen deze kwaliteit - is een M-Audio "goed genoeg", of misschien een RME, of moet men dan maar meteen voor een Apogee gaan? Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik ben vooral benieuwd naar meningen van mensen die zowel met geluidskaarten als hardwaresamplers gewerkt hebben.
Blijven de geluidskaarten overeind in vergelijking met de monsters van Akai, Kurzweil, etc?
En zo ja, wélke geluidskaarten halen deze kwaliteit - is een M-Audio "goed genoeg", of misschien een RME, of moet men dan maar meteen voor een Apogee gaan? Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
en daar edit ik ook een hoop. Gewoon omdat je op een harddisk lekker lang kunt samplen.vervolgens stuur ik de samples via de COAX poort naar de sampler (S3000xl), zodat ie de samples keurig overneemt zonder dat de kwaliteit er onder lijdt. En met die sampler speel ik de samples af, om mn pc (die niet zo stoer is) te ontlasten. Daarbij vind ik de S3000xl lekker werken, gewoon omdat ik dat gewend ben. Misschien kunnen softsamplers precies hetzelfde en misschien ook wel meer, maar ik heb geen zin om die eerst uit te pluizen. Ik heb het met Halion geprobeerd, maar het duurde me echt te lang om het aan de gang te krijgen. Daarbij is hardware ook buitengewoon charmant.

Tot nu toe erg nuttige info.