s5000 bevriest bij het aanzetten.

justin

Shauna
Snap er werkelijk niks van. Me s5000 bevreist wanneer ik hem aanzet,alles verder goed ingesteld. Mischien dat iemand weet waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb ook altijd pech.:stupid

Re: s5000 bevriest bij het aanzetten.

Origineel geplaatst door justin
s5000 bevriest bij het aanzetten.

Met dit weer is da straffen toebak :D

Misschien je sampler even loskoppelen van de rest en stand-alone inschakelen? Misschien doet hij het dan weer en zit het probleem elders? (bv foute scsi-keten,...)

Re: Re: s5000 bevriest bij het aanzetten.

Origineel geplaatst door Hover
Met dit weer is da straffen toebak :D

Misschien je sampler even loskoppelen van de rest en stand-alone inschakelen? Misschien doet hij het dan weer en zit het probleem elders? (bv foute scsi-keten,...)

Probleem is als ik hem afkoppel en standalone aanzet bevriest de sampler. Wanneer ik de cdrom erop aansluit dan weer niet. Ook als de cd-rom uitstaat en ik de sampler aanzet bevriest ie. Vreemd nie?

Re: s5000 bevriest bij het aanzetten.

Ik heb ook altijd pech.:stupid

Join the club!

Maar het valt mee hoor, je staat in mijn 'grappigste leden top 10' :)

In ieder geval vind ik het erg naar voor je dat je zoveel problemen hebt de laatste tijd met je hobby.

Wat versta je precies onder bevriezen?

Origineel geplaatst door demian
Wat versta je precies onder bevriezen?
locking up, vastlopen, op tilt slaan mischien?

zou het kunnen zijn dat een of andere controller voor externe devices (cdrom o.a.) de boel vernaggeld dan?
en dat gebeurde ineens? voorheen nooit last van gehad?

Re: Re: Re: s5000 bevriest bij het aanzetten.

Re: Re: Re: s5000 bevriest bij het aanzetten.

Origineel geplaatst door 6 trak
locking up, vastlopen, op tilt slaan mischien?

Dat snap ik, maar misschien dat er nog details naar boven komen, je weet maar nooit ..

SCSI terminators e.d.?

Origineel geplaatst door Yoozer
SCSI terminators e.d.?

ik denk er precies zo over. Kun je geen terminator achter op de scsi poort drukken?

-C-

Origineel geplaatst door Yoozer
SCSI terminators e.d.?

Zou inderdaad kunnen.

Met een cdrom doet hij het wel, dus dan is de scsi-keten netjes gesloten.
Zonder een cdrom doet hij het niet, dus vermoedelijk is de scsi-keten nu niet gesloten.

Ik ken de AKAI's zelf niet maar misschien moet je deze zelf terminaten e.d., niet alle apparaten doen dit (automatisch). Soms is het gewoon een schakelaar verzetten, soms moet je een aparte terminator kopen.

Trouwens, deed je sampler het vroeger wel (zonder cdspeler)?

Daar ben ik.

Oke als ik de sampler (S5)aanzet in standalone mode,zie ik alleen de opstart mode,V2.1 staat er in beeld. Wanneer ik op multi,sample,programm etc.. druk gebeurt er niets,hij blijft in de opstartmode staan.

Wanneer ik de sampler uitzet en me cddrive er aanhang en die op on zet en daarna de sampler opstart,doet hij het wel.
In standalone mode bevriest ie dus na de opstartmode.

Snap er werkelijk niks van.

De termination op de sampler staat op on.

Origineel geplaatst door demian
Of te wel, je hebt er geen terminator aan zitten ..

Wat bedoel je precies...

Wat bedoel je precies...

Als je geen
terminator.jpg

hebt, resulteert dat in een

3.jpg

-C-

Ik heb alles al geprobeerd,snap er geen flikker van. Toen ik de sampler voor het eerst kreeg was er niets aan de hand in standalone mode. Toen ik de cdrom aan ging sluiten kreeg ik opeens deze problemen. Ook als ik de cddrive afkoppel en nu standalone wil gebruiken gebeurt er maar niets. Ik heb de termination ook al op off gezet,niks helpt.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden. Ik denk dat ik zo langzamerhand maar een andere hobby moet gaan zoeken,vissen mischien:stupid

Die termination fuse kan toch niet opgeblazen zijn?

Kan het ook mischien aan de interne HD liggen in de ketting. Mischien dat iemand me uit de brand kan helpen,anders ga ik vanmiddag vissen hoor.

Back