Nieuw op forum: Wil mn eigen muziek maken

Origineel geplaatst door Zoidsity

Maar zo'n RM1X is opzich zéker leuk om mee te beginnen! 't Is een Sequencer, Drumcomputer en een (simpele=>gaat niet zo diep als een 'losse' synth, maar da's zeker geen probleem!) Synthesizer in één.

Dus hij heeft ook zn eigen geluiden enzo jah tog?

Origineel geplaatst door ThndR
Dus hij heeft ook zn eigen geluiden enzo jah tog?

Jawel, om precies te zijn 654 geluiden. Ik heb zelf de RM1X ook en doe hem voor geen goud meer weg (had wel het idee om hem weg te doen, maar heb mezelf gelukkig kunnen tegenhouden). Fantastisch apparaat en de occasionprijs is tegenwoordig inderdaad tussen de 300 en 350 euro.

Mocht je er eentje tegenkomen, zeker de moeite waard om hem te kopen. Een masterklaviertje eraan gekoppeld en je kunt een heel eind komen.

Phochos:D

Bedankt voor je replie!

Ik heb er nu al 2 occasions gezien, beide €300
Ik hoor echt overal nu positieve reacties, dus het lijkt me een gaaf apparaat dat zelfs ik kan betalen (occasion dan he)!

Of kan ik beter eerst een softsynth score/downen en eerst prutsen?

ALvast bedankt!

Bedankt voor je replie!

Ik heb er nu al 2 occasions gezien, beide €300
Ik hoor echt overal nu positieve reacties, dus het lijkt me een gaaf apparaat dat zelfs ik kan betalen (occasion dan he)!

Of kan ik beter eerst een softsynth score/downen en eerst prutsen?

ALvast bedankt!

Kan nooit kwaad om eerst wat te experimenteren met een softsynth (kun je gemakkelijk downloaden van internet). Een softsynth kun je natuurlijk ook naast de hardware synths (bijv. de RM1X) blijven gebruiken.

Succes.

Phochos:W

Ik moet ook maar snel een midi kabeltje gaan score zodat ik mn keyboard aan mn pc kan koppelen. Hoe duur zijn die? Zijn ze bij de mediamarkt?

Thnx! Jorn

Laatst gewijzigd:
Ja lekker, ik zou beginnen met muziek maken door een programma van 800 euro te stelen!

Denk dat je er wel komt zo!

Druid

Marktplaats kan vertrouwd zijn. Nooit 100% zeker: 't BLIJFT i-net..

Is hier op 't forum niks te vinden?

MIDI-kabel bij Mediamarkt? Geen idee eigenlijk. Is er geen Muziekzaak in de buurt? Kabeltjes (afhankelijk van de lengte, e.d.) kosten een paar €'s geloof ik.

Maarre, heb je wel de juiste aansluitingen op je PC ervoor?

Weet iemand of het vertrouwd is eventueel iets op marktplaats.nl aan te schaffen?

Thnx

Jep! Sterker nog, denk dat zowat alle forumleden daar rondhangen! :D

Het is namelijk veel voordeliger om iets tweedehands aan te schaffen. Als je geluk hebt kun je nog een beetje 'afdingen'. en heb je tenminste iets moois voor een lage prijs. Over kwaliteit hoef je weinig zorgen te maken, synthesizers gaan lang mee. Dus al koop je iets van 20 jaar oud.

Uiteraard kunnen op een gegeven moment wel gebreken optreden, maar meestal is dat wel te verhelpen. Als je iets via marktplaats.nl koopt, test het dan altijd eerst even uit. Enne...nooit vooraf betalen en dan laten opsturen. (tenminste....ik zou dat echt nooit doen...je weet nooit....)

Origineel geplaatst door Zoidsity
Marktplaats kan vertrouwd zijn. Nooit 100% zeker: 't BLIJFT i-net..

Is hier op 't forum niks te vinden?

MIDI-kabel bij Mediamarkt? Geen idee eigenlijk. Is er geen Muziekzaak in de buurt? Kabeltjes (afhankelijk van de lengte, e.d.) kosten een paar €'s geloof ik.

Maarre, heb je wel de juiste aansluitingen op je PC ervoor?

Is het op het forum vertrouwder dan op Marktplaats.nl? Hier op het forum stond wel een Yamaha RM1X voor €300,- Dat lijkt me wel een cool apparaat.

Ik woon in Leeuwarden, dus je hebt wel wat winkels, dr is eigenlijk 1tje dat eigenlijk dé muziekzaak van Lwd is. Ok, dus aan die paar €'s te zien zal dat niet veel zijn tog? ;)

Ik zal nu meteen ff checke of ik de goeie aansluitingen heb. Ik heb in elk geval wel een prima pc: AMD Athlon XP 2800+ (ik stel daar in elk geval hoge eisen aan omdat veel game maar dat doet er nu ff niet toe :)) Is dat gewoon zo'n MIDI aansluiting die ook in mn keyboard zit?

Alvast Bedankt

Is het op het forum vertrouwder dan op Marktplaats.nl?

:D Nee, misschien niet, al zou ik 't eerder via hier kopen dan via Marktplaats (maar dat ben ik..) Mocht 't hier misgaan, kunnen we met z'n allen die persoon mailbombs sturen en boycotten! :dubbel:

Is dat gewoon zo'n MIDI aansluiting die ook in mn keyboard zit?

:o: Duuuh.. help, anyone??!

Wat voor geluidskaart heb je, wat voor boxen heb je en hoe zit dit allemaal op elkaar aangesloten? (er moet wel een manier zijn waarop je je hardware op je boxen kunt aansluiten; moet dit via een prutgeluidskaart die ontzettend ruist dan zou dat zonde zijn natuurlijk; wat voor processor je hebt maakt voor hardware weinig uit)

Ik zal nu meteen ff checke of ik de goeie aansluitingen heb. Ik heb in elk geval wel een prima pc: AMD Athlon XP 2800+ (ik stel daar in elk geval hoge eisen aan omdat veel game maar dat doet er nu ff niet toe :)) Is dat gewoon zo'n MIDI aansluiting die ook in mn keyboard zit?

Met zo'n kabeltje sluit je jouw keyboard aan op de joystickpoort van jouw geluidskaart, kost ongeveer 10,00 EUR.

sbmidicable.jpg

Heb je geen joystickpoort dan kan je ook via USB gaan met bv een M-Audio Unosport, kost ongeveer 40,00 EUR.

maudiomidicable.jpg

Er zijn uiteraard nog andere midi-interfaces, met méér aansluitingen e.d., maar die zijn dan ook wat duurder. Misschien eens op veilingsites rondneuzen, daar zie ik vaak degelijke midi-interfaces van eigenaar wisselen voor heel weinig geld.

In ieder geval, zodra je keyboard met je computer is verbonden dan gaat er wellicht een nieuwe wereld voor je open.

Nog even dit: MIDI<>Audio :geslaagd:

Have fun

Origineel geplaatst door Cheimoon
Wat voor geluidskaart heb je, wat voor boxen heb je en hoe zit dit allemaal op elkaar aangesloten? (er moet wel een manier zijn waarop je je hardware op je boxen kunt aansluiten; moet dit via een prutgeluidskaart die ontzettend ruist dan zou dat zonde zijn natuurlijk; wat voor processor je hebt maakt voor hardware weinig uit)

Ik zal dr ff naar kijke, maar ik ben vandaag de hele dag weg en ik ga over een paar minuten, maar ik zal dr vanavond ff naar kijke!

Thnx all voor de replies!

Ik zal dr ff naar kijke, maar ik ben vandaag de hele dag weg en ik ga over een paar minuten, maar ik zal dr vanavond ff naar kijke!

Neem gerust alle tijd hoor, we jagen je niet op :D

Ik zou trouwens niet onmiddellijk die spaarcenten aanspreken. Met je keyboard, een midi-interface en wat software (er is voldoende shareware en freeware beschikbaar) kan je al uitgebreid aan de slag. En intussen kan je je wat meer verdiepen in het hele synthesizergebeuren en kom je er vanzelf wel achter wat je wel/niet kan gebruiken.

Ik moet ook maar snel een midi kabeltje gaan score zodat ik mn keyboard aan mn pc kan koppelen.....

als je er 1tje bedoelt voor aan de gameport van je soundblaster, ik heb er nog wel 1tje die je gratis mag ophalen :) leuk trouwens van noord naar zuid nl

:D 100 euro aan benzine voor een gratis kabeltje.. Verleidelijk..

Lol ik ben net terug uit zuid nederland! Alphen a/d Rijn maargoed bedankt voor je aanbod, maar kdenk dat gewoon een nieuwe score goedkoper is................. :P

heb hier niet alles overlezen
all i can say is : veel beter dan rm1x komen ze niet qua sequencing..
het enige minpunt voor mij is de hapering bij verandering van style maar gemakkelijk op te lossen door te syncen met externe sequencer. Voor sounds zul je wel nog wat anders kunnen gebruiken. (sommige zeer goeie sounds wel)
Ik heb ooit begonnen met een mc-505 en dat was ook zeer leerrijk, en wel wat meer power dan rm1x maar minder krachtig qua sequencing. Later zul je afhankelijk van je stijl (dance i guess) waarschijnlijk een (virtueel) analoge synth nodig hebben zoals de virus, (super)nova, de q, de nordlead, ...
Veel succes met deze leuke (doch dure :) ) hobby

Back