MC-303 voor 50€

Origineel geplaatst door C738
Ik heb hem ook gebeld. Er staat een fout in de advertentie, het is een transistor bass 303 ofzo.

-C-

:dubbel:

Deze thread is best leuk voer voor psychologen. Door velen wordt bij de beoordeling van deze bak (misschien ongewild of onbewust) rekening gehouden met de prijs waarvoor hij aangeboden wordt. In deze thread lees je nog best positieve dingetjes over een mc303, terwijl als hij voor 300 euro te koop had gestaan, geheid neergesabeld was.

uitzonderingen daargelaten natuurlijk...

:)

Gewoon opnieuw verkopen op Marktplaats, met gewijzigde tekst:

Geweldige Tiesto machine, zijn verschillende hits mee bedacht, als je deze machine eenmaal hebt gehoord, hoef je geen platen meer te kopen van Tiesto:)

........... en voor wie em nog niet kent:

Attachments

• mc303.gif
    mc303.gif
    34,2 KB · Bekeken: 99
Ditmaal eentje voor 80 euro... :D

Te koop!
Roland MC 303 Groovebox + handleiding

Ik gebruik hem bijna nooit, dus ik doe hem na 4 jaar liever weg. Zeer zuinig op
geweest en hij is nu nog steeds zo goed als nieuw. Geen krasjes enzo.

Aangezien hij al wel wat jaren oud is doe ik hem daarom voor weinig weg.Deze Groovebox is voor 80,- voor jou!

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/soundmodules/5496.htm

We zeuren veel maar we vinden hem allemaal wel een klein beetje leuk toch ?
Laten we eerlijk zijn het is toch hartstikke leuk om te kijken wat je eruit kan persen met dat ding op schoot......*D

Ik heb me een avond gruwelijk vermaakt met een mc303 en een flinke joint :D
en als je de manual dr bij pakt valt ie nog best wel diep te programmeren, effect amount per part etc.

Het is geen verkeerde bak, maar goed het is wel een erg beperkt ding eigenlijk... leuk voor dr bij misschien :D

-C-

da's zeer diepe synthese idd, hoeveel galm wil ik op welke track :D

mij heeft ie alleen frustratie gebracht helaas

Misschien misplaats in deze discussie (gooi maar weg, operator?), maar ik heb ooit eens (in 2000) een Logic environment voor de MC303 gemaakt, met een toelichting erbij (technisch engels.. ahum....).

conclusie: MC303 midi is hel!

Ik vond mijn environement wel goed te gebruiken, vooral de bruikbaarheid van het ding vond ik belangrijk, en niet zozeer dat op het scherm het er gelikt uitziet met schuiven en knoppen etc.

Misschien voor de Logic gebruikers met MC303 een nieuwe impuls om hem aan te sluiten... :eureka:

Geluid blijft beroerd natuurlijk, maar er zitten wel een paar orgineel klinkende patches in (als ik het goed onthouden heb).

Attachments

• mc303_environment.zip
    26,7 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door gemmetje
:dubbel:

Deze thread is best leuk voer voor psychologen. Door velen wordt bij de beoordeling van deze bak (misschien ongewild of onbewust) rekening gehouden met de prijs waarvoor hij aangeboden wordt. In deze thread lees je nog best positieve dingetjes over een mc303, terwijl als hij voor 300 euro te koop had gestaan, geheid neergesabeld was.

uitzonderingen daargelaten natuurlijk...

:)

Ik vind het niet interessant....

studeert psychologie

Origineel geplaatst door raabje
Misschien misplaats in deze discussie (gooi maar weg, operator?), maar ik heb ooit eens (in 2000) een Logic environment voor de MC303 gemaakt, met een toelichting erbij (technisch engels.. ahum....).

conclusie: MC303 midi is hel!

Ik vond mijn environement wel goed te gebruiken, vooral de bruikbaarheid van het ding vond ik belangrijk, en niet zozeer dat op het scherm het er gelikt uitziet met schuiven en knoppen etc.

Misschien voor de Logic gebruikers met MC303 een nieuwe impuls om hem aan te sluiten... :eureka:

Geluid blijft beroerd natuurlijk, maar er zitten wel een paar orgineel klinkende patches in (als ik het goed onthouden heb).

Ik zal em eens bekijken.
Ik heb er zelf ook een keer een gemaakt.
En ik kan wel alle NRPN's gelijktijdig aansturen. Ik heb zelfs nog een soort X-Y pad gemaakt, waarmee je cut off en resonance gelijktijdig kunt editten.
Met tansformers vertaal ik die contollers naar de standaard cc's zodat je die ook in kunt tekenen in de ... kom even niet op de naam... maar je weet wel... waar je cc's in kunt tekenen.

Zie hier:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=512

Ik zie kansen om van die 2 environments 1 te maken, die van jou zit compacter in elkaar, mijn complimenten!. Vooral die program selectie was een eye-opener, ik heb daar toen lang mee zitten klooien (303 midi =shite!)

Ik heb geen MC303 meer, dus ik kan jouw setup niet testen, en de mijne ook niet meer, ik ben ook al een beetje kwijt hoe die van mij precies werkt.

Terurg naar de discussie:

Ik weet nog goed dat die MC303 net in de winkel lag, revolutionair! En de techno/acid stijl was op een hoogtepunt in de clubs (DJoost in club Axl :okdan: ), iederen liep elkaar gek te maken met TR909, TR808, TB303 etc.. Dat nummer 303 van de MC was een hele goede marketing truc, je kreeg het gevoel dat je toch een soort 303 kocht,en een 909 en 808! Als beginner had je geen idee wat voor flauwekul dat was. Pas daarna ging je Future Music lezen, en Interface, Sound on sound, en ontdekte je dat het toch iets anders werkt.. Tenminste zo ging het bij mij.

Ik zou zelfs geen gratis MC303 willen hebben, compleet *ruk* dat ding...

Veel mensen hebben hem gehad, sommigen prijzen hem, sommigen breken hem af.

wat me alleszins opvalt, is dat er ook nog velen 150€ voor dit ding vragen.
En waag je als beginner er eens aan zo'n ding voor die prijs te kopen:
je geraakt het aan de straatstenen niet meer kwijt. Hoe lang staat bvb NeonVomit
al niet op marktplaats hier zijn ding te promoten? juist, veel te lang...

het kriebelt nog regelmatig eentje te scoren, maar ik zal het uiteindelijk niet doen.
het is GEEN tr909, ook geen verbeterde versie met extra geluidjes.
de klank is gewoon niet goed genoeg en daar eindigt het voor mij.
voor die prijs kan het nooit zo'n ding zijn natuurlijk ook niet, besef ik wel,
en voor zo'n lage prijzen, krijg je wel een leuk ding :) maar toch, my two cents.

(desondanks alle goeie raad van space-robot :) )

Origineel geplaatst door DJDM
Ik heb mijn MC303 tegen een micromodular kunnen ruilen :p

Mooie deal bedunkt me ;)

Je hebt daarvoor die mens bedreigt of zo? Je ging die omleggen of zoiets? :D

Origineel geplaatst door cloudman
Je hebt daarvoor die mens bedreigt of zo? Je ging die omleggen of zoiets? :D

Ho Ho, we waren als Nederland natuurlijk de afgelopen tijd niet goed in het nieuws,
maar...ik heb m ook nog voor F 1295,- (zo'n 580 Euro's) nieuw gekocht,
nou liepen we toen nog in berenvellen...maar toch:erm:

lol :) nee die gast von dat een heeeeele goeie deal :) (ik zweeg stil)

Aangezien mijn midi sequencing op pc zit en de mc-303 sounds idd niet echt top zijn was het toen een goed dagje voor mij ;)

Origineel geplaatst door mikemix
Ho Ho, we waren als Nederland natuurlijk de afgelopen tijd niet goed in het nieuws,
maar...ik heb m ook nog voor F 1295,- (zo'n 580 Euro's) nieuw gekocht,
nou liepen we toen nog in berenvellen...maar toch:erm:

[OFFTOPIC]

Nederland ligt idd niet zo goed in het nieuws (België soms ook niet)
maar dat impliceert niet meteen dat ik Nederlanders zelf zou afschrijven of scheef
bekijken of zo. Als het synthforum een acuraat beeld geeft, dan wonen er
volgens mij heel veel prettig gestoorde mensen :D
Zelf voel ik me hier geheel thuis bij. Ik ben ook gestoord, en soms prettig :D

[/OFFTOPIC]

mja, het moment van ruilen doet er natuurlijk ook veel toe, en de toenmalige waarde van beide apparaten.
Alleen, als je dat NU nog zou kunnen, dan zou je volgens mij een beginner gerold hebben :D

Back