Na toch wat jaren spullen kopen/verkopen om te kijken wat er nu toch het best past. Heb ik besloten om het klein te houden en hem toch eens volledig werkend te hebben !
Verder wil ik voor deze bescheiden setup gebruiken.
Akai MPC2000XL
Waldorf XT-module
Akai MFC42 filterbak
midi keyboardje
Alles zal dus gaan draaien om de MPC.
Het keyboard moet midi kunnen sturen naar de Waldorf module en de MPC.
De waldof module moet midi kunnen sturen naar de MPC, maar ook kunnen ontvangen van de MPC
De MFC42 moet ook midi kunnen ontvangen en sturen naar de MPC
Eventueel rekening houden met nog 1 module.
Nu ben ik er achter gekomen dat ik dus zo'n midi-interface moet hebben (mpc heeft er teweinig 2in/2out), maar ik ben totaal niet bekend met deze dingen. Dus welke interface zou ik moeten hebben ?? Of heeft iemand tips om hem toch op zo'n manier aan te sluiten dat ik hem niet nodig heb.
Heb ook ergens gelezen dat je die interfaces moet programmeren. In principe heb ik dus geen computer, maar zou hem wel een keer kunnen programmeren en dan niet meer gekoppeld aan een computer kunnen gebruiken. Maar onthoudt zo'n ding de instellingen dan wel !?
Nouja een hoop vragen. Ik hoop dat iemand mij misschien een beetje op weg kan helpen !
bedankt !
*edit* heb nog even gezocht en misschien heb ik meer een patchbay nodig dan een interface (dacht dat er geen verschil tussen beide zat....dus wel)
Verder wil ik voor deze bescheiden setup gebruiken.
Akai MPC2000XL
Waldorf XT-module
Akai MFC42 filterbak
midi keyboardje
Alles zal dus gaan draaien om de MPC.
Het keyboard moet midi kunnen sturen naar de Waldorf module en de MPC.
De waldof module moet midi kunnen sturen naar de MPC, maar ook kunnen ontvangen van de MPC
De MFC42 moet ook midi kunnen ontvangen en sturen naar de MPC
Eventueel rekening houden met nog 1 module.
Nu ben ik er achter gekomen dat ik dus zo'n midi-interface moet hebben (mpc heeft er teweinig 2in/2out), maar ik ben totaal niet bekend met deze dingen. Dus welke interface zou ik moeten hebben ?? Of heeft iemand tips om hem toch op zo'n manier aan te sluiten dat ik hem niet nodig heb.
Heb ook ergens gelezen dat je die interfaces moet programmeren. In principe heb ik dus geen computer, maar zou hem wel een keer kunnen programmeren en dan niet meer gekoppeld aan een computer kunnen gebruiken. Maar onthoudt zo'n ding de instellingen dan wel !?
Nouja een hoop vragen. Ik hoop dat iemand mij misschien een beetje op weg kan helpen !
bedankt !
*edit* heb nog even gezocht en misschien heb ik meer een patchbay nodig dan een interface (dacht dat er geen verschil tussen beide zat....dus wel)