[bijna track] happy trance...edit....stukkie verder

Unic

El Musica
hola:)

Ik ben weer een stapje verder.

*andere kick.
*meer variatie in de pad en ook wat in melody...
*De hihats en ritme moeten nog in een ander jasje en andere geluiden, dus dat wordt nog geheel verandert
* Er komt nog een piano deuntje bij...

willen jullie nog wat commentaar geven?!?!?! erg graag:D afkraken mag ook:D
let wel. ik heb dus neit de potentie vernieuwend te zijn, maar gewoon een grappige track te maken:)

is live opgenomen weer in een wavelab, dus don't mind the soms verkeerde timing in knoppen draaien.
Happy trance edit

ps: ik vind het nog niet eens slecht voor een eerste keer... toch?!:)

Re: [bijna track] happy trance...edit....stukkie verder

Origineel geplaatst door Unic
is live opgenomen weer in een wavelab, dus don't mind the soms verkeerde timing in knoppen draaien.

Hier en daar hoor ik inderdaad bruuske knopbewegingen die waarschijnlijk vloeiend bedoeld waren.

Werk je enkel met audiosoftware? Een software sequencer lijjkt me toch handiger om o.a. controle en een goede dosering over controllerchanges, filtersweeps,e.d. te hebben want je kan ze makkelijk (na)bewerken. Zo kan je een bruuske beweging omzetten in een mooie, vloeiende beweging of je 'tekent' je controllerbewegingen,quantiseren,...

Het 'tunneleffect' op de ganse mix is niet slecht maar ik vind het niet echt geschikt om dit te doen 'tijdens het refrein'. Tijdens een overgang zou het beter tot z'n recht komen.

Soms wordt het nogal druk en kan je misschien één/meerdere tracks muten -- in midi is dit een koud kunstje :eureka: --

Je bent wel goed bezig hoor.

:)

Re: Re: [bijna track] happy trance...edit....stukkie verder

Re: Re: [bijna track] happy trance...edit....stukkie verder

Origineel geplaatst door Hover
Hier en daar hoor ik inderdaad bruuske knopbewegingen die waarschijnlijk vloeiend bedoeld waren.

Werk je enkel met audiosoftware? Een software sequencer lijjkt me toch handiger om o.a. controle en een goede dosering over controllerchanges, filtersweeps,e.d. te hebben want je kan ze makkelijk (na)bewerken. Zo kan je een bruuske beweging omzetten in een mooie, vloeiende beweging of je 'tekent' je controllerbewegingen,quantiseren,...

Het 'tunneleffect' op de ganse mix is niet slecht maar ik vind het niet echt geschikt om dit te doen 'tijdens het refrein'. Tijdens een overgang zou het beter tot z'n recht komen.

Soms wordt het nogal druk en kan je misschien één/meerdere tracks muten -- in midi is dit een koud kunstje :eureka: --

Je bent wel goed bezig hoor.

:)

tnxx vor het compliment...

de sweeps en dergelijke programeer ik er nog in, (op de goede plekken)...en live aan de knoppen draaien snapt mijn comp niet zo :D vooral met een cpu overload richting 92:D:D:D:D:D

Dit is gemaakt in Fruityloops studio, met geluiden van rebirth ,vst's en de D70... oftewel een budget nummer. hehehe
met een pentium 2 400mhz:D:D

mijn midi controller is waarschijnlijk stuk, ff geluidskaart verwisselen kijken of het dan wel werkt, want dan komt er nog een hardware piano en synthgeluid bij.

het tunneleffect had ik er voor mijzelf ff in gegooid om te luisteren hoe het klonk:D

yo...

wat anders dan we van je kennen. lekker hoor. vindt het wel een lekker sfeertje en klank hebben: trance by the dreamy definition of Unic!

Maar toch 1 ding. Je maakt normaal muziekstijlen waarin nogal veel afwisseling gebruikelijk is. Start met thema A, dan A', dan B, dan weer A' enzovoorts... Ik heb het gevoel dat je dat voor house net wat te veel doet. Ik bedoel, vooral in het begin van de trek kom ik er moeilijk in omdat je het loopje en het ritme steeds net wat aanpast. Kan lekker zijn, maar in dit geval vond ik het wat storend overkomen....

Hey Unic!

Wat ik merk aan je song is dat het hele nummer gebaseerd lijkt op die ene "overigens wel vette leadsound.
Ik hoor die sound iets te vaak voorbij komen, waardoor dit de song juist ontkracht. Gebruik hem minimaal, waardoor een luisteraar zoals ik weer telkens terug verlang naar die ene sound.

Ik vind het een magere track. Klinkt wat als een demo van dat ene soundje. De opbouw is zoek.

Greetz Erik

Origineel geplaatst door Catalunya
Hey Unic!

Gebruik hem minimaal, waardoor een luisteraar zoals ik weer telkens terug verlang naar die ene sound.

Ik vind het een magere track. Klinkt wat als een demo van dat ene soundje. De opbouw is zoek.

Greetz Erik

ik snap hem...

de opbouw en uitbouw wordt piano en misschien nog een aander synth geluid om te breken

op 0.14min begin je met een soort pad geluid waar je het filter aardig dicht hebt zitten. Dat is erg mooi (dreigend ofzo) - komt alleen maar één keer voor.... Verder kan ik er weinig over zeggen. Het spreekt me niet zo aan geloof ik.

normaal heb je in dit soort tracks wel wat beweging zitten maar bij jou is er net iets teveel beweging zeg maar. Als je de lead sequence verandert gaat dat in trance tracks meestal gepaard met een soort van "burg", zodat die verandereing echt ervaren wordt als een hoogte punt. Bij deze track volgen de veranderingen elkaar zo snel op de er van een hoogte punt geen sprake meer is.

verder leuke track maar ffies wat doen aan de opbouw kan geen kwaad.

Hey Arnaut,

In het begin klinkt dit wel aardig. 't Is inderdaad helemaal anders dan vroeger. Maar daar waar ik je samenwerking met Zhanox ten zeerste kon appreciëren, vind ik dit niet echt boeiend. Er zit allemaal wat te weinig structuur in, het gaat me nogal gauw vervelen. Dit komt misschien ook wel door het feit dat ik niet zo met trrance bekend ben :D .

Daarentegen zit de sequence wel knap in mekaar en zijn de geluiden ook niet slecht, maar da's niet voldoende om me te boeien.

Ach ja ... je kan niet iedereen dienen, hé ;)

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Hey Arnaut,

In het begin klinkt dit wel aardig. 't Is inderdaad helemaal anders dan vroeger. Maar daar waar ik je samenwerking met Zhanox ten zeerste kon appreciëren, vind ik dit niet echt boeiend. Er zit allemaal wat te weinig structuur in, het gaat me nogal gauw vervelen. Dit komt misschien ook wel door het feit dat ik niet zo met trrance bekend ben :D .

Daarentegen zit de sequence wel knap in mekaar en zijn de geluiden ook niet slecht, maar da's niet voldoende om me te boeien.

Ach ja ... je kan niet iedereen dienen, hé ;)

:doei:

haha:)

dit is dan ook een eenmalig uitstapje. neit mijn ding, maar maak hem toch af.
ff wachten tot de volgende zhanox unic:D
ben zelf ook nog bezig met een lief melodietje

Origineel geplaatst door Catalunya
Hey Unic!

Wat ik merk aan je song is dat het hele nummer gebaseerd lijkt op die ene "overigens wel vette leadsound.
Ik hoor die sound iets te vaak voorbij komen, waardoor dit de song juist ontkracht. Gebruik hem minimaal, waardoor een luisteraar zoals ik weer telkens terug verlang naar die ene sound.

Greetz Erik

Vind ik ook, bovendien zijn de accoorden steeds hetzelfde, geen opbouw, inderdaad een magere track.

Best leuke track:) ,Ik zou hier en daar wel wat doseren. Mischien zou je wat meer structuur in het geheel kunnen aanbrengen zodat het wat minder enthoustiast verloopt en je wat spaarzamer met de melody en lead omgaat :) Verder best oke hoor! Hij klinkt in mijn ogen wel wat te dof,mischien zou je eerst de drums,perc & bass wat beter moeten uitmixen,eq,zodat je de basis hebt staan en daarna het andere geheel erop zetten,zodta alles lekker inelkaar valt. Een enthoustiaste track in mijn ogen. Op sommige momenten heb ik wel het gevoel dat je enthousiast met de leads staat te spelen terwijl de drums een beetje voort kabbelen. Blijkbaar heb je meer plezier gehad met de melody,de drums komen op sommige punten een beetje suf en down over (zo van jongens we moeten nog een paar minuten) terwijl de melody en lead continu in beweging zijn.

Maar succes ermee!

Cheers.

Back