Scheiden marktplaats / forum

Scheiden marktplaats / forum

• onderwerpen sneeuwen in door de vele advertenties

Stemmen: 5 6,5%
  • verkoop en aanbod en zowieso vervelend

Stemmen: 1 1,3%
  • 'schoppen' moet verboden worden, dan valt het verder wel mee

Stemmen: 2 2,6%
  • verwijder het uit het 'nieuwe posts' overzicht

Stemmen: 9 11,7%
  • nieuwe verkoop en aanbod advertenties uitsluitend op maandagen

Stemmen: 2 2,6%
  • ik heb nergens last van, het is prima zo

Stemmen: 58 75,3%

• Totaal aantal stemmers
    77
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vroeger toen je nog kon reageren op marktplaats threads, toen stonden ze pas op de voorgrond! Sommige leden willen dat nog steeds! Wat vind jij daarvan?

Wordt het niet erger en erger?
Ik log in, heb 51 nieuwe berichten waarvan 32 verkoopsthreads...

Geen enkele mogelijkheid om visueel iets te doen?

Origineel geplaatst door bikkel
Ik vind het sociale aspect gecombineerd met de marktplaats ideaal, als ik iets wil kopen of verkopen dan is het toch vaak van of aan iemand die je ook op een andere manier 'hebt leren kennen'. Kijk je wordt vroeg of laat een keer genaaid als je veel 2e hands spullen koopt en verkoopt, maar op SF is dat eerder laat of nooit.

Van mij hoeft er niet veel aangepast te worden, het zou leuk zijn als iemand kan bepalen of een verkoop thread wel of niet gelocked is voor anderen, maar verder vind ik het prima, ook als het zo blijft.

!!!

Ik zou sowieso niet het marktplaats gedeelte hier weg halen.. Ik vind synthforum persoonlijk de fijnste plek om mijn spulletjes 2e hands aan te schaffen.. Voornamelijk omdat je weet dat hier vooral liefhebbers van apparatuur zitten..Dat heb je bij een Marktplaats.nl ofzo een stuk minder (of zo komt het in ieder geval over).. , ik vertrouw het geheel hier altijd meteen een stuk meer dan op andere plekken op de een of andere manier..

Ik vind het overigens ook wel fijn dat die marktplaats topics tussen de rest staat.. ja het zijn er inderdaad veel.. maar ik vind het sowieso eigenlijk ook wel leuk om te kijken wat er zoal weggaat, en voor wat voor prijs, ook wanneer ik zelf op dat moment niet echt op zoek ben naar een nieuw speeltje.. :eureka: en soms zijn die topics juist weer een drijfveer voor mij om weer eens wat leuks nieuws aan te schaffen, als ik bijvoorbeeld weer eens een apparaat te koop zie staan waar ik spontaan van ga kwijlen :engel: minder leuk voor de portomonnee, maar ach, daar kan ik mee leven :D

Er wordt heel wat overdreven vind ik, ik zie zelfs het probleem niet.
Het enigste probleem dat ik zie is een ingesteldheid die durft te ruiken naar leeghangerij, tenslotte staat de categorie naast de titel van de post, dus in die zin is alles al gescheiden.
Is even verder klikken dan zo lastig? Indien ja,

a) ga dan niet via 'nieuwe berichten' maar direct naar wat je interesseert, zo vermijd je ook wat 'overbodige posts' en dient er hier niet gemuggezift te worden.
b) Je kan ook altijd via de zoekfunctie bepaalde fora doorzoeken, op datum zelfs.
c) Het mag niet als de schuld van het forum bekeken worden dat er veel topics zijn
sinds JIJ de laatste keer langskwam. Je kan dus ook vaker langskomen, en dan lost het probleem zichzelf op.

you're welcome :biertje:

Dus eigenlijk is dit een soort marktplaats met als extraatje een hoekje waar je vragen kan stellen?

Origineel geplaatst door witteredink
c) Het mag niet als de schuld van het forum bekeken worden dat er veel topics zijn
sinds JIJ de laatste keer langskwam. Je kan dus ook vaker langskomen, en dan lost het probleem zichzelf op.

Daar gaat het niet over. Niemand zegt dat er teveel topics zijn.
Het probleem is dat het percentage tekoopthreads van een zodanig hoog gehalte is geworden dat een mens zich afvraagt of ie nu wel op het DSF dan wel op marktplaats.nl is terechtgekomen.

Vreemd is dat hier zeer streng wordt toegezien op topics die niks/te weinig vandoen hebben met synths, specifiek of algemeen (overigens heel terecht, begrijp me niet verkeerd), terwijl men zonder probleem toelaat dat deze ruimte voor een groot gedeelte een handelsplaats is geworden. Van synths ed jazeker...,

De optie om dan maar niet meer de mogelijkheid 'bekijk alle nieuwe berichten' te gebruiken (en dus in ELK subforum te moeten gaan zoeken wat er nieuw is) beschouw ik dan wel degelijk als een 'straf'. Ik moet dus maar op een minder gebruiksvriendelijke manier gaan werken omdat de groeiende handel mag overwoekeren.
Weerom: begrijp me niet verkeerd. Ik ben NIET tegen de verkoopsthreads!

Maar misschien zijn er nog andere oplossingen? Ik zie bvb, als ik op 'opties' klik, dat ik abonnementen kan nemen op bepaalde fora. In de faq staat daar niks van in en ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt. Kan iemand daar misschien even een licht op werpen? Wie weet is dit een manier voor mij om zelf te kunnen bepalen welke nieuwe berichten ik te zien krijg.

Origineel geplaatst door fuse
Dus eigenlijk is dit een soort marktplaats met als extraatje een hoekje waar je vragen kan stellen?

het is voor mij eerder omgekeerd

Origineel geplaatst door hermax
Daar gaat het niet over. Niemand zegt dat er teveel topics zijn.

sorry, ik bedoelde eigenlijk dat er 'in sommigen hun visie teveel irrelevante topics zijn blijkbaar

Kan dit alles eigenlijk geen artefact zijn door de kwaliteit van dit forum?
Ik leg even nader uit met een goed bedoeld fictief voorbeeld:
Er is een grote body aan threads over bakky's en softwarestuff, stel bvb dat over alles wat er bestaat zo'n 80% hier reeds gepost staat. Dit heeft als gevolg dat er maar 20% meer kan woren 'bijgepost'. ==> een daling in posts.
De markt, in tegenstelling tot de bovenstaande body aan threads, ververst zichzelf, en in die zin blijven de nieuwe posts binnenrollen aan '100%'.

Relatief gezien is het dus logisch dat de ratio van verkoop/synth-topics alleen maar stijgt.
Is synthforum 'slachtoffer' van zijn eigen succes, kwaliteit, doorgrondendheid?

:confused: is 't nu al omhoog-schop-dag??

Ik stoor me er eigenlijk meer aan dat mensen zich aanmelden op het forum, alleen om dingen te verkopen (zonder vermelding van richtprijs en zondat dat je kunt zien waar die persoon woont...) en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen hier. Op zundappforum bijvoorbeeld, hebben ze een drempel van 10 of 20 posts ofzo, die je moet hebben voor je dingen op de marktplaats gedeelten mag zetten: dit hebben ze gedaan om handelaren en oplichters tegen te gaan.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ik stoor me er eigenlijk meer aan dat mensen zich aanmelden op het forum, alleen om dingen te verkopen (zonder vermelding van richtprijs en zondat dat je kunt zien waar die persoon woont...) en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen hier. Op zundappforum bijvoorbeeld, hebben ze een drempel van 10 of 20 posts ofzo, die je moet hebben voor je dingen op de marktplaats gedeelten mag zetten: dit hebben ze gedaan om handelaren en oplichters tegen te gaan.
dat is op zich misschien ook nog niet eens zo'n slecht idee inderdaad.. die drempel voordat je op het marktplaats gedeelte iets kan openen o.i.d. .. Probleem wat je dan misschien alleen weer krijgt is dat die persoon in kwestie allemaal bullshit posts gaat lopen maken om over die drempel te zijn, en of je daar zo blij van moet worden??

Vind ik ook wel een goed idee, ik zag net nog een verkooptread met z'n eerste post.

Mogen ze mij als voorbeeld nemen :D , ik heb nog nooit wat verkocht hier :duivels: , dus 1000 treads dan pas mag je wat verkopen hier...:verkoght:

zolang het maar niet gescheiden wordt, ik koop liefst alleen hier op synthforum, je weet dat die persoon bijv een tijd op synthforum zit en ik kan me niet voorstellen dat iemand z,n eigen naam hier zwart wilt maken.
en je bent in elk geval niet zo gouw geneigt te denken dat je genaait wordt en dat heb ik gelukkig ook nog nooit meegemaakt marktplaats en speurders etc bieden vindt ik lang niet dat zelfde vertrouwens gevoel

Origineel geplaatst door shortwave
De post-telling is dan ook uitgezet op het nieuwe-leden forum. M.a.w. je kan zoveel mensen welkom heten als je wilt, het telt niet meer mee voor je aantal posts[/B]

Dit klopt niet (meer), vanmorgen iemand welkom geheten en mijn post telling ging met 1 omhoog.

Origineel geplaatst door klausito
Dit klopt niet (meer), vanmorgen iemand welkom geheten en mijn post telling ging met 1 omhoog.

lees dan ietsje verderop het bericht van johhny busca ze worden wel geteld maar niet geindexeerd

Alleen al omdat je zundappforum is deze post briljant..

maar... ik heb liever dat iemand hier een account aanmaakt en een perfecte minimoog voor 800 euro te koop aanbiedt als dat ie het niet doet omdat hij eerst 10 of 20 posts moet hebben en dat daardoor iemand die fijne koop misloopt.

Of iemand die 10 a 20 onzin posts in elkaar kleit om alleen maar de verkoop-drempel te overschrijden.. Onzin hebben we al genoeg! :) Alhoewel.. het percentage marktplaats / overige is dan wel gunstiger en dat was de bedoeling van deze draad.. ;)

dus..

Origineel geplaatst door anoniempje
lees dan ietsje verderop het bericht van johhny busca ze worden wel geteld maar niet geindexeerd

Ow... ok.. de kleine lettertjes he....;)

Origineel geplaatst door hermax
Wordt het niet erger en erger?
Ik log in, heb 51 nieuwe berichten waarvan 32 verkoopsthreads...

Geen enkele mogelijkheid om visueel iets te doen?

je kan je ogen dichtdoen.

Origineel geplaatst door anoniempje
zolang het maar niet gescheiden wordt, ik koop liefst alleen hier op synthforum, je weet dat die persoon bijv een tijd op synthforum zit en ik kan me niet voorstellen dat iemand z,n eigen naam hier zwart wilt maken.

o nee? :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back