Scheiden marktplaats / forum

• onderwerpen sneeuwen in door de vele advertenties

Stemmen: 5 6,5%
  • verkoop en aanbod en zowieso vervelend

Stemmen: 1 1,3%
  • 'schoppen' moet verboden worden, dan valt het verder wel mee

Stemmen: 2 2,6%
  • verwijder het uit het 'nieuwe posts' overzicht

Stemmen: 9 11,7%
  • nieuwe verkoop en aanbod advertenties uitsluitend op maandagen

Stemmen: 2 2,6%
  • ik heb nergens last van, het is prima zo

Stemmen: 58 75,3%

• Totaal aantal stemmers
    77
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Zoidsity

Go with the flow..
Weet niet helemaal zeker of zoiets al een keer is aangegeven, maar ach af en toe iets herhalen kan geen kwaad.

Ik heb geen idee of het veel werk is, ofzo Maar ik had een ideetje voor 't marktplaats gedeelte hier:

Is het niet mogelijk/haalbaar om een paar dingen als 'verplicht veld' te doen?

Zat zelf te denken aan:
-vraagprijs
-ophaal/bekijk plaats (stad) (!!!)

Scheelt ooit een berg Pb's/mailtjes en boze berichten van Mod's :D

Zou mooi zijn, maar kijk maar.

Wat misschien makkelijker te realiseren is, is een standaard tekst maken en dat je dan als dit biijv:

Apparaat: ______________________________
Prijs: __________________________________
Ruil: JA / NEE
Zo ja wat wel niet _______________________
Word verstuurd: JA / NEE
Zo nee op te halen in: ____________________

...en de keuzemogelijkheid om commentaar ouderwets weer toe te staan!

Wij zijn een forum over synthesizers, met als bijzaak de verkoop threads.. Echt vergaande veranderingen doen wij niet.

We hebben hier wel al over na zitten denken om dit een apart deel van het forum te maken, maar dat heeft spreekwoordelijk veel voeten in aarde.

Misschien als toevoeging op het toch (handige) plakkertje met info voor verkopers en kopers?
Voor de rest vind ik het wel okay zoals de marktplaats nu is.

-C-

Zo'n plakkertje helpt IMO (te) weinig. Er is al váák aangegeven wat er bij 'moet' staan (vraagprijs, bijv.), maar nog steeds komt 't erg vaak voor dat 't er niet bij gezet wordt.

Ik weet (ook dat is vaak vermeld ;) ) dat 't maar een soort van "extraatje" is dat verkoopgedeelte, en ik ben ook zeker dankbaar hiervoor (en zéker niet de enige!), maar ik zie toch vaak die noodzakelijke reactie van één der Mod's om weer eens een richtprijs te vragen, ipv. dat eeuwige: 'Bied maar'.

Vandaar dus mijn vraag. Is misschien even wat werk, maar daarna heb je er minder omkijken naar?
't Is maar een tip/verzoek, kijk maar.

En over dat kunnen reageren op de verkoop: daar zijn al ZAT discussies over gehouden, en ik leg me bij de beslissing neer.

D'r IS idd wel wat beters te doen dan iedere keer moeten ingrijpen in hoogoplopende verkoopthreads.. :D

:biertje: Cheerz, Mods!

Nou het is allemaal niet zo belangrijk dat het MOET veranderen.

En reacties in verkoopthreads moet ook nooit zomaar helemaal open gezet worden.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ik weet (ook dat is vaak vermeld ;) ) dat 't maar een soort van "extraatje" is dat verkoopgedeelte, en ik ben ook zeker dankbaar hiervoor (en zéker niet de enige!), maar ik zie toch vaak die noodzakelijke reactie van één der Mod's om weer eens een richtprijs te vragen, ipv. dat eeuwige: 'Bied maar'.

Vandaar dus mijn vraag. Is misschien even wat werk, maar daarna heb je er minder omkijken naar?
't Is maar een tip/verzoek, kijk maar.

Ik snap je frustratie, maar denk je dat het uitmaakt als we een 'verplicht' prijsveld opnemen?
Dan vullen mensen alsnog niets in. Of een stom bedrag. Of zetten ze dáár het gehate 'bied maar' in.
Kijk maar op Marktplaats.nl, gaat het precies zo.

Kortom, helaas zullen wij als mods nog wel even noodzakelijk blijven... ;)

:D Ja, oké. Dit is ook wel op te lossen (alleen getallen in kunnen vullen, e.d.) Maar goed, 't gaat wat ver dan misschien.

Maar zoals ik al zei: kijk maar.

Alleen hoop ik dat mede door deze thread alle (toekomstige) verkopers op z'n MINST de plaats en prijs vermelden bij de aangebode gear. :D

Origineel geplaatst door Zoidsity
Alleen hoop ik dat mede door deze thread alle (toekomstige) verkopers op z'n MINST de plaats en prijs vermelden bij de aangebode gear. :D

Never underestimate the lompness of other people... ;)

:dubbel:

hoi,
is 't mogelijk om de 'discussie'-fora en 't 'marktplaats'-forum van elkaar los te maken in de 'toon nieuwe berichten' functie?
deze functie gebruik ik nl. altijd als binnenkomer hier en ik wordt er de laatste tijd een beetje gestoord van dat ik interessante threads mis omdat ze ondergesneeuwd zijn in 'te koop' threads. zo klik ik bv. vanochtend op 'toon nieuwe berichten' en dan zijn er nieuwe posts in 34 threads, waarvan meer dan de helft 'te koop aangeboden' is. dit volgens mij mede doordat sommige mensen dwangmatig meedere keren per dag of dagelijks z'n eigen 'te koop'-threads omhoog schoppen. als ik een apparaat zoek kan ik zelf wel ff in 't marktplaats gedeelte kijken. als 't dan nog mogelijk was om in de marktplaats threads te discussiëren zouden sommige nog wel interessant kunnen zijn, maar zoals 't op 't moment is krijg ik een door 't bos de bomen niet meer kunnen zien gevoel.

Ik vind het in ieder geval een goed idee. Of het technisch ook mogelijk is laat ik aan de deskundigen over.

Persoonlijk vindt ik het wel fijn dat alle bij elkaar staat. Maar misschien is het beter als je bijv. maar een keer per week je verkoopthread omhoog kan schoppen. Of het echt een verschil uitmaakt weet ik niet.

Wat ik wel irritant vind is als mensen 15 produkten in 15 aparte threads gaan aanbieden.

En eff beetje off-topic. Mensen die besluiten om de laatste 20 nieuwe leden welkom te heten om zo maar veel posts te krijgen. Het is leuk om een welkomreactie te krijgen, maar om bij iederen nu: 'WELKOM :biertje: neer te zetten' voegt weinig toe.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Persoonlijk vindt ik het wel fijn dat alle bij elkaar staat. Maar misschien is het beter als je bijv. maar een keer per week je verkoopthread omhoog kan schoppen. Of het echt een verschil uitmaakt weet ik niet.

Wat ik wel irritant vind is als mensen 15 produkten in 15 aparte threads gaan aanbieden.

En eff beetje off-topic. Mensen die besluiten om de laatste 20 nieuwe leden welkom te heten om zo maar veel posts te krijgen. Het is leuk om een welkomreactie te krijgen, maar om bij iederen nu: 'WELKOM :biertje: neer te zetten' voegt weinig toe.
daar heb je ook een punt mja. Was me ook al opgevallen. :)

Dat is dan ook niet de bedoeling en aanbieders die dat wel doen worden gevraagd alles samen te voegen.

De post-telling is dan ook uitgezet op het nieuwe-leden forum. M.a.w. je kan zoveel mensen welkom heten als je wilt, het telt niet meer mee voor je aantal posts.

WELKOM :biertje:

Maargoed als je maandag je advertentie aanpast bijv hij mag weg voor 100 Euro
minder en je verkoopt hem de volgende dag dan kun je de hele week niets meer
veranderen aan deze advertentie..

kijk als je de advertentie wil veranderen van de prijs gaat om laag of
aanvullende informatie vind ik niet erg, maar je advertentie opnieuw onder
de aandacht brengen met deze schoptechniek vind ik ook niet helemaal oke.

off topic ,aan alle nieuwe leden , Welkom :koffie:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back