Scheiden marktplaats / forum

Scheiden marktplaats / forum

• onderwerpen sneeuwen in door de vele advertenties

Stemmen: 5 6,5%
  • verkoop en aanbod en zowieso vervelend

Stemmen: 1 1,3%
  • 'schoppen' moet verboden worden, dan valt het verder wel mee

Stemmen: 2 2,6%
  • verwijder het uit het 'nieuwe posts' overzicht

Stemmen: 9 11,7%
  • nieuwe verkoop en aanbod advertenties uitsluitend op maandagen

Stemmen: 2 2,6%
  • ik heb nergens last van, het is prima zo

Stemmen: 58 75,3%

• Totaal aantal stemmers
    77
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door shortwave
De post-telling is dan ook uitgezet op het nieuwe-leden forum. M.a.w. je kan zoveel mensen welkom heten als je wilt, het telt niet meer mee voor je aantal posts.

:( DAT is pas onzin!! Begint steeds meer typisch Nederlands te worden hier: allerlei belachelijke regeltjes/aanpassingen, terwijl er wel 'belangrijkere' aanpassingen te verzinnen zijn.. Jeuz'..

Maar goed. 'k Leg me er al weer bij neer.. :bekdicht:

Maar heeft iemand van het mod-team mijn tip m.b.t. overzichtelijkheid van een advertentie thread nog gezien c.q. tot zich door laten dringen? ;)
uitgaande van een PHP / mysql combinatie:
Als je in het sql statement ORDER BY <postid> DESC zet dan keert ie de berichtenvolgorde om zodat automatisch in een thread met veel posts de jongste post bovenaan staat.

Je kunt makkelijk het overzicht van te koop zien door op het woord aanbod te klikken op de voorpagina. Dus wat dat betreft is het misschien wel handig om het uit het threadoverzicht te halen bij posts van vandaag / recente posts etc.

-C-

Origineel geplaatst door shortwave
De post-telling is dan ook uitgezet op het nieuwe-leden forum. M.a.w. je kan zoveel mensen welkom heten als je wilt, het telt niet meer mee voor je aantal posts.

WELKOM :biertje:
ff voor de mierenneukers onder ons...
Als je nu iets post in nieuwe-leden dan telt ie ze wel mee, maar mochten we de tellers herindexeren, dan zitten ze er niet bij. Je teller zal dan minder zijn doordat verwijderde berichten (naar de parkeergarage omdat ze dubbel op niet geschikt waren) en deze nieuwe-leden (en ik geloof algemeen ook of zo) posts niet mee tellen.
Het is niet dat we je niet serieus nemen, maar we moeten ergens een grens stellen en nutteloze-posts-om-je-teller-op-te-hogen-acties voorkomen.

De ene persoon vind tellers geweldig, de ander geeft er niets om en kijkt naar de inhoud van het bericht om vast te stellen of ie zinvol is.

Maar goed... Het aanpassen van de zoekfunctie lijkt inderdaad een strak plan. Er is melding gemaakt hierover in het moderator forum en we gaan de mogelijkheden bekijken.

:D hihi, ben een mierenneuker.. Ik denk vanaf nu gelijk anders over mierenlokdoosjes.

Ach ja, meer is gewoon beter.. :dubbel:

Gewoon die markt kappen.
(en ja dit is een serieus voorstel)

Gaan ze maar naar marktplaats, ebay.nl of Xchange van interface

Plek zat.

Want eigenlijk willen de mensen nu een halve marktplaats website zeg maar. Of in ieder geval dat je er moeite voor doet om speciale dingen te bouwen.

En dan missen ze weer dit of dat en dan is dit niet goed genoeg.
Het houdt nooit op zo toch?

Origineel geplaatst door fuse
Gewoon die markt kappen.
(en ja dit is een serieus voorstel)

Gaan ze maar naar marktplaats, ebay.nl of Xchange van interface

Plek zat.

Want eigenlijk willen de mensen nu een halve marktplaats website zeg maar. Of in ieder geval dat je er moeite voor doet om speciale dingen te bouwen.

En dan missen ze weer dit of dat en dan is dit niet goed genoeg.
Het houdt nooit op zo toch?
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind synthforum juist een plaats waar je vertrouwd dingen kan kopen/verkopen. Op de een of andere manier 'ken' je de meeste forumleden wel en dat vind ik wel fijn als ik iets koop. Bij marktplaas.nl heb je dat helemaal niet.

anders ik wel.. en daarbij krijg ik meer reacties op synthforum dan bv. op marktplaats, interface of muziek.2ehands.nl ..

scheiden kan, maar vind ik niet noodzakelijk.. er staat bij wat voor thread het betreft en dat heb je (ik in ieder geval) snel genoeg gezien..

Als je er zo blij mee bent waarom moet het dan anders?

Ik bedoel, het is bedoeld als extraatje erbij maar omdat mensen denken dat het handig is moet er van alles bijgemaakt worden zodat het makkelijker wordt.
Dat kan allemaal wel maar dat kost ook allemaal tijd en moeite. Maar waarom zou je daar die tijd in steken als je toch al bijna zeker weet dat er negatieve reacties op komen?

Ik vind het sociale aspect gecombineerd met de marktplaats ideaal, als ik iets wil kopen of verkopen dan is het toch vaak van of aan iemand die je ook op een andere manier 'hebt leren kennen'. Kijk je wordt vroeg of laat een keer genaaid als je veel 2e hands spullen koopt en verkoopt, maar op SF is dat eerder laat of nooit.

Van mij hoeft er niet veel aangepast te worden, het zou leuk zijn als iemand kan bepalen of een verkoop thread wel of niet gelocked is voor anderen, maar verder vind ik het prima, ook als het zo blijft.

Origineel geplaatst door Chinetti
Misschien marktplaats threads een ander kleurtje geven, zodat men toch visueel kan 'scheiden'?
Heb jij onze meetings af zitten luisteren? :)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind synthforum juist een plaats waar je vertrouwd dingen kan kopen/verkopen. Op de een of andere manier 'ken' je de meeste forumleden wel
en dat vind ik wel fijn als ik iets koop. Bij marktplaats.nl heb je dat helemaal niet.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik vind het sociale aspect gecombineerd met de marktplaats ideaal, als ik iets wil kopen of verkopen dan is het toch vaak van of aan iemand die je ook op een andere manier 'hebt leren kennen'. Kijk je wordt vroeg of laat een keer genaaid als je veel 2e hands spullen koopt en verkoopt, maar op SF is dat eerder laat of nooit.

Van mij hoeft er niet veel aangepast te worden, het zou leuk zijn als iemand kan bepalen of een verkoop thread wel of niet gelocked is voor anderen, maar verder vind ik het prima, ook als het zo blijft.

Niks aan toe te voegen...:okdan:

Origineel geplaatst door Vizion
Niks aan toe te voegen...:okdan:
Maar hou wel in de gaten dat het synthforum een afspiegeling is van de maatschappij en dat je hier ook troep voor te veel geld kunt kopen.. Ik heb het gevoel dat het hier misschien minder anoniem gebeurd, maar het kan nog steeds.

Het voordeel hier vind ik dat oude verkoopthreads nog bestaan. Vaak kun je dan de history van een synth een beetje na gaan.. Synth A is van Johnny naar matt gegaan voor 300 euro, toen weer terug, toen live daar en daar gebruikt, vervolgens naar Jan gegaan voor 250 euro en die verkoopt hem aan peter voor 550 en die zegt dat ie nieuw uit de doos gekomen is en dat ie 500 euro waard is. Dat zal niet vaak voorkomen als je een beetje zoekt.

marktplaats overspoeling

marktplaats overspoeling

Het valt me op, dat elke keer dat ik hier de nieuwe posts bekijk, zeker 30% over te koop en te ruil gaat. Nieuw aangeboden dingen en oude threads met een schop om aandacht. IK zoek geen nieuwe spullen, dus is er nou niet een mogelijkheid om die posts onzichtbaar te maken? Het lijkt hier wel martkplaats af en toe... Zojuist nog, 11 van de 35 nieuw posts is te koop en te ruil, waaronder wieltjes voor een Quiklock ding en een kabeltje te koop gevraagd. Misschien kan er een apart forum gestart worden voor de ruil en verkoophandel.

Dat die kleurenaanduiding dan maar gauw geïmplementeerd komt want ik kan me best vinden in de opmerking van de topicstarter. Ik zie door het bos de bomen ook niet altijd meer en daardoor mis ik regelmatig threads.

:okdan:

:doei:

ik heb er geen moeite mee:) het staat toch apart in een thread .

Wow... meer dan 6000 leden, en een magere 14 stemmen in ruim 24 uur. Democratie rules, maar mensen, geef ff je mening aub...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back