[Arp] Pro Soloist

Het gaat hier om de 4075 (4072 heeft dezelfde fout)

Bereik van 11-12 khz inplaats van de geplande 16khz. De fout is te verbeteren en geeft dan een bereik van 24-28khz.

Oke, bedankt voor de info! Dus een oddesey mk3 heeft ook dat probleem hehe ?

Heeft iemand hier al eens een solist of dgx gemod ? en zo ja welke mods dan ? Ik zit er nl. al een tijdje over na te denken om iig de reso/q naar de oppervlakte te potten, cv/gate en tja wat nog meer ?

Dus een oddesey mk3 heeft ook dat probleem hehe ?
en de meeste mkII's dus ook...

Er zit overigens niet 'een' resonantie in... Die zou je er zelf aan toe moeten voegen. Is op zich ook niet zo'n probleem.
En de cv is ook niet gewoon even naar buiten te brengen. Digitaal toetsenbord... Het vereist een klein schakelingetje, maar daar was ik nog niet serieus ingedoken. Maar wie weet....

Origineel geplaatst door SaintEric
en de meeste mkII's dus ook...

Er zit overigens niet 'een' resonantie in... Die zou je er zelf aan toe moeten voegen. Is op zich ook niet zo'n probleem.
En de cv is ook niet gewoon even naar buiten te brengen. Digitaal toetsenbord... Het vereist een klein schakelingetje, maar daar was ik nog niet serieus ingedoken. Maar wie weet....

Er zit onder de slider sectie een pot meter voor reso en q, teven ook tune en vca geloof ik. Klopt inderdaad wat de dv betreft maar acht het niet bepaald onmogelijk, gebruik hiervoor bijv de gevens van eucapps.de

Reso en Q?

Ik wil niet zeuren maar bij mij zit er:
vcf track
set b
touch sensitivity
tune
vcf offset
vcf control reject
vca control

...

en de cv is niet onmogelijk maar is een extra schakelingetje voor nodig.

Ehm, gaat het bij jou om een pro solist of een dgx, anders check ik het van de week wel ff wat de service instellingen betreft op de dgx.

Ja daar zat ik ook al aan te denken. In mijn geval gaat het om de pro soloist.de dgx heb ik nog niet onder handen gehad.

Het Gemeentemuseum heeft een aantal maanden terug een Arp Solist Pro geschonken gekregen. Op één schakelaar na werkt het beestje perfect. Uniek vind ik het beugeltje :)

Wout

Helaas zijn bij die dingen de schakelaars meestal nog wel intact maar zit het elctronisch fout. 1 van de resonators is er waarschijnlijk mee opgehouden.

Welk beugeltje? De muziek stand?

Origineel geplaatst door SaintEric
Welk beugeltje? De muziek stand?

Bij deze solist, en ik weet niet of dit nu algemeen is of niet, zit aan de onderzijde, aan de achterkant, een soort muziekstand beugeltje, over de hele breedte van de synth. Uitgeklapt hoogstens drie centimeter hoog. Doel? Naar mijn idee het instrument stabiel en horizontaal te kunnen plaatsen op de bolle bovenkant van een Rhodes Mark I of Mark II.

Wout

Die strip boven op is voor bladmuziek.Maar voor een synth uit 1974 is het een geweldig ding.

Origineel geplaatst door marcuuu
Die strip boven op is voor bladmuziek.Maar voor een synth uit 1974 is het een geweldig ding.

1973 denk ik aangezien hij al veelvuldig werd gebruikt op selling england by the pound uit 1973?

Volgens vintagesynth.com was-ie van 1972-1977 in productie, maar ik weet niet of de Soloist daarbij ingebrepen zit en hoe betrouwbaar dat soort data zijn op die site.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Volgens vintagesynth.com was-ie van 1972-1977 in productie, maar ik weet niet of de Soloist daarbij ingebrepen zit en hoe betrouwbaar dat soort data zijn op die site.

er zijn 3 versies van voorzover ik weet. Het protptype soloist met de flipswitches etc. ONDER de toetsen. Daarna de wel bekend pro soloist en later in 1977 de DGX soloist met iets andere filters zoals al werd beschreven die dus die fout hadden en daardoor dus ook anders klinken...

Back