Favoriete Compressor

Favoriete Compressor

• Alesis

Stemmen: 4 4,0%
  • Avalon

• Behringer

Stemmen: 11 10,9%
  • BSS

Stemmen: 0 0,0%
  • DBX

Stemmen: 20 19,8%
  • Drawmer

• Focusrite

Stemmen: 20 19,8%
  • Samson

Stemmen: 0 0,0%
  • TL Audio

Stemmen: 6 5,9%
  • Tube-Tech

Stemmen: 8 7,9%
  • Anders, namelijk.........

Stemmen: 24 23,8%

• Totaal aantal stemmers
    101
Mijn favoriet is bijna automatisch Focusrite CP (omdat ik niet veel meer merken dan dat gebruikt heb; alesis 3630 en that's it)

Wat me wel opvalt is dat er niemand over SPL rept.. die hebben me toch een leuk setje compressoren in de aanbieding :{ check hier maar eens

en zo onbekend zijn ze nou ook weer niet, ik heb zat van die SPL vitalizers voorbij zien komen. Ok, ze zijn wat aan de dure kant maar nog echt niet 'Avalon' duur. Ik denk dat het daarom juist de moeite waard is om een van hun producten te proberen..

heb een valley-dynamite en dbx 266-xl
de dbx is normaal en voldoet maar m'n valley krijgt m'n beats serieus vet en heeft meer zuigkracht dan m'n (bosch)stofzuiger, mijn valley wint dus van m'n dbx
maarja ik weet dat er nog vettere zijn natuurlijk...........:P

mmm

mmm

I'm a lucky s.o.b.
Urei 7110
SPL Kultube
Uptide SSL buscompressor remake

who needs more

:L

mmm again

mmm again

;)
@sander02
gewoon Kultube kopen
er zijn er nog een paar voor de jubileumprijs
vooral de decompressie setting is awesome
gewoon doen, niet over nadenken
ik slaap een stuk beter, anyways
(ben nu aan het sparen voor de transformers)
:L

De Urei 1176 staat voor mij met stip op nummer 1. Op nummer 2 (wederom voor mij) staan de siemens/telefunken modules.

Verder is er een hoop goeds gemaakt door DBX, Focusrite, La Audio, Valley People enz enz enz...

uptide

uptide

:)
@radiance
ja hoor, ik doe dat van t weekend wel even
ze zijn trouwens nog te koop bij de uptide studios in belgië
aardige man, heel veel ervaring, is gestopt met "rock & roll"

maar ik dus niet
ook een sampletje doe ik erbij
maar ik ben nu ff moeilijk druk
laterrrr

In mijn zoektocht naar de compressor van mijn leven heb ik veel compressoren versleten, duur of goedkoop. 2 springen er bij mij uit.

Ten eerste de Urei LN1176, voor de klassieke sound (sommige toepassingen van deze comp hebben rockgeschiedenis geschreven) en natuurlijk de British mode.

En 2, de Empirical Labs Distressor met stereo image link en British mod. Deze comp is verreweg de meest veelzijdige compressor die tot nu toe door mijn handen is gekomen. Heeft mij al mijn compressoren doen verkopen, behalve de Urei. Goed voor alle compressor toepassingen, beats (electronisch, gesampled of akoestisch), zang, akoestische instrumenten. Daarnaast heeft het ook instellingen voor het inkleuren van je totaalmix door bv tape saturatie effect aan de sound mee te geven.

Overigens, de british mod van de Distressor klinkt echt anders dan de "echte" british mod van de 1176.

Ehh, Mr Catscan, het is een beetje lastig om dat in een paar zinnen samen te vatten maar hierbij een poging. De British mod van de Distressor klinkt gladder, voller en warmer als de "alle knoppen indrukken" mode van de LN1176. De 1176 british mode is ietsje scherper met een randje eraan. Het is niet verwonderlijk want dat is iets waar de distressor in excelleert, het opwarmen van de sound (indien gewenst natuurlijk). Dat is ook het concept achter de Fatso, het eerste product van EL. In ieder geval is de distressor mijn standaardtool bij het afwerken van mijn mixes.

Ik heb zelfs een aantal van mijn CD's die mij een beetje te koud klonken op het zilver'n schijfje met de Distressor gehermasterd voor privégebruik. Bijv. Front by Front en Official Version van Front 242 klinken nu veel beter (zit vol vrij scherpe Yamaha DX7 sounds). Nerve Net van Brian Eno klinkt zo eveneens stukken beter (ook hier weer, Brian is een DX7 grootverbruiker).

Back