Favoriete Compressor

Favoriete Compressor

• Alesis

Stemmen: 4 4,0%
  • Avalon

• Behringer

Stemmen: 11 10,9%
  • BSS

Stemmen: 0 0,0%
  • DBX

Stemmen: 20 19,8%
  • Drawmer

• Focusrite

Stemmen: 20 19,8%
  • Samson

Stemmen: 0 0,0%
  • TL Audio

Stemmen: 6 5,9%
  • Tube-Tech

Stemmen: 8 7,9%
  • Anders, namelijk.........

Stemmen: 24 23,8%

• Totaal aantal stemmers
    101
Hard:

1. Joe Meek SC2
2. Avalon VT747

Soft:

1. Dave Brown dynamic processor
2. Waves C1
3. Anwida compressor (hele gladde no-brainer) en uiteraard doen

Origineel geplaatst door waxx
ik vind dbx overgewaardeerd, iedereen spreekt over dbx alsof het de beste zijn, maar ik vind zelfs de prijs die je betaald veel te hoog voor de kwaliteit die je krijgt

Tja, de nieuwe DBX compressors zijn inderdaad shit als je ze vergelijkt
met de klassiekers zoals bijvoorbeeld de 165.

De klassieke 165 is echt mijn compressor die ik meestal het eerst
uitprobeer, vooral omdat ie zo veelzijdig is: het bereik van de envelope
is gewoon fenomenaal!
Een absolute klassieker, kan wat mij betreft gewoon in het rijtje
met de 1176 LN.

Verder hou ik ook heel erg van m'n JoeMeek SC2, die is gewoon
zo smooooooth!

Ach ja, iedere goede compressor heeft z'n eigen applicatie, en
daarom geldt het 'favoriete compressor' gedoe voor mij helemaal niet.
Natuurlijk is de electronica in m'n DBX-165 van een veel betere
kwaliteit dan m'n Drawmer LX-20, maar ik kan zo een paar applicaties
opnoemen waar ik eerder voor de LX-20 zal kiezen. Hetzelfde geldt
voor m'n twee JoeMeeks, Ludwig Jahnke, Siemens en Telefunken
compressors. Zelfs m'n Alesis 3630 piece of shit klinkt in sommige
omstandigheden precies juist voor wat ik nodig heb...

En ben ik nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke VariMU, omdat
ik weet dat die ook een aanvulling op m'n sonisch pallet zal zijn.

In dit vak draait het allemaal om keuze, en is het naar mijn mening
eigenlijk beter als je geen favoriet hebt. Een favoriet voor iedere
toepassing is waar je naar op zoek bent.

Mvg.

CoolRunning

DBX 166XL - heel erg fijn, snelle gate, pompt als de ziekte.

Focusrite Compounder - Heel erg mooi klinkende vca's, met de solidtube erop erg dik. Naar mijn idee niet geheel voor de pompende drum of baswerk, maar eerder voor het subtielere werk.

Re: Favoriete Compressor

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
Ik dacht , tis weer eens tijd voor een paar enquete's vandaar:

WAt is je favoriete Compressor merk, Ik heb er maar een paar opgeschreven.....

anders namelijk...............Millennia-Audio

Origineel geplaatst door dione
jawel hoor....veel gaat naar Rietvink...;)

ja gek dat daar nog zoveel wordt gemastered.
voor de kwaliteit moet je daar niet heen want elke gast met een beetje compressor kan hetzelfde.
Als je van platmaken houdt natuurlijk.

Hangt er natuurlijk van af waarvoor het moet dienen...

Leren compressen -> Alesis, Samson
Beats -> DBX
Bass -> TL Audio
Acoustische stukken -> RMAudio
De rest van het arrangement -> Focusrite
Mastering -> TC Electronic (multiband)

8~

Sorry sjeijk, maar ik ken de timeworks compressorX helemaal niet.

Origineel geplaatst door Formant
DBX 166XL - heel erg fijn, snelle gate, pompt als de ziekte.

Focusrite Compounder - Heel erg mooi klinkende vca's, met de solidtube erop erg dik. Naar mijn idee niet geheel voor de pompende drum of baswerk, maar eerder voor het subtielere werk.

Uhmmm...."Heel erg mooie klinkende vca's"...dacht 't niet. Tis juist een beetje modderig. Wat is een solidtube? Dat zit er bij mij niet op hoor...."eerder voor het subtielere werk"....Als jij een Compounder subtiel vind dan ben ik benieuwd wat jij grof en hard vind. Een Compounder is ongeveer net zo subtiel als een dronken stier in een porseleinwinkel...

Weet je zeker dat je het over de Focusrite compounder hebt? Het klinkt alsof je een totaal ander apparaat beschrijft....

Focusrite liquid channel.

Omdat het gewoon de toekomst is. En misschien qua prijs aan de hoge kant (3800€) maar qua technologie en mogelijkheden laat het elke hard en soft compressor verbleken. Maar of het met deze specs ook waar kan maken wat het beloofd?
Een recent artikel in de SOS vertelde dat de persoon die een uitvoerige test had gedaan met deze versus de echte hardware modellen die gemoddeleerd zijn geen onderscheid kon maken.

En hij is waarschijnlijk nog niet zo populair omdat hij zo duur is en een hoge technische drempel heeft. Vooral voor de mensen die zweren bij analoge elektronica.

Ben benieuwd of Behringer hier een cheapass versie van gaat maken.

Ik kan helaas geen oordeel vellen over bakken die ik nog nooit gehoord heb, ook al zijn er heel wat die er in ieder geval pittig uitzien. Van wat ik zelf heb staan vind ik de Joemeek SC2.2 het meest bijzonder, omdat deze (weliswaar met een beetje kritisch instellen) het bronsignaal echt "lucht" en openheid kan geven. Ik weet even geen betere manier om dit uit te drukken!

Het is mij bekend dat Joemeek een beetje heeft afgedaan bij veel mensen (ik weet niet waarom) maar ik ben er gewoon tevreden over. Misschien komt het omdat ik niets gewend ben...

Budget
Behringer Composers

Als gewone compressor
FMR Audio Really Nice Compressor
Drawmer 241

Buizen/Opto
TLA C1
Joe Meek SC2.2

Multiband en Mastering.
DBX Quantum
Waves L2 (hardware bak)
Drawmer 2496

Als software.
Izotone . Mastering plugin.

Origineel geplaatst door Nolet
Uhmmm...."Heel erg mooie klinkende vca's"...dacht 't niet. Tis juist een beetje modderig. Wat is een solidtube? Dat zit er bij mij niet op hoor...."eerder voor het subtielere werk"....Als jij een Compounder subtiel vind dan ben ik benieuwd wat jij grof en hard vind. Een Compounder is ongeveer net zo subtiel als een dronken stier in een porseleinwinkel...

Weet je zeker dat je het over de Focusrite compounder hebt? Het klinkt alsof je een totaal ander apparaat beschrijft....

Ja, ik weet het zeker, als is het door de solidtube buizen mic en de toepassing ervan.

Urei 1176ln : tja, gewoon de standaard comp. , wel te duur voor mij.Na een winnend lot koop ik er twee.supersnelle attack en een goede sound naar het schijnt.

Focusrite Compounder : Mijn eigen bakkie , moet IMO met mate gebruikt worden.klink dan zeker transparant en helpt om de boel te compressen en dat doet de behringer autocom van mij niet.Ik denk dat het toch aan de gebruiker zelf ligt wat er mee wilt/kan omdat hij gewoon goed zijn werk doet.(Aanwezig is 8o) )
gebruik ik als mastering comp op een lage Ratio en als effect om drums mee te laten knallen,maar daar wil ik iets anders voor.

WavesL2 ( soft) : Te gek,laat een track echt harder worden zonder al te veel knoppen draaien en bijeffecten.
tis eigenlijk een limiter dus geen comp. gebruik em veel voor mastering.

Ik post hier even om makkelijk via de mail updates van deze zeer interessante thread te kunnen lezen.

Zelf ben ik nog op zoek naar een low budget compressor. Ik zat te denken aan de 3630 van alesis maar ik hoor ook veel over ruis. Behringer is misschien ook wel een optie voor mijn (magere) budget. Als iemand nog een leuk alternatief weet.... hit the reply button!

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ik post hier even om makkelijk via de mail updates van deze zeer interessante thread te kunnen lezen.

Zelf ben ik nog op zoek naar een low budget compressor. Ik zat te denken aan de 3630 van alesis maar ik hoor ook veel over ruis. Behringer is misschien ook wel een optie voor mijn (magere) budget. Als iemand nog een leuk alternatief weet.... hit the reply button!

-C-

zijn al wel 3049304940304 postings over geweest..ff zoeken lijkt me ;)

Back