a shine too much

cosmiq

www.cosmiq.nl
een vriend van me had zo'n gitaar waar ie niks mee deed. Hij kon er niet echt iets mee spelen (eigenlijk kon ie helemaal niet spelen), en ik dus ook niet.. dus heb ik de gitaar maar snaar voor snaar gesampled en daar wat van gemaakt. Met wat hardware synths erbij.. dus alles is zelf gemaakt behalve de waveforms van een paar basic drumsamples... (geen loops)

euh en ja, dit is het resultaat.
stijl : niet echt iets.. meer synth + later gitaar + later elektronisch ofzo weet ik veel.
begint met Klaus Schulze influence, daarna meer FSOL achtig probeersel, en dan meer the shadows van vroegah ofzo.. tjah..

Ik vond het in ieder geval leuk om te bouwen...

en ja, veel plezier met luisteren..

http://members.home.nl/cosmiq/music/AShine2Much.mp3

Laatst gewijzigd:
sfeervol gedaan. Jammer dat er drums bijkomen rond 2.48min. Hadden voor mij weg mogen blijven. Mooi einde ook.

Ja ja jaa... Errug vet hoor..

Ik vind de intro wel te lang. Voor mij wordt het pas leuk vanaf 1:50 ongeveer...
En die drum, jaa, die moet er in hoor. Lekker... prima...

Vind het ook erg leuk wat je gedaan hebt met die sampletjes.... leuk backwards? met distortion? en pitch? en hoor ik ook nog een achterwaardse echo/delay of zo? En dannog het C64 effectje... leuk leuk leuk... prima..

Aleen die intro een sec of 90 minder ;)

:halleluja :halleluja :halleluja

Hank Marvin heeft in Londen tijdens The Docklands een stukje meegeplectrummed met JMJ. Als je dit nummer live brengt kan je misschien Hank ook bij jou laten meejengelen op dat brandhout rond z'n nek?

In ieder geval is dit nummer :okdan:

Wat zeg ik :okdan: :okdan:

met die sampletjes.... leuk backwards? met distortion? en pitch? en hoor ik ook nog een achterwaardse echo/delay of zo? En dannog het C64 effectje... leuk leuk leuk... prima..

He mensen bedankt!! En je hebt inderdaad gelijk: Er zit een gebackwardse sample in waarin ik distortion heb gegooid met op het einde slidedown (pitch) effecten.. Over diezelfde track zit een (normale) delay..

The Docklands heb ik hier op MPG.. whaa echt kool man die ouwe jarre daar met zijn cirkel-keyboard. Alleen later, hoe die twee daar dan zo samen met hun gitaren op de muziek staan te wiebelen vind ik een béétje triest uitzien... Het klinkt overigens wel geweldig dus even de ogen dicht en je bent weer in dromeland :)

Het begin is in elk geval erg mooi... Zeer mooie sfeer... Dan komt die gitaar erin en heb ik werkelijk het idee dat ik naar Pink Floyd zit te luisteren. Heel eventjes althans, want dan zakken de synths af en komt de drum erin en is het gedaan met de mooie sfeer.

Overigens vind ik het nog steeds een interessant muziekstuk. Ik vind de drums ook zeker niet vervelend. Alleen was het veel leuker geweest als je voortgeborduurd had op het eerste stuk vind ik :)

Haha shit vet... Die SID-synth is erg cool :)

Ja ik vind het een tof nummer, alleen heeft ie vanaf het moment dat de drums erin komen iets "ingekakts"... er mist iets heel erg... Ik heb alleen geen idee wat...

grtz, Paul

fantastisch dit :okdan:
ik vind die intro perfect
en die drums zijn niet eens zo storend, vanaf 3:45 wordt 't echt cool

Laatst gewijzigd:
thanks dudes!
ik ga eens wat meer proberen met gitaren...
best koel om mee te knoeien in combinatie met synths :-)

coole track!
vindt de drums ook prima. Past er helemaal bij.

Als je trouwens het gitaar geluid nog verder wilt uitmelken moet je s proberen het geluid uit je sampler door een gitaar voorversterker te gooien (en Behringer V-amp ofzo). Klinkt fantastisch.

Vind het ook erg leuk wat je gedaan hebt met die sampletjes.... leuk backwards? met distortion? en pitch? en hoor ik ook nog een achterwaardse echo/delay of zo? En dannog het C64 effectje... leuk leuk leuk... prima..

ik vind die intro perfect
en die drums zijn niet eens zo storend, vanaf 3:45 wordt 't echt cool

Ik sluit me hierbij aan.

ongelooflijk

beste wat ik tot nu toe heb gehoord op dit forum, ga zo door en ja gitaren blijven vet, ben daar zelf ook mee begonnen zo'n 10 jaar geleden, en ze vervelen nooit

Man, dit is geweldig knap. .:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:
Ben er helemaal ondersteboven van

Attachments

• forumpic2.gif
    forumpic2.gif
    969 bytes · Bekeken: 64
Back