emu 1212M routing

matrixxx

Ouwe rot
beste mensen ik heb hard hulp nodig

ik heb een emu1212M kaart in de computer zitten en ik wil opnemen in wavelab
nu had ik het laatst voor elkaar (vraag niet hoe) dat dat mogenlijk was maar ik zit nu al een hele week te klooien met die kaart en de routing van het patch panel en ik kan nog steeds niets opnemen
is er iemand die mij stap voor stap kan vertellen hoe ik alles moet instellen zodat ik gewoon een audio signaal kan opnemen in wavelab want ik zie de logica er niet van in

wat ik zelf al heb gedaan

manual door gelezen 30 x
div forums opgezocht
opnieuw geinstaleerd
settings lijken mij goed te staan het gaat echt om de ruiting volgens mij
in wavelab staat duidelijk de emu kaart aangevinkt

wie heeft het goede antwoord

alvast bedankt

ik heb een 1820 kaart dus weet niet of de kanalen exakt hetzelfde heten, maar zorg dat je kanaal op je patchmixer met de physical input (bij mij heet dat "dock in" maar jij hebt geen dock) geroute wordt naar "wave L/R" via een insert die je op dat kanaal toevoegt.
als je in wavelab voor de "emu wave" driver kiest zou het moeten lukken om geluid op te nemen.

om geluid te monitoren moet je ook een kanaal op je patchmixer hebben getiteld "wave L/R" die je dan weer via een insert route naar je physical output.

ik hoop dat dit voldoende info is, succes ermee!

ik zal toch wat verkeerds doen

ik heb nu op de i/0 zowel links en rechts een wave send ____ bijde staan gepand naar links en rechts-------- bijde aux staan op 0db

op de main staan ook weer 2 sends wave en op de insertie van de mail ook een send wave

wavelab staat goed ingesteld maar ik zie en hoor nig niets :confused:

okee matrixxx... dit klinkt toch heel anders als dat het er bij mij uitziet... voorzover ik weet zijn alle kanalen in de patchmixer ALTIJD stereo en hoef je niks te pannen... de auxen zijn in dit geval ook niet van belang

zorg dat de input (IN L/R) een wave-send heeft... en nu komt het... de output van wavelab (dus "WAVE L/R" in dit geval aangezien je de wdm drivers gebruikt en niet asio... daar ga ik tenminste vanuit) wordt in je patchmixer op dezelfde manier behandeld als je phisycal in en outputs... niet in de war raken want de output van de WDM drivers moet dus via een send op dat kanaal gerout worden naar de physical OUT L/R.
je moet dus NIET zorgen dat je twee kanalen in je mixer naast elkaar hebt staan die IN L/R en OUT L/R heten... nee... 1 moet IN L/R heten (met een send naar WAVE L/R-HOST) en de ander (output) WAVE L/R (met een send naar OUT L/R)

zoals gezegd... namen kunnen iets afwijken aangezien ik met een 1820 werk...

sorry maar ik krijg het niet voor elkaar

zoals ik al zei ik snap dus niet hoe die routing werkt en wat al die host en asio in en outs betekeken en waar dat naar toe gaat en waar het terug komt

ik begin nu in de fase te komen dat ik de computer ga wegbrengen of heel snel weer een andere simpel kaartje er in ga zetten aangezien ik deze week wat dingen af wil hebben voor het te laat is=( =( =( =( =(

kloten man... echt ... het is simpeler als dat het lijkt... op een bepaald moment "klikt" het en dan is het allemaal heel simpel.... het grootste probleem is waarschijnlijk dat je niet kunt begrijpen dat de patchmixer fysieke en virtuele kanalen hetzelfde behandeld.

je moet dus een fysieke input routen naar de virtuele input van de waves-driver

en dan de virtuele output van diezelfde driver naar de fysieke output

voordat je'm wegbrengt is het misschien nog aan te raden wat "default templates" uit te proberen... er zal er heus wel 1 tussenzitten die ongeveer doet wat je wilt... als je in r'dam woont wil ik anders best ff langskomen om 'ns te kijken...

Misschien helpen een paar screenshots iets?

heb toch wat screenshots gemaakt maar heb alleen MS paint op de PC en krijg de boel niet klein genoeg zodat het op't forum past en toch nog te lezen is.

pb me anders ff je e-mail adres en dan stuur ik het zo wel ff door (of via MSN?).... het blijft fijner als iemand met een 1212 wat screenshots plaatst omdat de namen van de kanalen lichtelijk verschillen maar goed...

Origineel geplaatst door koediman
heb toch wat screenshots gemaakt maar heb alleen MS paint op de PC en krijg de boel niet klein genoeg zodat het op't forum past en toch nog te lezen is.

pb me anders ff je e-mail adres en dan stuur ik het zo wel ff door (of via MSN?).... het blijft fijner als iemand met een 1212 wat screenshots plaatst omdat de namen van de kanalen lichtelijk verschillen maar goed...

Offtopic:

Een tip die OnAcid eens gaf:

Je kunt op de MS site powertools downloaden. Eentje daarvan is een image resizer. Dit werkt perfect, even in verkenner met rechts op een plaatje klikken, de grootte instellen, et voila.

Handig voor als je snel een plaatje in een nieuwsbericht wilt aanpassen...Heb je geen Photoshop nodig.

http://download.microsoft.com/downl...wertoySetup.exe
http://www.microsoft.com/windowsxp/...s/powertoys.asp

bedankt voor de tip, maar als ik'm als 800x600 resize istie nog net te lezen en geeft het forum toch aan dattie te groot is.

waarschijnlijk heeft matrixxx trouwens toch meer aan de tip van vizion... dat emu-forum staat vol met goed advies.

ik heb op het emu forum gekeken en daar word veel in geschreven maar daar staat net niet het antwoord wat ik zoek of het staat er wel en ik vat het niet dat kan ook nog natuurlijk

koedi ik heb je een mail verstuurd:)

zat met hetzelfde probleem met mijn 0404, zit bij die 1212 ook dat Patchmix DSP? Jezus wat een sjit-interface! Maar kweet niet meer precies hoe ik daar uitkwam, dus zal vanaaf ff checken....

ik ben eruit met dank aan koediman

je moet een send bij de insertie toevoegen en die naar wave L/R toewijzen en dan werkt het via wavelab

nu maar snel gaan opnemen met deze warmte

iedereen weer bedankt voor alle hulp:okdan: :halleluja

ondertussen is mijn computer alweer opnieuw geinstaleerd en ja het zal niet ik krijg wavelab weer niet aan de praat. alles doet het zelfs in logic kan ik opnemen maar wavelab ho maar. iemand een idee want ik ben al 5 weken aan het zoeken en ik kom er niet uit.

wat heb ik al gedaan.

als eerste de laatste drivers van emu geinstaleerd
versie 3.03 van wavelab geinstaleerd
wavelab emu drivers geselecteerd
wavelab uitgetest door een wav in te laden wat werkt dus we hebben wel output uit wavelab
natuurlijk precies de zelfde instellingen als voor heen op de emu patchmixer gedaan
er komt wel degelijk signaal binnen en het gaat er ook weer uit via de computer
met logic kan ik gewoon een opname maken
heb soundforge geinstaleerd maar ook geen input

het is me een raadsel geworden ondertussen wie helpt, ik gebruik precies de zelfde programma's als voorheen???

wat me ook nog opvalt is in het config. scherm bij audio dat ik daar geen input kan regelen??? terwijl ik wel de emu dsp heb staan.

weet je wat nou leuk is dat ik het net toevallig vind wat ik nou fout doe

moest het toewijzen naar de wave host LR

lekker he sta je al die tijd te zoeken en nu mag ik het niet meer vergeten

Back