waar heb je spijt van? (verkoop)

the captain

key-kieken
Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Van welke aankoop of verkoop heb je spijt,en dan bedoel ik wel alle toetsen en modules.
gitaren en hun randapparatuur mogen ook...
gooi het er maar uit zolang je niet begint over koffiezetmachines,auto's e.d.
:)

Ik heb eerder spijt dat ik geen 303 en 808 en 909 heb gekocht voor ene habbekrats toen dat nog kon :)

m'n computer van 2200 euro, die ik nu alleen voor wat internet gebruik :(

mijn roland xp30

mijn roland xp30

heb destijds toen ie net uitkwam een roland XP30 gekauft,..

Eigelijk was het niet eens het apperaat wat waardeloos was,..(al moest ie wel meteen terug omdat ie constant vast liep)

maar de zaak,.. waarbij ik hem kocht..

moet je je voorstellen,..: toen ik het apparaat kocht was ie 1899 Guldens, maar na een week ging de prijs omhoog,...
ik wilde hem omruilen voor een andere,.. zodat deze terug kon naar de fabriek als zijnde DOA..(dead on arival voor de niet verstaanders) maar wat zegt die zaak,..??? als ik hem wil omruilen voor een nieuwe dan moet ik de nieuwe prijs betalen!!!
Roland maar ff gebeld in belgie... en de uk,.. de zaak kreeg op zijn kop,.. en ik kon de xp voor het zelfde bedrag weer krijgen,.. alleen wilde ik hem toen niet meer... en hem met veel ruzie mijn geld terug gekregen...

achteraf wel jammer,.. want NU zou ik hem goed kunnen gebruiken...

:D

Kreeg spijt van Yamaha plg150-DX op het moment dat de DX200 uitkwam.
Ik had graag de DX200 gehad en i.pv. het DX bord een 2e AN bord.

groet

Tom

Soms heb ik er spijt van dat ik überhaupt ooit begonnen ben met het kopen van gear... t*r*ng, wat een dure hobby!

Ik heb er spijt van dat ik m´n korg kpr-77 drummachine heb verkocht. Was niet de makkelijkste om te programmeren maar had mooie sounds. Ik heb em destijds voor een habbekrats gekocht en nu betaal je er minstens 125-150 voor. heb ik er ook weer niet voor over. Toen ik er later achterkwam dat het ding vrij eenvoudig te benden was met heel goede resultaten had ik helemaal de pest in:(

maar de speurtocht naar een goedkope vervanger gaat onverminderd voort. :D

dread

Bericht door een moderator:
Wegens overlap heb ik even de titel aangepast!

Ik heb in een poging het aantal toetsen in de studio terug te brengen m'n Kawai K5000s ingeruild tegen een mooie synthmodule.
Van dat laatste heb ik geen spijt hoor, maar toch is de K5K de enige synth die ik heb weggedaan waarvan ik nog wel eens denk... hmmm, ik mis hem/haar/het.

Snif... waar ben je toch gebleven? ;{

ik heb spijt dat ik ooit in een vlaag van opruimwoede m'n msx met musicmodule weggegooid heb. Toen had ik zoiets van: "dat gebruik ik toch nooit meer", maar nu mis ik dat lofi gepriegel wel eens. Een msx heb ik intussen weer (nog steeds mijn eeuwige dank Freak :) ), maar een musicmodule zal wel voor altijd een onbereikbaar ding blijven.....

Origineel geplaatst door gemmetje
ik heb spijt dat ik ooit in een vlaag van opruimwoede m'n msx met musicmodule weggegooid heb. Toen had ik zoiets van: "dat gebruik ik toch nooit meer", maar nu mis ik dat lofi gepriegel wel eens. Een msx heb ik intussen weer (nog steeds mijn eeuwige dank Freak :) ), maar een musicmodule zal wel voor altijd een onbereikbaar ding blijven.....

wat was dan die muziekmodule. Was dat zo´n fm ding met meerdere kanalen??
wat heb je trouwens nog meer voor mogelijkheden met een msx. Ik zag pas zo´n ding in een kringloopwinkel en heb nog ff staan twijfelen, maar ik wist niet wat ik er mee kon.

Ik heb trouwens ook een enterprise 64 computer gehad. zat ook een programmerbare synth chip in maar minder uitgebreid dan de Sid. zeer zeldzaam ding, een computerfreak bood me een mooi bedrag en weg was ie:D

dread

Origineel geplaatst door reddread
wat was dan die muziekmodule.

inprik-ding voor een msx. mono-in, mic-in, midi in/out/thru, stereo-uit. incl simpele samplingmogelijkheid, pitch-shifter, echo-iets. simpele seq, ingebakken (doch dode) geluidjes.
Niet echt nuttig voor een serieus nummer, maar wel lekker lofi klooien.

Een msx is verder niet echt geschikt voor serieus muzieken, alhoewel je in basic wel lekker vage bliepjes kunt proggen 8)

Zonder musicmodule is het trouwens lastig om de output van een msx fatsoenlijk op te nemen, omdat je dit altijd via de tv waar je de msx op aansluit zult moeten doen. (ding heeft zelf geen audio-uit, alleen een coax-uitgang waar je de antennekabel van de tv inprikt)

Origineel geplaatst door reddread
Ik heb er spijt van dat ik m´n korg kpr-77 drummachine heb verkocht. Was niet de makkelijkste om te programmeren maar had mooie sounds. Ik heb em destijds voor een habbekrats gekocht en nu betaal je er minstens 125-150 voor. heb ik er ook weer niet voor over. Toen ik er later achterkwam dat het ding vrij eenvoudig te benden was met heel goede resultaten had ik helemaal de pest in:(

maar de speurtocht naar een goedkope vervanger gaat onverminderd voort. :D

dread

Niet wenen reddread... Mijne mag weg, kijk maar...
Hij kost idd wel 150, maar hij is zo lekker vettig en
speciaal van sound. Ik gebruik em alleen nooit... En
dat is zielig...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=38679

Hij is compleet met het originele draagtasje. Idd echt iets voor
de benders onder ons...

Axel

Origineel geplaatst door Tom 32
Kreeg spijt van Yamaha plg150-DX op het moment dat de DX200 uitkwam.
Ik had graag de DX200 gehad en i.pv. het DX bord een 2e AN bord.

groet

Tom

Je kan toch altijd nog een dx200 kopen? ik zie die dingetjes regelmatig voorbij komen voor rond de 200 euro ofzo....
Geen geld moet ik zeggen....

En mijn persoonlijke miskopen:

een mc-303
een Cs1x

De reden: Zeer beperkt allemaal, had in die tijd nog geen internet en had verder ook weinig bronnen beschikbaar om te checken wat er verder nog allemaal te koop was.... En ja ik heb er eerst mee staan spelen in de winkel en het klonk geweldig, maar ik wist toen nog niet veel beter :D

M,n tb 303 die ik weer verkocht na een week oid en ook een klein beetje van m,n Juno 60 en en en en ach ja

Ik heb eens een SCI Multittak verkocht waarvan ik dacht dat ie kapot was. Bleek niet zo te zijn. Vriend Leo was er weer goed mee.

Back