waar heb je spijt van? (verkoop)

Laatst heb ik m'n Sequential Circuits Pro One de deur uitgedaan om voor het geld een andere synth terug te kopen. Ik vond m'n Pro One waanzinnig lekker klinken en hij zag er ook nog eens erg goed uit voor z'n leeftijd. Veel mensen vroegen me daarom ook of ik er geen spijt van zou krijgen. Een klein beetje misschien: ik mis vooral het sequencertje, de arpeggiator en de evelope follower op de audio input, maar voor de rest maakt de synth waarvoor ik 'm verkocht heb veel goed. Dit is m'n nieuwe synthje: :luv:

Attachments

• scorpion.jpg
    scorpion.jpg
    61,7 KB · Bekeken: 78
spijt verkoop
mellotron (waren toen geen tapjes meer voor te krijgen)
prophet 5 (ging om het half jaar stuk zeer dure reparatie,s maar een voortreffelijk geluid)
yamaha cs 80 (was veel te zwaar en ontstemde snel)
oberheim 4 voice (kon ik mischien zelf nog wel een goedkope reperateur voor krijgen nu)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Laatst heb ik m'n Sequential Circuits Pro One de deur uitgedaan om voor het geld een andere synth terug te kopen. Ik vond m'n Pro One waanzinnig lekker klinken en hij zag er ook nog eens erg goed uit voor z'n leeftijd. Veel mensen vroegen me daarom ook of ik er geen spijt van zou krijgen. Een klein beetje misschien: ik mis vooral het sequencertje, de arpeggiator en de evelope follower op de audio input, maar voor de rest maakt de synth waarvoor ik 'm verkocht heb veel goed. Dit is m'n nieuwe synthje: :luv:

Die heb ik gehad in 1992

En waar ik spijt van heb?..808 en 303 dat ik die verkocht heb lang geleden.
Maar die komen wel weer terug:D

Origineel geplaatst door trash
Die heb ik gehad in 1992

Aha, alweer een ex-eigenaar. Als je de verhalen op het forum leest, dan zijn die Scorpions door heel wat handen heen gegaan. Of gaat het steeds om dezelfde en is er maar eentje van gemaakt? Ik heb hier in ieder geval een aantal foto's van Scorpions, maar als je goed kijkt, dan gaat het steeds om hetzelfde exemplaar. Weet iemand hoeveel Scorpions er precies gemaakt zijn? Die van mij heeft in ieder geval een CV/Gate ingang, audio in en audio uit aan de achterkant. En er zijn 7 draaiknoppen van vervangen.

Attachments

• scorpion_back.jpg
    scorpion_back.jpg
    40,5 KB · Bekeken: 81
Ik hád spijt van de verkoop van mijn MKS50, ik heb er 2 maand geleden eentje teruggehaald. :D

Voor de rest, nee geen spijt van de dingen die ik verkocht heb. Veel upgrades gedaan in de zin van micro modular dr uit, nord modular rack dr voor terug en nu dus de G2 engine. Misschien dat ik ooit nog een crumar bit one terug ga halen want die vond ik ondanks dat ie erg beperkt was wel heel erg mooi klinken, misschien is een witte bit99 ook wel de moeite (ik hou van buck rogers style gear ;))

-C-

Ik heb vroeger heel erg spijt gehad van de verkoop van mijn Korg M1 en een Atari STfm.

Het is meer dan 12 jaar geleden, maar ik had deze spullen verkocht om mijn studie informatica te kunnen bekostigen.
Toen ik later de studie niet af heb weten te ronden had ik best wel spijt jah..

Maar jaren later ben ik gewoon weer overnieuw begonnen met spulletjes te kopen, maar ook dat heb ik allemaal weer verkocht, maar daar heb ik gelukkig geen spijt van.
Kwestie van een goed PLAN B hebben :D

Aha, alweer een ex-eigenaar. Als je de verhalen op het forum leest, dan zijn die Scorpions door heel wat handen heen gegaan. Of gaat het steeds om dezelfde en is er maar eentje van gemaakt? Ik heb hier in ieder geval een aantal foto's van Scorpions, maar als je goed kijkt, dan gaat het steeds om hetzelfde exemplaar. Weet iemand hoeveel Scorpions er precies gemaakt zijn? Die van mij heeft in ieder geval een CV/Gate ingang, audio in en audio uit aan de achterkant. En er zijn 7 draaiknoppen van vervangen.

Die van mij was zonder de modificaties,maar waarschijnlijk is het gewoon dezelfde.
Gekocht in 92 en heb deze in bezit gehad tot 98,en toen verkocht an musichouse.
Maar er zijn er 2 van geloof ik...
Dat is wat ik ooit vernomen heb.
Maar gefeliciteerd met je mooie aankoop.
Als je deze ooit moe wordt,dan pb me maar hehe

Meeste spijt heb ik van de verkoop van mijn 808, en af en toe een beetje spijt dat ik m'n syrinx weg heb gedaan.

De 808 komt er sowieso snel weer bij en de syrinx komt ook wel weer:D

Je bedoelt met een wit frontpaneel? Heb je daar pics van?

Voor zover ik weet is dit de normale uitvoering van de Scorpion.

Ik geloof dat ik ergens nog een pic heb liggen. Nee dat was een witte spider van DGS. Ik heb ff de bijbel van Pete Forrest er op nageslagen maar de Scorpion is zowel in witte als zwarte versie uitgebracht en mischien in nog meer kleuren omdat het pesrbericht destijds vermelde: available in many colors!
Maar goed ik heb dus alleen zwarte en witte gezien
Die spider lijkt me trouwens ook een erg interessante synth. Heeft wat weg van een ms-20 kwa uiterlijk (ook semi-modulair) iemand hier ervaring mee? volgens mij is tie nooit in produktie geweest en is het bij een prototype gebleven.
heb ik overigens wel een pic van, zou ik moeten scannen

dread

Origineel geplaatst door reddread
Ik geloof dat ik ergens nog een pic heb liggen. Nee dat was een witte spider van DGS. Ik heb ff de bijbel van Pete Forrest er op nageslagen maar de Scorpion is zowel in witte als zwarte versie uitgebracht en mischien in nog meer kleuren omdat het pesrbericht destijds vermelde: available in many colors!
Maar goed ik heb dus alleen zwarte en witte gezien
Die spider lijkt me trouwens ook een erg interessante synth. Heeft wat weg van een ms-20 kwa uiterlijk (ook semi-modulair) iemand hier ervaring mee? volgens mij is tie nooit in produktie geweest en is het bij een prototype gebleven.
heb ik overigens wel een pic van, zou ik moeten scannen

dread

Ok, maar jij hebt dus in 't eggie een Scorpion met een wit frontpaneel met zwarte letters gezien of alleen maar foto's ervan?

Bij die Spider is het inderdaad bij een prototype gebleven. Ben benieuwd waar die trouwens is gebleven... Hier een foto van de Spider.

@reddread & trash: thx voor de info! :okdan:

Attachments

• dgs spider.jpg
    dgs spider.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 91
Oke, jongens, niet lachen:
Ik heb nog echt spijt dat ik lang geleden mijn Yamaha PSR 500 heb ingeruild (destijds voor de cs1x). Misschien nostalgische waarde (was mijn eerste zelfgekochte keyboard) , maar ik vond het gewoon een fijn ding om op te spelen, terwijl er verrassend leuke dingen mee gedaan konden worden. Heb ik veel ideeën mee ontwikkeld die ik veel later nog steeds eens wilde uitwerken. Ik had er gewoon altijd veel plezier mee, niks meer en niks minder (*dumdumdadumdum wordt nu melancholisch, -snik-*).

Ik vind dat ze nog voor teveel verkocht worden (want hopeloos gedateerd en niks meer waard), maar voor een euro of 75€ zou ik er zo eentje nog willen kopen, just for the heck of it... :koffie:

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Oke, jongens, niet lachen:
Ik heb nog echt spijt dat ik lang geleden mijn Yamaha PSR 500 heb ingeruild (destijds voor de cs1x). Misschien nostalgische waarde (was mijn eerste zelfgekochte keyboard) , maar ik vond het gewoon een fijn ding om op te spelen, terwijl er verrassend leuke dingen mee gedaan konden worden. Heb ik veel ideeën mee ontwikkeld die ik veel later nog steeds eens wilde uitwerken. Ik had er gewoon altijd veel plezier mee, niks meer en niks minder (*dumdumdadumdum wordt nu melancholisch, -snik-*).

Ik vind dat ze nog voor teveel verkocht worden (want hopeloos gedateerd en niks meer waard), maar voor een euro of 75€ zou ik er zo eentje nog willen kopen, just for the heck of it... :koffie:

Ik heb z'n opvolger nog staan, PSR 510 . Ook veel plezier van gehad. Ik zou er denk geen spijt van hebben die te verkopen. :eureka:

Waar ik wel spijt van heb is het verkopen van een dx200. Aangezien ik het plg boardje nu wel weer zou kunnen gebruiken.

Back