ze zijn gek geworden bij kurzweil!!!

waarom zouden me ze nu al een nieuwe kurz willen aansmeren?ik héb er pas een gekocht dus ze weten dat ik geen geld meer heb :)
en ze zijn ook zo eerlijk om me naar een andere plaats te verwijzen voor die BC-3...
het zal misschien idd afwachten worden tot we meer weten over die prijzen...
...geef toch toe dat het een spijtige zaak zou zijn...zo'n kwaliteitsding....snik

zojuist nog een mailtje gekregen van mijn collega-gitarist,dat het slecht gaat in muziekinstrumentenland(waar ligt dat pretpark?)
FENDER staat te koop!!!!niet te geloven...

Origineel geplaatst door the captain
zojuist nog een mailtje gekregen van mijn collega-gitarist,dat het slecht gaat in muziekinstrumentenland(waar ligt dat pretpark?)
FENDER staat te koop!!!!niet te geloven...

Ik denk dat er inmiddels genoeg gitaren in omloop zijn ;)

Pfff na heb net een paar weken geleden een K2600 gekocht , dan wel
tweedehands maar die was nog goedkoper dan de prijsverhoging die
ze nu gaan invoeren als het klopt.

Dit is trouwens niet nieuw ook oberheim met de matrix 1000 heeft
dit een keer gedaan, deze was een tijdje 995 gulden en een maand
later was hij 1495 gulden.

Ik denk dat je op de tweedehands markt nog altijd van de oude prijs
moet uitgaan dus die blijft wel laag , 850 euro voor een K2500 of
1500 euro voor een K2600 en 800 euro voor een PC2X.

goed de geruchten geven aan tot het niet goed gaat met Kurzweil maar
dit was ook het geval met Alesis die stond ook op de rand van de afgrond
en ze hebben nu weer leuke synths op de markt gebracht.

Ik denk dat Kurzweil bezig is met de K2800 en hebben geld nodig voor de productie. ;)

ja,de K2800...daar heb ik ook al iets over gelezen...
misschien heb je gelijk,maar als ze die prijzen zo opdrijven zullen ze wel niet veel verkopen denk ik...

Dit is trouwens niet nieuw ook oberheim met de matrix 1000 heeft
dit een keer gedaan, deze was een tijdje 995 gulden en een maand
later was hij 1495 gulden.

Goh, was die bak maar 450 euro nieuw vroeger? Daar doen ze het tegenwoordig echt niet meer voor!

De prijzen waren altijd al hoog of het nu Kurzweil Ensoniq of Emu was ze werden
toch verkocht, al waren de synths uit Japan goedkoper.
Ik denk dat een Kurzeil fan
best iets meer wil betalen met het vooruitzicht tot kurzweil blijft bestaan maar
2000 Euro is wel erg veel..

Misschien hebben ze wel veel vertouwen in hun product en denken dat
mensen dit toch gaan kopen ondanks deze prijsverhoging..
Alleen tijden veranderen en mensen ook en komen tot de conclusie tot
alles op den duur vervangbaar is , zelfs een Kurzweil..

vervangbaar ?? na op de K250 dan na...:halleluja

Origineel geplaatst door Don Borito
hmmm... vertel mij maar eens welke synth zo goed samples integreert met syntheses en de v.a.s.t. als kruzweil dat doet...

wat bedoel jij met "zo goed"? subjectief, dus niet discutabel. en "v.a.s.t" is natuurlijk niets meer dan een kurzweil marketing kreet voor "bak met synthese-vormen".

ik vond de "virtueel analoog achtige" algoritmes van de k2000 boeiender dan degene met sample basis (vanwege de vette klank) als je met "zo goed" bedoelt "zoveel mogelijkheden tot experimenten biedt" (wat je natuurlijk niet echt kunt vergelijken) kan ik wel een paar synths bedenken: yamaha sy99 (samples als operators in FM synthese), kawai k5000 met sample-conversie software (additieve synthese op basis van korte samples), roland v-synth ("fluid" realtime stretchen, twisten en glitchen :okdan: ), ach zelfs met een ensoniq eps + micromodular zou je je experimenteel aardig met de k-serie kunnen meten. en - ja - dat is appels met peren vergelijken (polyphoon tegen paraphoon)

...en dan ga ik nog niet eens de laptop plus bijvoorbeeld cube noemen - oh ja, toch :engel:

de k2600 is een vetgemeste versie van de k2000, met (wat mij betreft) één belangrijke verbetering: de kleuterschool-effecten van de de k2000 zijn vervangen door de kdfx. voor de rest is er weinig of geen wezenlijke voortgang te melden.... ribboncontroler, langer en beter keyboard, meer voorzieningen kwa interfacing, meer geheugen etc. - meer kerstballen in de boom, maar het is dezelfde boom.

kurzweil rust al jaren en jaren op zijn lauweren, en probeert dik te worden op uitvindingen van tien jaar terug :gaap: - toch harstikke fijne synths, maar daarvan zijn er inmiddels héél erg veel te krijgen (zowel nieuw als 2e hands)

Tja ... het klinkt vrij ongeloofelijk, hé. Als het waar is, zijn ze inderdaad gek. In mijn ogen is geen enkele synth zo veel waard, ook een K2600 niet (dat wil niet zeggen dat ik die niet goed vind). Er zijn tal van goede alternatieven op de markt. De klankkwaliteit van de Motif ES-serie wordt door velen als beter ervaren dan een K2XX (is niet mijn persoonlijke mening ;) ), dus als je dan je prijs zo zou verhogen heb je wel een heel slechte marketingvisie.

In ieder geval zullen de prijzen op de 2de handsmarkt wel gehanteerd blijven (anders kost ie straks duurder 2de hands dan vorig jaar nieuw :dubbel: ).

Nah ... afwachten maar ... en als het waar is ... er zijn nog tal van andere interessante dingen die goedkoper zijn :)

:doei:

Eerst zien, dan geloven. De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als 'ie wordt opgediend. Als ze bij een muziekhandel nog een voorraadje hadden liggen van YC-Europe dan konden deze voor lage prijzen worden verkocht, nieuwe import is altijd weer duurder (zou niet verklaren waarom de k2661 duurder zou worden). Maar een fabrikant die z'n list-prices extreem opschroeft?? Dat heb ik nog nooit zo gezien.

Origineel geplaatst door the captain

Wat Kurzweil betreft... het gaat in die zin slecht, dat er een gigantische prijsverhoging gaat plaatsvinden komende maand... de K2661 gaat bijvoorbeeld 1000,- omhoog en zijn grote broer de K2600 maar liefst 2000,- Ronduit absurd natuurlijk... uiteindelijk denk ik dat misschien het einde van dit merk kan betekenen... voor deze prijzen willen wij ze ook niet meer op voorraad nemen.

ach ja die Belgische verkopers he.... euros, francs, het is ook wel lastig uit elkaar te houden :)

tsjaaa

tsjaaa

Origineel geplaatst door snitch
wat bedoel jij met "zo goed"? subjectief, dus niet discutabel. en "v.a.s.t" is natuurlijk niets meer dan een kurzweil marketing kreet voor "bak met synthese-vormen".

ik vond de "virtueel analoog achtige" algoritmes van de k2000 boeiender dan degene met sample basis (vanwege de bla bla bla bla bla.......

kurzweil rust al jaren en jaren op zijn lauweren, en probeert dik te worden op uitvindingen van tien jaar terug :gaap: - toch harstikke fijne synths, maar daarvan zijn er inmiddels héél erg veel te krijgen (zowel nieuw als 2e hands)

Technisch gezien heb je misschien gelijk...

maar gevoelsmatigheid gekoppeld aan geluidsmatigheid blijft Kurzweil gewoon de beste,..(al zou zijn techniek rusten op 10 jaar geleden) en dan nog!!! hoeveel mensen kopen er geen oude bakken voor prijzen, waar je een super moderne synth voor kan kopen? zeker niet vanzwege de techniek,.. lijkt mij,... duh...

Nee muziekmaken is een feeling business... en de Kurzweil sluit daar nog steeds als best bij aan..... niet voor niets gebruiken de allergrootsten in de jazz muziekwereld nog steeds kurzweil... (bijv. Joey Zawinul) nee technisch heeft niks te maken met gevoel...

8>

ben het helemaal eens met je verhaal over gevoel, en als jij en zawinul kurzweil top vinden is het ook top - voor jullie! je vraagt je ook af of mr. zawinul niet gewoon z'n kurzweiltjes gratis krijgt in ruil voor endorsement, want zo gaat het.

kwa toetsenwerk hoor ik liever een met arpeggiator doorspecte oscar solo door ozric tentacles, of een dronken (kan hij dat nog?) rick wakeman die yes anno close to the edge speelt... op een uit elkaar vallende hammond :luv:

ieder z'n "top"

al vond ik mijn k2000 geweldig, de diskdrive ging drie keer kapot, de aanslag van het keyboard voelde goedkoop aan, en de hele look van het ding was ook gewoon kut. wat WEL fijn was waren de dikke "analoge" geluiden die ik eruit kreeg, en werken met samples gaan idd lekker snel. maar dat geld ook voor een e-mu esi-32 van 100 euro.

voor de draad: het verhogen van prijzen van hi-tech machines is zo ongeveer het domste dat je als merk kunt doen, anno 2004. meest waarschijnlijke oorzaak van de (vermeende) prijsverhogingen door kurzweil is het terugschroeven van de produktieaantallen, waarschijnlijk door tegenvallende verkoop (zowel door de hoge prijzen als de achterblijvende ontwikkelingen IMO). de prijs per stuk stijgt dan vanzelf.

ik zie wel een toekomt voor kurzweil in de markt voor "siersynths". net als een witte vleugel worden die dingen dan gewoon gekocht door mensen met meer geld dan talent, om mee te pronken. de studios en muzikanten raken ze op deze manier natuurlijk gewoon grotendeels kwijt

Origineel geplaatst door feindbild
euhm, sinds wanneer is 's hertogenbosch in belgië?
muziek wessing, schrijft de threadstarter.
http://www.muziekwessing.nl/

:engel:

Oeps sorry niet goed opgelet.

Ik geloof er toch weinig van. Het zal zo ongeveer de eerste fabrikant zijn
die prijzen voor oudere spullen omhoog gooit ipv afprijst....

Voor toen de tijd waren de kleuterschool-effecten anders ( Digitech ) behoorlijk
populair en deze effecten hebben mede bijgedragen aan het karakter van de K2000.
De K2600 is echter meer dan een vetgemeste K2000 , het karakter van de k2000
vind je niet terug in de K2600 ook al laad je de zelfde geluiden.
De K2600 is toch weer een synth op zich die veel mogelijkheden heeft zowel
als sampler of Synth en tevens zeer kompleet.

Er zijn veel synths op de markt maar Kurzweil met de K2600 staat toch op
eenzame hoogte daar kunnen de nieuwe synths van korg , Yamaha en Roland ook
niet aan tippen..

Origineel geplaatst door Digimod
Voor toen de tijd waren de kleuterschool-effecten anders ( Digitech ) behoorlijk
populair en deze effecten hebben mede bijgedragen aan het karakter van de K2000.

niet aan tippen..
:)

:) exact..

trouwens, ik kan me herinneren datkurzweil zo'n 10 jaar geleden ook bijna uit de schappen ging,... en zie daar,.. kurzweil is nog steeds in de running...

misschien hoort het wel bij een politiek actie plan... en willen ze hun klanten kring vernieuwen

ik geloof niet dat kurzweil stopt... maar met deze economische crisus zal heus wel bij alle merken een stapje terug gedaan moeten worden... je kan je gulden cq euro cq dollar maar 1 keer uitgeven,.. toch?

Origineel geplaatst door feindbild
euhm, sinds wanneer is 's hertogenbosch in belgië?
muziek wessing, schrijft de threadstarter.
http://www.muziekwessing.nl/

:engel:

er is inderdaad géén muziek wessing in België,jammer genoeg...
een kurzweil dealer is er ook niet meer te vinden...
daarom dat ik hem in nederland gekocht heb.
wij belgen kunnen nog veel leren van de nederlanders...behalve in het voetbal dan :okdan:

Heb een meeltje gestuurd naar Kurzweil. Ben eigenlijk toch wel benieuwd.

:D Goeie grap, misschien?

Origineel geplaatst door Digimod

digitech was vooral populair in de goedkopere prijsklasse; niet echt een aanbeveling op zo'n statige kurzweil. ik vond de effecten zo dun en saai dat ik ze op elke patch heb uitgeschakeld nadat ik de eindeloos veel mooier klinkende, veelzijdiger ensoniq dp/2 had aangeschaft. wat een verbetering...

niet aan tippen..

de geluidskwaliteit zal natuurlijk veel beter zijn, de tijd staat tenslotte niet stil: betere DAC, verfijningen in algoritmes. prima. maar beter dan de "big boys"? 'kweet nie.

maar als ik nu de bespreking in sound on sound er eens bijhaal (en alleen de CONS noem, to make a point

cons
Looks too much like old technology with a new hat on.
:biertje:
KDFX now looks limited.
Some features (such as audio input to the synth engine) require the sampling option.
48-voice polyphony is tight with full arrangements and layering.
Small display.
The price is high relative to the competition, on a spec that looks distinctly old-fashioned in some key areas.

summary
Looking at my pros/cons list is eerily familiar. I would have expected so much more of a new Kurzweil workstation. The lighter package and non-weighted keyboard are welcome, but the disappearance of the ribbon controllers is certainly not. The K2600, good though it is, failed to deliver any huge developments in VAST technology, with the possible exception of KB3 (although even this was an earlier optional K2500 development that was incorporated as standard on the K2600) and I'm afraid that's even more the case with the K2661, three to four years on. If you want K2600 abilities in a familiar, portable K2000-like package then this machine may be the one you've been waiting for, but don't expect anything earth-shatteringly new.

"k2600 abilities in a familiar portable k2000-like package"

i rest my case (en de PROS laat ik over voor de verdediging :D )

Back