ze zijn gek geworden bij kurzweil!!!

Origineel geplaatst door Hover
Ik mis nog een gepaste repliek van ISPdeRuiter :D

dat is nu NET zo'n opmerking als:"ik zeg maar zo, ik zeg maar NIETS" ;)

Ik ben toch ook behoorlijk Kurzweil-minded maar ik denk dat de betreffende verkoper, Belg of niet, het bij het rechte eind heeft als hij zegt dat zo'n prijsverhoging wel eens het einde van Kurzweil kan betekenen. Er bestaat nog iets als prijs-kwaliteit verhouding en dan mag de kwaliteit van de machines nog zo hoog zijn. Er zijn grenzen aan wat mensen daarvoor willen neertellen.

Zo

en nu ga ik weer lekker spelen met mjn K2600XS (of misschien toch met de KSP8?......).

Overigens zal ik eens in de US informeren of de prijsverhogingen mondiaal zijn. Mijn ervaring is dat je Kurzweil-spullen beter rechtstreeks uit de US kan halen. Zelfs met vervoer, verzekering en BTW is dat nog goedkoper dan de geldende prijzen in Europa.

Samsung K-2661

Samsung K-2661

Kurzweil is al jaren eigendom van Samsung, je weet wel dat enige bedrijf wat Zuid Korea nog heeft en zo'n beetje alles maakt wat je kan bedenken. Het verbaast mij nog dat Kurzweil nog zo lang onder die naam heeft bestaan. Ik bedoel, kijk wat ze met Fokker hebben gedaan, samenwerken, opgekocht, techniek gejat, kennis gejat en daarna de boel failliet laten gaan. En inderdaad in Korea vliegt een Samsung F28 rond. Samsung steekt het tijdens internationale handelsconverenties ook niet onder stoelen en banken dat hun droom is dat er in de toekomst nog maar 1 bedrijf op de wereld bestaat, hun Samsung. En ze werken er hard aan, kopen 100% van de aandelen van bedrijven op en schoppen vervolgens de directie onder de kont. Het Amerikaanse machinebedrijf Case is er zo ook aangegaan, en daarmee het franse Poclain.

Kennelijk is het nu Kurzweil zijn buurt om defenitief in Samsung te worden omgetoverd.

Misschien worden dit soort dingen ook wel bevorderd door de steeds hoger wordende eisen van de klanten....
Sequential Circuits is van Korg en wat heeft Roland door de jaren heen allemaal al niet opgekocht...En, zijn die bedrijven nog wel van hunzelf? Of is dat ook alweer onderdeel van wie dan maar ook?, misschien Samsung wel.

Dude, Kurzweil is net gekocht door Samick van Young Chang... Zit jij nou uit je nek te zwetsen of moet ik de volgende Heineken maar laten staan?

*kuch*issues*kuch*

ik denk ook niet dat kurzweil zich zou laten opkopen door samsung...heb je niet mislezen(samick)???
en daarbij,als samsung kurzweil had opgekocht dan betalen we nu 999euro voor een K2600XS(bij wijze van spreken,liefhebbers)....niet bepaald logisch...

Re: Samsung K-2661

Re: Samsung K-2661

Origineel geplaatst door NyaH
Kurzweil is al jaren eigendom van Samsung, je weet wel dat enige bedrijf wat Zuid Korea nog heeft en zo'n beetje alles maakt wat je kan bedenken.

Eh? Hyundai, LG / Goldstar, Daewoo, Hanjin... ga maar door. Allemaal niet bepaald van Samsung hoor.

Ik vind het nogal storend als je pertinente onzin hier presenteert als vaststaand feit. Dat maakt de dingen niet overzichtelijker. Verdiep je eens in de feiten op bijv. Wikipedia; start hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Chaebol

Maargoed, noch Samick noch Young Chang heeft bedrijfsrelaties met Samsung, zover ik het kan vinden.

Sequential Circuits is van Korg en wat heeft Roland door de jaren heen allemaal al niet opgekocht...En, zijn die bedrijven nog wel van hunzelf? Of is dat ook alweer onderdeel van wie dan maar ook?, misschien Samsung wel.

Ja, en eigenlijk wordt Samsung bestuurd door buitenaardse wezens die middels het produceren van goedkope magnetrons en televisies onze geest op afstand willen overnemen... gelukkig heb ik altijd m'n aluminiumfolie hoedje op.
Aaargh... daar zijn ze... de mannen in zwart...
:maffia:

niet voor niets gebruiken de allergrootsten in de jazz muziekwereld nog steeds kurzweil... (bijv. Joey Zawinul)

Joe Zawinul speelt toch al sinds vorige eeuw op KORG (en ARPs en Oberheims en weetikveel) ??!

klik maar hier

nou ja anyway, hopelijk houdt Kurzweil het nog een tijd vol want ik wil nog wel op een K3000 spelen:okdan: (al is het maar op de Musikmesse)

Als kurzweil het niet vol houdt dan mag ik weer aan de prozac =( kurzweil synths zijn nu eenmaal verslavend tot en met!
Ik heb trouwens Young-Chang zelf gemailt ongeveer een 2-tal weken geleden maar echt veel respons hebk nog niet gehad. Net zoals de mails naar kurzweil music systems. Maar trouwens wist je dat kurzweil z'n topsynth nu nog verkocht wordt aan de prijs van 15,000$ ? De Kurzweil K2600x AES (audio elite system) - beetje overdreven nietwaar? of is het die prijs waard? :stupid

Hier is een pic van het rolls roys model van de k2600x, hij ziet er exact uit als de K2500x AES, alleen heeft deze andere sounds, CD-ROM drive , 2 DMTIs, een gigantische soundslibrary, bijgeleverde CD-ROM's met sounds, meer sample ram, en een grotere HD.

Attachments

• k2600aes.jpg
    k2600aes.jpg
    14,1 KB · Bekeken: 68
ik zal wel een lul zijn

ik zal wel een lul zijn

maar Samick komt uit Seoul, Korea en is van.......................................................Samgung

dit is gelijk mijn laatste post als we op deze manier met elkaar omgaan.
wat is nederland toch asociaal land aan het worden
Maar stoer is het natuurlijk wel.

over en uit, hier heb ik geen zin.

Re: ik zal wel een lul zijn

Re: ik zal wel een lul zijn

Origineel geplaatst door NyaH
maar Samick komt uit Seoul, Korea en is van.......................................................Samgung

dit is gelijk mijn laatste post als we op deze manier met elkaar omgaan.
wat is nederland toch asociaal land aan het worden
Maar stoer is het natuurlijk wel.

over en uit, hier heb ik geen zin.

Ik heb nog wel ergens een restje Prozac voor je liggen, dan wordt alles een stuk makkelijker... :bekdicht:

Ik kom uit Hoorn, Sinterklaas meert daar wel eens aan en dus ben ik Zwarte Piet... :kont:

Maar goed. Die dikke Kurz, van Samsung of niet, die lijkt me wel wat. Alle samplecd-tjes en uitbreidingen erbij, beetje patserig aangekleed. I like... :D

wat kan zo'n onderwerp toch uit de hand lopen he?!?!?!

Wij als musici.. (de crême de la crême van nederland!!! toch???) dat wij gaan ruzieen over wie wat wel of niet weet en wie wat opgekocht heeft of niet?!?!

Het maakt uiteindelijk toch allemaal niks uit!! wij als consument beslissen uiteindelijk toch over of wij een instrument goed of niet goed vinden,.. en daarmee kopen of niet kopen...

maar ehhhh,.. zolang kurzweil maar geen Roland wordt.. vind ik het best...:D
oops nu doe ik het zelf ook.. sorry...:stupid

nee,.. het is al jammer genoeg dat een merk waar je als musicus op vertrouwt,.. ineens in andere handen terecht komt,.. en daarmee waarschijnlijk zijn gekende kwaliteit verliest,.. en jouw als consument weer op de lange snelweg stuurt van het zoeken naar een goed alternatief...:confused:

Vandaar dat ik nog niks op m'n mailtje heb gehoord dat ik naar Kurzweil had gestuurd.. 't Moest naar Korea, ipv.naar de USA!!

Leuk man, deze discussie! Weer eens lekker ouderwets gezellig! :gaap:

Opvallend dat een thread over de professioneelste synth ZO verloopt.. Typisch.. :D

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Hier is een pic van het rolls roys model van de k2600x, hij ziet er exact uit als de K2500x AES, alleen heeft deze andere sounds, CD-ROM drive , 2 DMTIs, een gigantische soundslibrary, bijgeleverde CD-ROM's met sounds, meer sample ram, en een grotere HD.

Ik vraag me weleens af hè, zou ik nou er verstandig aan doen om e.e.a te verkopen van m'n gear (prophet VS + K2500 bijv) en met wat bijleggen zo'n model te halen? nu het nog te betalen is..

Of is dat een slechte zet met het oog op de toekomst.. ik weet het niet maar ik twijfel af en toe tussen meerdere losse merken of gewoon 1 dijk van een kurzweil.

Hij ziet er iig vet strak uit! :{

btw, wel een lage streek (lees:steek) naar de kurzweil liefhebbers. Ze hebben heel goed in de smiezen wat ze waard zijn schijnbaar. "Kurzweil, omdat je het waard bent..." :(

Origineel geplaatst door Cyber_MSD

Dit IS de k2500X AES toch? Na mijn weten zijn er nooit K2600X AES modellen in productie genomen. Maar de prijsstijging is idd vreemd. Kurzweil is al ontzettend duur. Ik had een verlaging verwacht, omdat ze er vanaf moeten. Gelukkig heb ik al naast mij een k2600X staan. ;)

Origineel geplaatst door Progsounds
Dit IS de k2500X AES toch? Na mijn weten zijn er nooit K2600X AES modellen in productie genomen. Maar de prijsstijging is idd vreemd. Kurzweil is al ontzettend duur. Ik had een verlaging verwacht, omdat ze er vanaf moeten. Gelukkig heb ik al naast mij een k2600X staan. ;)

http://www.gearpreview.com/music/synth/k2600aes.html

Back