duurste koptelefoon?

joriz

aieto
de Sony Qualia 010

010%20-lg.jpg

check de site (met prjzen)

is hopelijk wel met die prachtige standaard... alhoewel zo'n glazen kop ook wel wat is

Sennheiser Orpheus

Sennheiser Orpheus

orpheus.jpg

Puh....

This is a true musical revelation for the demanding audiophile. Features include:

Electrostatic transducer speakers
1-micrometer diaphragm, gold-plated (vapor technique)
High-end valve (electronic tube) amplifier
All-valve analog signal path
On-board dedicated bit stream digital-to-analog converter
Orpheus is available at a suggested retail price of $14,900.00.

For more information, visit Sennheiser.

Sennheiser Orpheus HE-HEV90
The pinnacle of headphone listening, the Orpheus delivers the sound you'd expect from only the highest quality audiophile components. Highs are detailed and articulate, mids are smooth as silk and bass is so tight and realistic you'll be tapping your foot as if you were in the room with the performers. The electrostatic headphones match up perfectly with the tube amp. (Oh, and the system looks as good as it sounds!)

Keys??? Yes, you'll need the supplied keys to turn this baby on. Once you do, the warm glow of tubes relaxes you, while the supurb sound of the system finishes the job, taking you to the heights of musical ecstacy. To top it all off, the amp will accept analog, optical digital, or coaxial digital inputs, as it comes equipped with its own D/A converter (though the DAC is the weakest point of the system). The volume knob sits on the front leg of the amp and is as smooth as a volume control gets. Two headphones can actually be used with the amp, so sharing the bliss is easy (but not cheap— the headphones are half the price of the entire system).

hè das onhandig, dat buizending, moet dat?

Ach, niets moet... hij kan ook vast wel gewoon aan je walkman. Nou goed? :D
Maar als je toch 15000 dollar overhebt voor een koptelefoon, dan kan je er ook vást wel een prive-slaaf bij kopen, die dat onhandige buizending wel voor je wil dragen...

Maar serieus: als m'n huidige, innig geliefde, Sennheiser HD-580 er ooit mee kapt, dan zou ik écht een HD-650 overwegen... Review.

Doe mij die Stax maar...

Attachments

• stax007007.jpg
    stax007007.jpg
    6,6 KB · Bekeken: 112
Re: Sennheiser Orpheus

Re: Sennheiser Orpheus

Origineel geplaatst door Hanz
orpheus.jpg

Puh....

Als Sennheiser ZULKE dure producten maakt, waarom maken ze die VSM201 vocoder dan niet meer???

Hoe lang is die Sony Qualia 010 eignelijk al uit? Het is de eerste keer dat ik hem zie.
Ik denk dat hij wel goed moet klinken, zo'n bereik heb ik nooit eerder gezien.

Origineel geplaatst door Sony
Hoe lang is die Sony Qualia 010 eignelijk al uit? Het is de eerste keer dat ik hem zie.
Ik denk dat hij wel goed moet klinken, zo'n bereik heb ik nooit eerder gezien.

Denk dat het bereik van de hoofdtelefoon niet zoveel zegt over de verdere klank ervan. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe goed dat ding zou moeten klinken, voor dat geld koop je toch een mooi setje actieve monitoren...

In de pricerange doe mij maar het duurste.

Ze zullen vast wel toppie klinken maar de hele marketing die er omheen zit wordt ik kriegelig van hoor.

Als er als spinoff een serie goede en enigsinds betaalbare studioheadsets uit komen vind ik alles best.

The Qualia 010 stereo headphones utilize nano-composite diaphragm technology, an oxygen-free copper cord, and an lightweight magnesium frame.

Pfffff laat me nou toch niet lachen. Wat een heerlijke manier om mensen een poot uit te draaien. Mensen geilen nogal op die termen, maar welbeschouwd stellen ze geen ene RUK voor. En daar moet je dan x duizend Euro voor dokken.. :Z

nano composite?? NANO? nano is enkel een aanduiding voor 10^-9, dus wat de fuck heeft dat met een composite te maken. Bull dus..

oxygen free?? Het klopt dat je zuurstofvrije koper kan gebruiken voor electronische zaken, maar heeft helemaal NIETS met geluidskwaliteit oid te maken.. Bull x 2 dus

Sorry dat ik zo fel reageer maar ik kan heel slecht tegen die verkoop onzin.

Origineel geplaatst door Arv
oxygen free?? Het klopt dat je zuurstofvrije koper kan gebruiken voor electronische zaken, maar heeft helemaal NIETS met geluidskwaliteit oid te maken..

Dat ben ik niet met je eens, aangezien de mate waarin het koper zuurstofvrij is bepaald hoe goed het materiaal het elektrische signaal geleidt. Impedantie van de hoofdtelefoonkabel wordt hier onder andere door beïnvloedt. De hoofdtelefoonversterker (bijvoorbeeld die in je mengtafel) reageert hierop.

Maar verder is het de grootste onzin die ze verkopen... Zijn die elektronicagiganten nogal goed in. F*ckers...

Alleen willen de mensen belazerd worden. Dan voelen ze zich juist beter.

Kijk maar naar de nieuwste synths die uitkomen. Met veel bombarie worden ze geintroduceerd maar als je er zelf eentje gekocht hebt merk je pas goed wat zo'n ding nou werkelijk kan. Daarom is het verstandig om ze eerst gehoord te hebben. Zonder kwijlenden SF-leden of handenwrijvende verkopers in je nek.

Origineel geplaatst door Frer!k
Dat ben ik niet met je eens, aangezien de mate waarin het koper zuurstofvrij is bepaald hoe goed het materiaal het elektrische signaal geleidt. Impedantie van de hoofdtelefoonkabel wordt hier onder andere door beïnvloedt. De hoofdtelefoonversterker (bijvoorbeeld die in je mengtafel) reageert hierop.

Maar verder is het de grootste onzin die ze verkopen... Zijn die elektronicagiganten nogal goed in. F*ckers...

http://www.breem.nl/ is een leuke site met leuke weetjes..

Koper wordt alom gebruikt in elektrische kabels en snoeren. Het normale koperdraad heeft een zuiverheid van ca. 99.9%. In de Hifi wereld wordt er alom gezeurd over zuurstofvrij koper (eng: oxigen free copper of OFC) De gedachte hierachter is dat het oxide slecht geleidt (dat klopt) en dat er daardoor een slechtere weergave zou ontstaan. Dit berust op louter fantasie. Nergens in de wereld van elektrotechniek en elektronica zijn er geleidings problemen bekend met normaal koperdraad. (Als dat wel zo was zouden er overal alarmbellen moeten afgaan)

Origineel geplaatst door Arv

nano composite?? NANO? nano is enkel een aanduiding voor 10^-9, dus wat de fuck heeft dat met een composite te maken. Bull dus..

't hoeft geen bull te zijn. Tegenwoordig worden er materialen gemaakt met bijv een diameter van een paar (tientallen)nanometer die daardoor andere eigenschappen hebben dan grotere materialen. 't Kan zijn dat ze zoiets gebruikt hebben maar het is pas echt nano als ze zo'n speciale eigenschap ervan gebruiken, anders is het gewoon loze marketing taal.

(ook dat goldplated-vapor technique, da's misschien 4 euro aan goud en 50 euro aan arbeidsloon)

Back