Computers straks weer met buizen!

OnAcid

Slager van Schiedam
Aopen heeft een speciaal moederbord gemaakt. De algemene specs zijn verder niet zo belangrijk en hier te lezen.
Wat dit moederbord nu zo speciaal maakt is de onboard geluidskaart. Deze maakt namelijk gebruik van een vacuum buis.
Volgens Aopen is dit de enige manier om een geluidsweergave te krijgen die niet met silicium te bereiken is. En dat is ook wel logisch.
Nuttig of een gimmick? Het is in ieder geval wel weer eens wat anders. :okdan:

1023141382aQT8zHyDcL_1_13_l.jpg

bron: Global Darkness forum

Laatst gewijzigd:
ik vind het wel een gaaf gezicht 8)

maar ik koop wel een buizenbak die ik na de pc zet of ervoor..desnoods behringer..dat kan niet slechter zijn dan dit..
ow sorry voor de behringer aanhangers :
dit kan niet beter zijn dan een behringer :)

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Ik vraag me af of je zo ver moet gaan met hardware speciaal voor geluid te integreren met het moederbord. Ik heb er zo mijn twijfels over.

En het is natuurlijk een geweldige aanvulling voor de *lame* "casemodders" onder ons.... toch mooi zo'n gloeilamp in je doorzichtige kast? Niet dan? :D :D

Ben wel benieuwd hoe het klinkt, de geluiden uit mn pc misschien wel handig als je veel met software werkt..en het geluid misschien warmer door wordt..dus misschien wel een goede zaak:halleluja

Alleen toch jammer dat ie dan onboard zit (bij onboard-geluidskaarten krijg ik toch altijd een wat onheilspellend 'goedkoop' gevoel...

Ik heb m trouwens nog in geen enkele computershop kunnen ontdekken, terwijl ie volgens mij toch al wel een half jaartje op de markt is (of was dat alleen een aankondiging toen??).... naja.. ben benieuwd of er echt mensen zijn die zo'n ding willen hebben.

Zoiets koop je alleen maar om te patsen. Qua geluid maakt het weinig uit.
Pak dan een fatsoenlijke losse buizen (voor) versterker. Heb je veel meer aan.

Doe mij maar lekker ouwerwetse transistor versterking. Is veel eerlijker.

Ben ik met je eens dat van die transistorversterker. Je versterking mag eigenlijk geen 'sound' hebben. Maar als je een bepaalde sound zoekt kunnen buizen een prettige uitkomst bieden: veel warmere vervorming en er blijft nog dynamiek over. een transitor klipt en dat was het ...heeft weliswaar ook z'n charme...

grt,
Eric.:eureka:

ziet er cool uit... maar dat is het volgens mij.
stel dat het een zeer goeie geluidskaart/circuit is.
Als de pc verouderd en je koopt een nieuw moederbord kan je niet eens je geluidskaart
recupereren. Das pas balen!

leuke gimmick anders voor casemodifiers :)

zou t? die hebben toch al een stuk of wat CCFL's in hun kast hangen waardoor zo'n buisje niet eens opvalt ;) lijkt me trouwens ook een stuk breekbaarder = lastig als je je kast veel heen en weer sjouwt.

maargoed, er zal vast een markt voor zijn, anders maken ze zo'n ding niet!

ze zouden beter hun krachten/kennis ergens anders in steken vind ik...

Heren, Computers vind ik niet echt gear news, vandaar dat ik hem verplaats naar Hardware in de Synth Software afdeling.

Vind ik wel hoor... software niet, maar een pc is toch ook een stuk gear van je studio !

Ik heb hier al veel eerder iets over gelezen, en het geluid schijnt beroerd te zijn.
Dat kan ook haast niet anders, een buis zo dicht op het vuur, dat moet fout gaan.

wat belachelijk

wat belachelijk

Jezus wat belachelijk buizen op je moederbord, sturen ze daar 1-en en 0-en doorheen om digitaal analoge warmte te krijgen? En nu ik het toch over warmte heb , zo'n buis wordt behoorlijk warm, slecht voor de componenten op het moederbord en alles wat aan dat moederbord hangt. Dan zit je ook nog eens met een behoorlijk hoge spannings bron op je moederbord is naar mijn idee meer brom meer ruis. Nee nix voor mij , net als die nieuwe Korg tribe met buizen?!:confused:

Back