[noob] Trance liedje mixen

Inspiran

Administrator
Bedankt, morgen eens goed lezen en toepassen. Thx

moet beter kunnen met wat je hebt.
Probeer eerst je beats strak en punchy te maken, vergelijk of kopieer iets volledig na totdat je die klanken zo hebt.
Dan doe je hetzelfde met je sounds.
Ingredient per ingredient werken tot het goed klinkt met de kunst dat alles mooi bij mekaar past. Ook op het gebied van frequenties. Dat is het vak hè..
Als je werkt zul je wel vorderen.

tip 1: minder dof;) verder, maar dat heeft minder met het mixen te maken: wat spannender maken met geluiden, fx, ed.

succes!

gaat de goeie kant op.
nog ff wat opmerkingen:

De basdrum mag harder en ietsjes agressiever (beetje mid erbij).
de backbeat clap mag zachter
Pas op dat t arpegiotje niet te veel in hetzelfde frequentie gebeid zit als de strings.

Origineel geplaatst door Traxopia
Pas op dat t arpegiotje niet te veel in hetzelfde frequentie gebeid zit als de strings.

Dat irriteert me ook een beetje. Maar hoe los je dat het best op?

Ga zo door. Gaat de goede kant op. :)

Probeer eens een delay en reverb over wat strings. (achter elkaar in die volgorde)

op die lead string sound, mag inderdaad veel reverbration overheen.

luister voor de gein ff naar de trance track die ik gepost heb. is nog niet af, maar daar hoor je wel wat ik bedoel.

de geluiden mogen van mij in dit nummer ook wel iets scherper klinken.

succes!

gaat zeker de goede kant op.

maar inderdaad een leuk delaytje + een beetje reverb over de lead zou al wonderen doen.

Wat afmixen betreft: vind nog steeds dat die backbeat clap zachter moet. Als je m toch duidelijk hoorbaar wilt maken kan je er wat reverb aan toevoegen. Dan hoor je m duidelijk terwijl ie toch zachter staat.

ik zou zeggen: blijf lekker doorgaan en luister eens op n andere manier naar bestaande muziek. Dus niet van "da's een vet nummer" maar "goh waarom klinkt die lead zo lekker? owja een chorus en een reverb erover". Snappie (waarschijnlijk niet maar dat ligt dan aan mij :D).

Origineel geplaatst door Traxopia

ik zou zeggen: blijf lekker doorgaan en luister eens op n andere manier naar bestaande muziek. Dus niet van "da's een vet nummer" maar "goh waarom klinkt die lead zo lekker? owja een chorus en een reverb erover". Snappie (waarschijnlijk niet maar dat ligt dan aan mij :D).

vertaling:

ghlala bah huk da bikopa del le bargorni blllllllllaaahhhhh blaaaaahhhhhhhhhh
ullu ullu balla blaaaaat blaaaaaaaaat habbie glukpuk.

:D

ff zonder gekheid ik denk dus dat het best wel duidelijk was wat je zei. ;)

Update: http://atlantis.rave.org/gabberatski/stuff/anonymous5.mp3

Ok, heb jullie goede tips opgevolgd. De lead is nu behagen met beetje delay en reverb

De backbeat is wat stiller (misschien nog?) en heeft een vleugje reverb.

Heb ook van de lead een beetje van het midden weggenomen en beetje meer hoog gegeven.

Indien nog commentaar, graag gehoord! Ik dank jullie ten zeerste.

als je muziek in dit tempo beter blijft worden ben je over n jaar beroemd :geslaagd:

Nu alleen nog ffies proberen de geluiden tot 1 geheel te smeden. Nu zit er net iets teveel reverb op de lead. Of je moet m iets zachter zetten. De lead klinkt nu wat "verheven" boven de rest van de muziek.

Blijven oefenen dan kom je er zeker.

Ok, dat zal dan voor de volgende update zijn :-)

Ik ga het deze namiddag even met rust laten. Er teveel aan zitten is denk ik ook nie e goed.

Ik dacht dat het de bedoeling was dat de lead er een beetje moet uitsteken.

Trouwens, ik doe dit gewoon voor de fun, geen nood aan beroemdheid :-)

Mijn muzikaal gebied is vrij ruim, gaande van lounge, afterclub, trance, hardtrance tot hardcore, speedcore

en nog veel meer!

Back